R53; Goodbye my friend! P97

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

31 dec 2012, 00:52

Afbeelding
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Gebruikersavatar
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6591
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

31 dec 2012, 01:11

Rare lui die brabo's en limbo's... :mrgreen:
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

31 dec 2012, 01:26

cooperke s schreef:Vragen staat vrij, :wink:
Klopt!
Maar de rest van je tips, hints en tricks zijn wel verwerkt!

Ik heb echter wel dat mijn koelwater een paar graden warmer is nu.. komt dat doordat de waterpomp sneller draait en dus voor meer druk in het systeem zorgt?
Ik had vóór de ombouw vaak rond de 85/86graden.. nu rond de 90. Niets schokkends dus maar viel me op
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

31 dec 2012, 01:26

cooperke s schreef:Vragen staat vrij, :wink:
Klopt!
Maar de rest van je tips, hints en tricks zijn wel verwerkt!

Ik heb echter wel dat mijn koelwater een paar graden warmer is nu.. komt dat doordat de waterpomp sneller draait en dus voor meer druk in het systeem zorgt?
Ik had vóór de ombouw vaak rond de 85/86graden.. nu rond de 90. Niets schokkends dus maar viel me op
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
cooperke s
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Provincie Antwerpen(Belgie)
Berichten: 905
Lid geworden op: 16 sep 2007, 15:19

31 dec 2012, 13:31

BMX schreef:
cooperke s schreef:Vragen staat vrij, :wink:
Klopt!
Maar de rest van je tips, hints en tricks zijn wel verwerkt!

Ik heb echter wel dat mijn koelwater een paar graden warmer is nu.. komt dat doordat de waterpomp sneller draait en dus voor meer druk in het systeem zorgt?
Ik had vóór de ombouw vaak rond de 85/86graden.. nu rond de 90. Niets schokkends dus maar viel me op
Is een combinatie van alles he Richard,bij de montage van de pulley laat je de waterpomp en charger sneller draaien,meer druk en hogere temps in het blok en in de koelcirculatie.Eigenlijk zou je kunnen zeggen dat de waterpomp je water meer laat circuleren,klopt.Maar je gaat tevens ook de druk opvoeren dus meer warmte creeren

Is allemaal een combinatie van een verandering,dus ja,je blijft bezig he :mrgreen:

Full aluminium radiator kopen :mrgreen: ?
Gebruikersavatar
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6591
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

31 dec 2012, 13:49

Ik zo eerder voor een oliekoeler kiezen. :wink:
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Almere
Berichten: 5707
Lid geworden op: 08 mar 2011, 11:48

31 dec 2012, 14:18

Afbeelding
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

31 dec 2012, 14:24

Oliekoeler staat in de planning!
Maar ik ga eens rond kijken naar een leuke oplossing. Eens kijken of er een Groupbuy mogelijk is want er zijn zoveel mogelijkheden.
Je kan een plaat onder het filter plaatsen en daarvan aftappen of je kan vanaf het blok direct nemen.

Dan zijn dr ook nog verschillende soorten leidingen, aansluitingen, aantal rijen koelers, verschillende merken en allemaal pretenderen ze het beste te zijn :P
duss...

Ik ga eens want winkelen en ideeën opdoen
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
cooperke s
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Provincie Antwerpen(Belgie)
Berichten: 905
Lid geworden op: 16 sep 2007, 15:19

31 dec 2012, 14:52

Lol,wist niet dat je die nog niet had :mrgreen: ,je hebt nog veel werk :D
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

31 dec 2012, 15:42

Ach.. ik doe toch niet mee met de PK- of koppel-wedstrijd..
Ik ga voor de fun, dus een oliekoeler is alleen nodig voor de momenten dat ik weer eens op het circuit dat Zuid-Frankrijk heet rij :mrgreen:
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: heemskerk
Berichten: 7793
Lid geworden op: 19 sep 2010, 16:37

31 dec 2012, 16:25

BMX schreef:
cooperke s schreef:Vragen staat vrij, :wink:
Klopt!
Maar de rest van je tips, hints en tricks zijn wel verwerkt!

Ik heb echter wel dat mijn koelwater een paar graden warmer is nu.. komt dat doordat de waterpomp sneller draait en dus voor meer druk in het systeem zorgt?
Ik had vóór de ombouw vaak rond de 85/86graden.. nu rond de 90. Niets schokkends dus maar viel me op
Kijk aangezien het water van de 4de cilinder komt en daarvoor gemeten word wil jij niet weten hoe warm het water op cilinder 1 is dus ik zou voor een M7 thermostaat gaan of 1 van krumm.... ik rij hierzelf nu ook mee water blijft lkkr koel en als je een keer op het gas trapt niet meteen hoger dan 90 graden......

ik draaide wel is de koeldop eraf en voordat ik deze thermostaat had stond er megaveel druk op het systeem en ik heb me deze thermostaat ook eens de dop eraf gehaald en dan komt er 1 pufje lucht uit en dat is ook alles.

:D
burn rubber not your soul

Afbeelding
koosie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1245
Lid geworden op: 04 apr 2016, 07:04

31 dec 2012, 17:57

kijk aan! mooie mods hoor! nu alleen nog de software eroverheen en dan ga je helemaal als een raket! 8)
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5871
Lid geworden op: 04 apr 2016, 17:25

31 dec 2012, 19:04

marcel700 schreef:Kon het nie laten... :mrgreen:


Afbeelding
:lachuh :lol: :mrgreen:

Terug naar “Show your ride”