Challenge MINI R53

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Misjul
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

15 sep 2012, 00:54

Yesyesyes ben ik/wij blij met dat ding.

Na aankomst, hebben we de auto eens goed bekeken, en inderdaad optisch niet super.... Maar het geluid, de wegligging, stuur rechts(rijdt echt super, 2min en je bent eraan gewend, ik vind het super :D) Kon het niet laten om vandaag dan maar direct eraan te beginnen.

Davy was naar huis, meisje moet ook verwend worden ;-D en die van mij kwam eventjes..... Op de 2de plaats haha.

Inmiddels zijn er een aantal zaken gedaan(not that much i know)

- hemel eruit
- interieurplastic :-) eruit
- rolkooi eruit
- stoel eruit

De auto heeft een grondige schoonmaak beurt en kabelverwijder beurt nodig dus dat gaat eraan komen, vandaar alle meuk weg en volgende week eens goed schoonmaken, kabels wegwerken(Interieur mooi maken :D) race - mooi dan wel.

Zoooow dan zou ik zeggen --> slaap goed mini forum :-D
vitomilo
One wheel wonder
One wheel wonder

15 sep 2012, 22:01

Geweldig :lol:

Dus bij een Tunnelrun meten we dan een ( 2 op de schaal van richter) :lol: :s
audissimo
Mod virus alert!
Mod virus alert!

15 sep 2012, 23:05

voorzichting met de downtubes he ;) die zou ik overnemen...
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

16 sep 2012, 20:25

Die zijn sowieso al niet ongeschonden.. die hele auto was so to speak niet echt in optisch goede staat :)
Floor-is
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 sep 2012, 11:32

Laat, maar via andere methoden wel een beetje op de hoogte gebleven ;)

Vette bak man, dat het een challenge is maakt het toch wel bijzonder. Bij mij kriebelt het toch wel aardig als ik dit zo zie ;)
GP0064 met KW's, Janspeed spruit met racecat. Optische aanpassingen.

Mijn vrouw rijdt een R53 DS met Cravenspeed CAI, PlayMini cat-back, JCW BBK (Tarox discs en blokken)
Misjul
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

20 sep 2012, 11:36

Yes erg vet.... Er zijn inmiddels al vele zaken weer verandert en maak er straks een grotere nieuwe post van met foto's.
Batje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 sep 2012, 12:14

Ben nieuwsgierig ;)

Vooral of de turbo plannen nog door gaan.

Wacht gedulig af :)
Afbeelding

Waarom? Omdat het kan, daarom
Misjul
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

20 sep 2012, 12:33

Probable not.... we zijn druk bezig om te kijken wat het meest effectief is voor ons/challenge auto.

Er bestaan vele theorieen die zeggen dat een turbo/compressor beter is. Hierdoor moet er nog wat research gedaan worden...

Vele zaken met betrekking tot het motorblok liggen daarom nog niet vast.

Enige wat vast staan is interieur --> kleur etc :D
Deniz
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 sep 2012, 13:50

Thomas schreef: Afbeelding
Afbeelding
Wat ziet dat er tof uit zo tussen al die andere auto's :)
Misjul
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

20 sep 2012, 15:14

Nou dan gaan we maar eens vertellen wat er allemaal gebeurt is aan de MINI :D

Het eerste waarmee we zijn begonnen deze week is het verwijderen van de wrap. Hier kwamen we al meerdere delen tegen die niet echt pepperwhite waren, niet heel erg aangezien er toch een nieuwe wrap overheen gaat komen.

Het dak is wel hardstikke mooi nog, glanzend zwart.

De volgende stap was het beginnen met het interieur. Davy is begonnen met het strippen van de kabels, wat kan weg en wat niet :) Verder hebben we de deuren van de gele (oude) Mini omgezet naar de challenge Mini. Poeh wat een gewichtsverschil :lol: Niet Normaal!!!!

Verder hebben we de oude motorkap gedemonteerd en de nieuwe polyester motorkap eens even op de challenge geschroefd. Hier kwamen we erachter dat het helaas nog niet direct plug en play was en dat de aero grill en de lampen er nog in gedremeld moeten worden. De pasvorm is er maar het zijn kleine punten die bijgewerkt moeten worden om het erin te krijgen.

Ook hebben we de brandblusaansluiting verplaats naar het middendash. Dit ziet er echt goed uit. Te zien op onderstaande foto's.

De rest van de week moest ik in principe naar school maar naast men school toch veel tijd gevonden om verder te gaan aan de challenge Mini.

Het eerste wat ik onderhanden heb genomen is de aansluiting voor de Turbogauge. In eerste instantie konden wij de OBD stekker niet vinden, Maar Davy heeft heb gevonden :wink: Hierdoor moesten we een geschikte plaats vinden voor deze te installeren. Na wat werk heb ik een beugel gemaakt waardoor de turbogauge precies voor de toerenteller zit(in onze racersooghoek :s ) Hieronder te zien op de foto.

Afbeelding

Hoop dat het een beetje te zien is.

Hierna ben ik verder gegaan om de interieurdelen te spuiten. De keus is gevallen op glanzend zwart. Verder heb ik de oude stickers overgezet wat wel zo leuk uitziet. Zoals te zien op de foto's --> best goed gelukt 8)

Afbeelding

De rode ringen gaan nog vervangen worden door glanzend zwarte(nog niet klaar, dit zijn mijn oude rode ringen.

Ook hebben we een plaats uitgezocht om de ruitenwissersproeiers te monteren, aangezien we dit niet in de motorkap wilden hebben, heb ik deze in de roosters onder het voorraam weggewerkt. Hieronder te zien.

Afbeelding

Afbeelding

Dit was het dan weer even.... IK zal tot en met zondagavond niks meer kunnen doen en Davy zal zich bezig houden met zijn wegracert :D.

Dus bij deze tot volgende week --> met de volgende plannen.

* Kabelwerk af maken samen met Davy
* Gewichtsbesparing(Zwarte dingen uit binnenwerk branden)
* Voetplaten ALU(verwijderen)
* misschien al beginnen met gronden van het binnenwerk :)

Greetz
Berry M
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

20 sep 2012, 15:21

Ik vind 'm echt gaaf! Leuk dat jullie gelijk weer aan de slag zijn gegaan met veranderen en verbeteren, dan wordt dit tenminste geen saai topic. :)
Afbeelding
Ginoceros schreef:Interessante, niet verprutste Mini die 1x/ 6mnd op de weg komt en niet boven de 2000t uitkomt
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

20 sep 2012, 15:24

Lekker-lekker!!!

Ik vind die rode ringen eig best wel dik staan in het interieur :P
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
GreyCooperS
Forum Junky

20 sep 2012, 15:34

Sweet... 8)

En 2x on the rode ringen :lol:
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go

2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

20 sep 2012, 16:37

Ik zal het even kort houden - maar momenteel staat de Rotrex plus een volledige RMW kit bovenaan het lijstje met motorspulletjes qua voorkeur

Terug naar “Show your ride”