Vreemde grafiek..
Doortrekken lijkt me ook niet echt reeel want dan zou je met een CatCam en een 17% pulley op 290 pk uitkomen.. Lijkt me geen probleem met injectoren, want dan zou je grafiek inkakken
Anyway, mooie resultaten man!
Koenv R53 PW-> wieltjes
- sam`spimpmini
- Be Mini
Bericht
. Netjes koen,orgineele kop toch.Gr. SamKoenv schreef:Net bij Beek geweest om het vermogen te meten, resultaat 240pk en 287nm![]()
![]()
![]()
Wat Ghisbert op viel was dat hij heel snel ( 6000RPM ) zijn vermogen heeft en daarna bijna lineair doorloopt.
@Peter was nog ff gezellig
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Wat ik niet snap is het volgende, is nogal rustig op het werk en heb dus tijd om me daar effe mee bezig te houden.. Een turbo heeft vaak een afvlakking (turbogat), maar aangezien een compressor aangedreven wordt door de multiriem en dus bij meer toeren meer lucht pompt en dus exponentieel met de toeren mee omhoog zou lopen zou ik echt bijna zeggen; meetfout. Het is toch niet mogelijk om in je hoge toeren, juist waar een Mini zn vermogen moet halen, er een vlakke lijn ontstaat? Ik zou als je de kans hebt ook eens op een andere bank een testje doen. Niet dat ik twijfel aan Klaas zn bank, maar deze waarde is niet echt reeel.
- Koenv
- Volledig MINI minded!
Bericht
Lekker belangrijk?
1 ding weet ik wel dat het geen meetfout is, Ghisbert stond er van te kijken, hij gaf na 1 run al aan dat ik heel snel volledig vermogen had. En heeft aansluitend meerdere runs gedaan om een en ander te verifiëren en kwam telkens tot dezelfde conclusie.
@ Werner dat klopt inderdaad
1 ding weet ik wel dat het geen meetfout is, Ghisbert stond er van te kijken, hij gaf na 1 run al aan dat ik heel snel volledig vermogen had. En heeft aansluitend meerdere runs gedaan om een en ander te verifiëren en kwam telkens tot dezelfde conclusie.
@ Werner dat klopt inderdaad

R53 MCS HB / Pepper White
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Of het belangrijk is, nee. Maar vreemd vind ik het wel.
Waar zou dat dan aan liggen? Want ik kan wel 100 grafieken van getunede R53's opsnorren maar deze curve klopt gewoon niet?! Ze lopen altijd lineair omhoog, meer toeren = meer vermogen.. Ik zit me hier gewoon dingen af te vragen hoor.. No offence..
Waar zou dat dan aan liggen? Want ik kan wel 100 grafieken van getunede R53's opsnorren maar deze curve klopt gewoon niet?! Ze lopen altijd lineair omhoog, meer toeren = meer vermogen.. Ik zit me hier gewoon dingen af te vragen hoor.. No offence..
- Koenv
- Volledig MINI minded!
Bericht
Dave hier ook no offence, hou je er rekening mee dat hij hem tot 6500 rpm gemeten heeft. En mij de mededeling deed dat hij boven de 6500 rpm een beetje heen en weer schommelde.
Misschien ligt het een de Pieter SPECIAL software die er op staat
Misschien ligt het een de Pieter SPECIAL software die er op staat

R53 MCS HB / Pepper White
- GreyCooperS
- Forum Junky
Bericht
kost een paart centen, maar dan heb je ook watKoenv schreef: de Pieter SPECIAL software die er op staat

- mushrop
- Volledig MINI minded!
Bericht
mooie cijfertjes Koentje! Lekker knallen nu, zeker met dit weer. Powerrr! 

MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- franklyn85
- Volledig MINI minded!
Onze sponsors