Floor-is' GP0064 [verkocht]

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
vin10
Be Mini
Be Mini

07 mei 2012, 23:15

Hopelijk na dit, nog jaren genieten van die mooie GP :wink:

Grtz
Floor-is
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 mei 2012, 18:54

marcel700 schreef:
Floor-is schreef:Vanmorgen 8:45 begonnen, net testritje gemaakt. Moet heel erg wennen aan het single mass vliegwiel, maar dat komt denk ik wel goed ;)

De hulpcylinder die er in zat bleek lek, die ik had gekocht had een kromme zuiger. Het bloeden van de koppelingscylinders bleek achterlijk veel werk omdat we dat niet goed hadden uitgezocht. (Kan dus heel eenvoudig, maarja daar kom je dan achter als je al bijna anderhalf uur bezig bent..)

Het druklager was finaal kapot trouwens, die viel direct uit elkaar toen we hem van de as af haalden.

Met de oude vliegwiel/ koppeling als je daarmee geschakeld had en de koppeling lied opkomen maakte de auto dan een klein dipje(sprongetje)? Moeilijk uit te leggen.Zou je mij een pb kunen sturen van de kosten van de nieuwe vliegwiel? bvd
Nee dat deed hij niet, maar nu wel. Het nieuwe vliegwiel is niet dual-mass, waardoor bij het opkomen van de koppeling hij echt enorm 'grippy' is. Iets te snel opkomen -> Alsof je een duw in je rug krijgt, heel abrupt gevoel. Kan het niet zo uitleggen.

Het probleem was juist dat ik hem niet meer goed in de versnelling kreeg. Uiteindelijk bleek dat dat kwam door het kapotte druklager.
GP0064 met KW's, Janspeed spruit met racecat. Optische aanpassingen.

Mijn vrouw rijdt een R53 DS met Cravenspeed CAI, PlayMini cat-back, JCW BBK (Tarox discs en blokken)
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 mei 2012, 21:11

Dikke gp, eindelijk es iemand die het zilver aanpakt. Nu nog het dak wrappen?
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 mei 2012, 21:14

Fred schreef:Dikke gp, eindelijk es iemand die het zilver aanpakt. Nu nog het dak wrappen?
Koop dan een zwarte auto :lol:
burn rubber not your soul

Afbeelding
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 mei 2012, 21:15

Jij hebt toch ook geen zilvere gp? :P
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 mei 2012, 21:16

Fred schreef:Jij hebt toch ook geen zilvere gp? :P
Uuuhja wel in combi met TB Maar flooris mag het allemaal zwart make. Dan lijkt ie niet zo lkkr eigen style :mrgreen:

Afbeelding
boy1803
4 op een rij!
4 op een rij!

08 mei 2012, 22:31

Balen dat er weer iets aan de hand is. Verder ziet het zwarte er super uit. Ik kom na MU bij je langs om hem even in het echt te bekijken.

1 minpuntje ;) ik zie volgens mij 2 gaatjes in je nummerplaat zitten. Of een nieuwe plaat bestellen of schroeven erdoorheen met dopjes. Maar aan de plek van de gaatjes te zien boor je gelijk door je achterklep heen, dat moeten we ook niet hebben haha.

gr!
Floor-is
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 mei 2012, 23:41

boy1803 schreef:Balen dat er weer iets aan de hand is. Verder ziet het zwarte er super uit. Ik kom na MU bij je langs om hem even in het echt te bekijken.

1 minpuntje ;) ik zie volgens mij 2 gaatjes in je nummerplaat zitten. Of een nieuwe plaat bestellen of schroeven erdoorheen met dopjes. Maar aan de plek van de gaatjes te zien boor je gelijk door je achterklep heen, dat moeten we ook niet hebben haha.

gr!
Als jij nu eens zo'n plaat voor me regelt, dan zet ik hem er wel op ;)

Geef maar een seintje als je terug bent van MU, wel foto's maken van alles dat je mooi vind he?

Mijn vrouw rijdt een R53 DS met Cravenspeed CAI, PlayMini cat-back, JCW BBK (Tarox discs en blokken)
Floor-is
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 mei 2012, 23:44

Update over de teringherrie uit het blok.. Bleek ontzettend eenvoudig op te lossen, maarja dat weet je altijd pas als je met iemand anders ernaar kijkt op de een of andere manier.

De kettingspanner was compleet op. Moet nog uit vinden hoe dat komt, hij zit er immers pas twee maanden op.. Om nu elke paar duizend kilometer dat ding te vervangen gaat me echt te ver. :s

Anyway: ik kan nu weer lekker rijden en genieten!

franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 mei 2012, 10:26

Floor-is schreef:Update over de teringherrie uit het blok.. Bleek ontzettend eenvoudig op te lossen, maarja dat weet je altijd pas als je met iemand anders ernaar kijkt op de een of andere manier.

De kettingspanner was compleet op. Moet nog uit vinden hoe dat komt, hij zit er immers pas twee maanden op.. Om nu elke paar duizend kilometer dat ding te vervangen gaat me echt te ver. :s

waarschijnlijk zit er spelling in de ketting waardoor de spanner conti op ze max moet werken ik ga sws binnenkort ook alles laten vervangen just in case

Afbeelding
Floor-is
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 mei 2012, 19:27

franklyn85 schreef:
Floor-is schreef:Update over de teringherrie uit het blok.. Bleek ontzettend eenvoudig op te lossen, maarja dat weet je altijd pas als je met iemand anders ernaar kijkt op de een of andere manier.

waarschijnlijk zit er spelling in de ketting waardoor de spanner conti op ze max moet werken ik ga sws binnenkort ook alles laten vervangen just in case
Dat is ook mijn overweging: ketting, geleiders, spanner en misschien dan ook gelijk de lagers maar vervangen. Zou je bijna denken dan ook gelijk de nokkenas te doen en en en :P

Geen geld en nu geen plannen voor meer vermogen :)

Floor-is
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 mei 2012, 19:28

boris_brznjef schreef:wat een onzin dat het nu weer stuk is. Hang je zoveel op het gas? Je lijkt me wel een nette berijder (goed warm tuffen en beschaafd klappen)
Het is weer heel, was dus niks.

Ben wel een redelijk OK bestuurder denk ik: netjes warm rijden en zelfs dan met gematigde regelmaat even doortrappen. :)

Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

09 mei 2012, 19:28

Welke lagers?

Krukaslagers? Nergens voor nodig

Terug naar “Show your ride”