De motor loopt nu wel soepeler ja, houdt minder in.
Helemaal top is het nog niet natuurlijk, maar dat resultaat hoop ik met een nieuwe kat te krijgen.
Moet wel normaal op vakantie kunnen natuurlijk.
JJJJ, Chili Red R56 *verkocht*
- Batje
- Volledig MINI minded!
Bericht
Re: JJJJ, CR Cooper; Kat kapot
Nee idd, weet nog wel van mij toen. Echt hatelijk gewoon. Al is het maar omdat je weet dat er iets niet goed zit
- JJJJ
- Volledig MINI minded!
Bericht
En we zitten weer bij de dealer momenteel, thermostaat (wrs) kapot, de ene melding volgt de andere op.
Koelen doet tie na de airco service beurt van gisteren als een malle, maar verwarmen weer voor geen meter.
Wet van murphy is duidelijk aanwezig....
word er simpel van!
Kat kapot, thermostaat kapot, what's next??
Re: JJJJ, CR Cooper; Kat kapot
Klopt helemaal...Batje schreef: Al is het maar omdat je weet dat er iets niet goed zit
En we zitten weer bij de dealer momenteel, thermostaat (wrs) kapot, de ene melding volgt de andere op.
Koelen doet tie na de airco service beurt van gisteren als een malle, maar verwarmen weer voor geen meter.
Wet van murphy is duidelijk aanwezig....

Kat kapot, thermostaat kapot, what's next??
- Batje
- Volledig MINI minded!
Bericht
Re: JJJJ, CR Cooper; Kat kapot, waterpomp kapot what's next.
Nieuwe Mini hahahaha.
Zover ben ik wel iig. Alleen mn geldboompje niet
Zover ben ik wel iig. Alleen mn geldboompje niet

- JJJJ
- Volledig MINI minded!
Bericht
Nee mijn geldboom is dus ook niet afdoende om een hele nieuwe te kopen al zou dat wel te gek zijn om er 1 helemaal te kunnen bestellen zoals ik 'm mooi vind... en ben eigenlijk ook nog best tevreden over de cooper. Qua kleur en hoe we 'm nu hebben met de verlaging etc krijg ik nog steeds een smile op m'n gezicht!
Alleen dat nu alles tegelijk kapot gaat is toch wel 'fukt op'...
Maar aangezien we nu toch bakken met geld aan het uitgeven zijn, denk ik dat ik toch ff naar little exhaust ga mailen/bellen. Die paar 100 eurie extra maakt nu ook niet meer uit...
Alleen dat nu alles tegelijk kapot gaat is toch wel 'fukt op'...
Maar aangezien we nu toch bakken met geld aan het uitgeven zijn, denk ik dat ik toch ff naar little exhaust ga mailen/bellen. Die paar 100 eurie extra maakt nu ook niet meer uit...
- Batje
- Volledig MINI minded!
Bericht
Nee idd, Maar ik doelde meer op een "nieuwe" 2e handse haha.
En daar weer lekker verder aan sleutelen.
Heb mn lijstje al klaar liggen haha
Want heb echt geen vertrouwen meer in mijn Mini. Ookal heb ik iedere keer ook weer een dikke smile op mn gezicht als ik instap.
En daar weer lekker verder aan sleutelen.
Heb mn lijstje al klaar liggen haha
Want heb echt geen vertrouwen meer in mijn Mini. Ookal heb ik iedere keer ook weer een dikke smile op mn gezicht als ik instap.
- JJJJ
- Volledig MINI minded!
Bericht
vandaag weer wat tot rust gekomen na het goede nieuws van gisteren.
Waterpomp kapot dus. Moet dus vanalles gefixed worden, de koelvloeistof zat ook overal behalve waar het hoorde.
net de ene rekening betaald en de volgende van bijna 700 gaat er dus binnenkort ook aankomen.
En dan moet de Kat ook nog gemaakt worden
Altijd lekker een paar weken voor de vakantie
vandaag en misschien morgen rijden we dus even met de (betaalde) lener: Countryman Cooper.

Da's toch ook wel een lekkere auto, vollederen bekleding met stoelverwarming etc, etc
Maar hopenlijk vanavond weer in het Coopertje
Waterpomp kapot dus. Moet dus vanalles gefixed worden, de koelvloeistof zat ook overal behalve waar het hoorde.
net de ene rekening betaald en de volgende van bijna 700 gaat er dus binnenkort ook aankomen.
En dan moet de Kat ook nog gemaakt worden

Altijd lekker een paar weken voor de vakantie

vandaag en misschien morgen rijden we dus even met de (betaalde) lener: Countryman Cooper.

