R53; Goodbye my friend! P97
- Raj
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Raj
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Miss dat Sander mee komt, weet ik nog niet..
Jij bent er, Karin en Rob ook.. Michel kan niet..
Jij bent er, Karin en Rob ook.. Michel kan niet..
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie

- Floor-is
- Volledig MINI minded!
Bericht
Moet gelukkig ook nog een BOV bestellen, dus dan kan die thermostaat mooi gelijk mee
Ik heb nog niet zo'n thermostaat en hoewel mijn Scangauge vrolijk aangaf dat mijn koelwater strak op 91 graden stond, had ik vorige week toch echt een kokend motortje... Had ook teveel koelvloeistof in het systeem, maar dat geeft vooral aan dat die watertemperatuur echt niet klopt. Mooi jammer, dat dan weer wel.franklyn85 schreef:Kijk aangezien het water van de 4de cilinder komt en daarvoor gemeten word wil jij niet weten hoe warm het water op cilinder 1 is dus ik zou voor een M7 thermostaat gaan of 1 van krumm.... ik rij hierzelf nu ook mee water blijft lkkr koel en als je een keer op het gas trapt niet meteen hoger dan 90 graden......BMX schreef:Klopt!cooperke s schreef:Vragen staat vrij,
Maar de rest van je tips, hints en tricks zijn wel verwerkt!
Ik heb echter wel dat mijn koelwater een paar graden warmer is nu.. komt dat doordat de waterpomp sneller draait en dus voor meer druk in het systeem zorgt?
Ik had vóór de ombouw vaak rond de 85/86graden.. nu rond de 90. Niets schokkends dus maar viel me op
ik draaide wel is de koeldop eraf en voordat ik deze thermostaat had stond er megaveel druk op het systeem en ik heb me deze thermostaat ook eens de dop eraf gehaald en dan komt er 1 pufje lucht uit en dat is ook alles.
Moet gelukkig ook nog een BOV bestellen, dus dan kan die thermostaat mooi gelijk mee

GP0064 met KW's, Janspeed spruit met racecat. Optische aanpassingen.
Mijn vrouw rijdt een R53 DS met Cravenspeed CAI, PlayMini cat-back, JCW BBK (Tarox discs en blokken)
Mijn vrouw rijdt een R53 DS met Cravenspeed CAI, PlayMini cat-back, JCW BBK (Tarox discs en blokken)
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
Bericht
Zoals Franklyn al zei:
Al is het natuurlijk wel een aardige indicatie als je dat in je achterhoofd houdt.aangezien het water van de 4de cilinder komt en daarvoor gemeten word
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Ff een update, een iets minder leuke (kan ook niet altijd leuk blijven)..
De tuner belde mij vrijdagavond op dat hij me nit op zaterdag kon helpen.
De garagedeur waar de dyno achter staat was stuk, ik kon dus niet naar binnen. Erger nog, niet voor mij overigens, er stond nog een auto van een klant binnen die er niet meer uit kon..
Hij bood wel aan dat ik langs kon komen voor een standaard chip, dat ik iig al iets had om vervolgens een nieuwe afspraak te maken..
Ik heb er voor gekozen het in 1x goed te doen dus een nieuwe afspraak maken.
Vandaag was die dus helaas gesloten (altijd op maandag).
De tuner belde mij vrijdagavond op dat hij me nit op zaterdag kon helpen.
De garagedeur waar de dyno achter staat was stuk, ik kon dus niet naar binnen. Erger nog, niet voor mij overigens, er stond nog een auto van een klant binnen die er niet meer uit kon..
Hij bood wel aan dat ik langs kon komen voor een standaard chip, dat ik iig al iets had om vervolgens een nieuwe afspraak te maken..
Ik heb er voor gekozen het in 1x goed te doen dus een nieuwe afspraak maken.
Vandaag was die dus helaas gesloten (altijd op maandag).
Nee.. morgen weer ff bellen.. hij is gesloten vandaag..Batje schreef:Weet je al wanneer je terecht kunt??
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
) | bar-end mirrors

- franklyn85
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ieder die weet wat de tuning inhoud en standaard word de GP al veeel heter en gaat de Thermostaat later open en de Fan later aan en dan ook nog is meer compressie durven vragen van dat al zo arme blokje zorgt ervoor dat hij vloeistof spuitMartijnGizmo schreef:Zoals Franklyn al zei:
Al is het natuurlijk wel een aardige indicatie als je dat in je achterhoofd houdt.aangezien het water van de 4de cilinder komt en daarvoor gemeten word
burn rubber not your soul

- Raj
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht

) | bar-end mirrors

Onze sponsors