Da's toch ook wel een lekkere auto, vollederen bekleding met stoelverwarming etc, etc
Maar hopenlijk vanavond weer in het Coopertje
- franklyn85
- Volledig MINI minded!
Bericht
Wat een gezeur allemaal Jef pfffff 

burn rubber not your soul

- JJJJ
- Volledig MINI minded!
Bericht
Zeg dat wel Frenk, hopelijk blijft het hierbij. 2 1/2 jaar niets en dan binnen een maand dit allemaal.
Maar ondertussen al wel gezien dat de volgende mod er aan gaat komen icm met een nieuwe Kat.
Die uitlaat van Michael is echt gaaf, zoveel mooier dan die van mij. Die moet er bij mij ook komen.
franklyn85 schreef:Wat een gezeur allemaal Jef pfffff
Zeg dat wel Frenk, hopelijk blijft het hierbij. 2 1/2 jaar niets en dan binnen een maand dit allemaal.
Maar ondertussen al wel gezien dat de volgende mod er aan gaat komen icm met een nieuwe Kat.
Die uitlaat van Michael is echt gaaf, zoveel mooier dan die van mij. Die moet er bij mij ook komen.
- cooperke s
- Bijna verslaafd
Bericht
Als je de kat stuk rijd met de cooper ,heb je een ander probleem.
Heb je een andere tune op je ecu staan?
Er is een oorzaak dat die kat stuk gaat,die moet je vinden.
Waterpomp is gewoon slijtage lijkt me.
En met een sportkat kom je ook nergens,die spullen gaan 100x sneller stuk als een oem kat. Misschien valt het wel mee op een cooper maar Janspeed sport kats gaan steeds stuk.
Veel succes!
Heb je een andere tune op je ecu staan?
Er is een oorzaak dat die kat stuk gaat,die moet je vinden.
Waterpomp is gewoon slijtage lijkt me.
En met een sportkat kom je ook nergens,die spullen gaan 100x sneller stuk als een oem kat. Misschien valt het wel mee op een cooper maar Janspeed sport kats gaan steeds stuk.
Veel succes!
- koosie
- Volledig MINI minded!
Bericht
jeetje vervelend allemaal! hopelijk is hij na deze dure fix weer helemaal de oude, en gaat hij voorlopig weer mee zonder gezeur
- JJJJ
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik mag het wel hopen Koosie, laat de problemen maar weer even een jaar of 2-3 wegblijven.
Of liever helemaal weg. Eerst nu even kijken naar een geschikte Kat en dan op vakantie!
Of liever helemaal weg. Eerst nu even kijken naar een geschikte Kat en dan op vakantie!
- Casper
- Volledig MINI minded!
Bericht 
mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
He, vervelend man van de problemen hoop dat het snel opgelost wordt en je van je vakantie kan genieten. Ik zou eerst gewoon een OEM Cat nemen want een sportcat en de uitlaat die je wilt gaat wel gepaard met een stevig geluid. Super natuurlijk maar als oom agent er wat van zegt heb je een probleem. En als je later eens een b.v. een ergens een tweede hands sport cat op de kop kan tikken. Dan kan je weer terug zodat je geen probleem hebt met oom agent. Maar dat is mijn menning (lekker belangrijk
)
Suc6 man

Suc6 man

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
- JJJJ
- Volledig MINI minded!
Bericht
Elke mening word op prijs gesteld, zeker ook omdat ik er niet teveel vanaf weet.
Wist niet dat een sportcat gepaard gaat met meer geluid en als de uitlaat dan ook al meer gaat brommen dan wordt het misschien teveel ja...
Hmmmm.. Dilemma.. (Luxe problemen
)...
Dus sportcat = meer geluid, vermogenswinst (?) kortere levensduur
En Oemcat = standaard afstelling, langere levensduur maar bij dealer aangeschaft, dus duurder
Zo een beetje goed opgesomd of vergeet ik wat of zie ik het verkeerd?
Wist niet dat een sportcat gepaard gaat met meer geluid en als de uitlaat dan ook al meer gaat brommen dan wordt het misschien teveel ja...
Hmmmm.. Dilemma.. (Luxe problemen

Dus sportcat = meer geluid, vermogenswinst (?) kortere levensduur
En Oemcat = standaard afstelling, langere levensduur maar bij dealer aangeschaft, dus duurder
Zo een beetje goed opgesomd of vergeet ik wat of zie ik het verkeerd?
- Casper
- Volledig MINI minded!
Bericht 
Ja klopt, een OEM Cat is een 400 cel en een sportcat 200 of zelfs 100 cel en is dus luider. En ja de OEM Cat is degelijker qua kwaliteit. Ik weet niet of het je daily ride is maar ik gebruik mijn auto wel dagelijks en dat heeft voor mij de doorslag gegeven om geen sportcat te nemen. Ik heb zelf eerst de uitlaat vervangen en het geluid af gewacht en dan kan je altijd nog besluiten een sportcat te nemen. Of een andere optie is misschien de reguliere OEM Cat nemen en als je dan nog sportiever wilt qua geluid een demper delete te doen. Dan heb je gewoon je reguliere cat en mocht je dan weer terug willen qua geluid is het niet zo kostbaar. Ik heb een paar mnd. geleden getwijfeld over een sportcat want het geluid is wel super maar kwam er echter dat ik dat ik dan een foutmelding zou krijgen en die dan weg moest laten halen bij b.v. Beek geen probleem maar kost ook een paar centen moet software matig, kosten zouden ongeveer 200 euro zijn. En ik zou dan mijn fabrieksgarantie kwijt zijn ivm met software aanpassing door derde. Dat bij elkaar genomen heb ik toen besloten het niet te doen.
Suc6 met je beslissing
En een goedkoper oplossing is misschien de cat bestellen bij leebman en die door een handige monteur te laten instaleeren b.v. door Roy
Suc6 met je beslissing
En een goedkoper oplossing is misschien de cat bestellen bij leebman en die door een handige monteur te laten instaleeren b.v. door Roy

Onze sponsors