De Rode Raket

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
YorkPower
Be Mini
Be Mini

28 dec 2010, 21:24

Hey meisjes en jongens, dames en heren,

Ik zit hier met enkele vraagjes.. Graag had ik de verstralers van MINI op de snoet zien staan. Ik zou deze via internet kopen (Newministuff, outmotoring ofzo) om de super hoge prijs dat de dealer vraagt te ontlopen. Hierover heb ik 3 vraagjes:
- Zijn deze producten(verstralers+grill+bevestiging) OEM?
- Kan ik die zelf aansluiten zonder dat de garantie vervalt?
- Moet ik na da plaatsing naar de keuring of moeten ze er weer af als de wagen gekeurd moet worden? (België)

Verder schrok ik mij rot als ik vandaag de wagen aan het wassen was! De beltline op de kofferklep zag links en recht oranje van de roest... (auto van geen jaar oud! :o) Is dit normaal? (samenloop van zout en water?) Of mag ik bij dealer langs gaan voor een (uiteraard) gratis nieuwe beltline op de koffer? Er zijn enkele kleine zwarte puntjes overgebleven.. Zal er morgen een foto van maken:). Ik zal moeten wachten tot hij nog eens buiten heeft gestaan in de regen.. Nu alles afgewassen is zie je het amper en zeker niet op een foto..

Alvast bedankt jongens!
Laatst gewijzigd door YorkPower op 29 dec 2010, 11:33, 1 keer totaal gewijzigd.
York - Power :: De Rode Raket
Afbeelding
Afbeelding
Shadow_Breaker
GPc-0001

29 dec 2010, 09:44

voor de controle in BE moet je alleen zien dat er in de glaasjes een E keuring logo staat. maar dat is normaal wel het geval als je ze koopt van een bekent merk hier.
je kan de online verkoper altijd mailen hiervoor.
YorkPower
Be Mini
Be Mini

29 dec 2010, 11:32

Shadow_Breaker schreef:voor de controle in BE moet je alleen zien dat er in de glaasjes een E keuring logo staat. maar dat is normaal wel het geval als je ze koopt van een bekent merk hier.
je kan de online verkoper altijd mailen hiervoor.
Dankje! Dat is handige info! :)
Afbeelding
Afbeelding
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

29 dec 2010, 11:36

Mijn beltline kwam ook zo lelijk... Gewoon slechte kwaliteit. Heb nooit zo'n plekken gehad bij mijn vorige mini. Goeie reden om de zwarte beltline te kleven :wink:.

Als je die niet mooi vindt, gewoon naar de dealer stappen. Vijf jaar garantie op roest toch?
YorkPower
Be Mini
Be Mini

29 dec 2010, 13:59

Fred schreef:Mijn beltline kwam ook zo lelijk... Gewoon slechte kwaliteit. Heb nooit zo'n plekken gehad bij mijn vorige mini. Goeie reden om de zwarte beltline te kleven :wink:.

Als je die niet mooi vindt, gewoon naar de dealer stappen. Vijf jaar garantie op roest toch?
Ik dacht zelfs 12 jaar in België op roest ;-). Okay thanks! Zal het melden als ze op onderhoud gaat:).
Afbeelding
Afbeelding
dangixxer
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

29 dec 2010, 21:02

Als je de verstralers niet afdekt gaan ze wel controleren of die net als de verstralers goed afgesteld staan (op de keuring)
Blue Chaser
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

29 dec 2010, 21:32

Ik vindt je bakkie zonder D.L eigenlijk ook gewoon cool ..
Gewoon er niet op zetten en lekker clean houden die front , ik vindt persoonlijk zonder D.L mooier :mrgreen:
Heb je meteen al dat gezeik met de keuring niet , wat een flauwe kul overigens dat ze daar allemaal zo moeilijk over doen in Belgie , het hele jaar door vuurwerk verkopen is O.K maar een paar x-tra schijnwerpertjes op je ride olala :s :s
YorkPower
Be Mini
Be Mini

30 dec 2010, 18:22

dangixxer schreef:Als je de verstralers niet afdekt gaan ze wel controleren of die net als de verstralers goed afgesteld staan (op de keuring)
Dus.... voor je naar keuring gaat afplakken met plakband/kous erover?:)
Afbeelding
Afbeelding
YorkPower
Be Mini
Be Mini

30 dec 2010, 18:24

Blue Chaser schreef:Ik vindt je bakkie zonder D.L eigenlijk ook gewoon cool ..
Gewoon er niet op zetten en lekker clean houden die front , ik vindt persoonlijk zonder D.L mooier :mrgreen:
Heb je meteen al dat gezeik met de keuring niet , wat een flauwe kul overigens dat ze daar allemaal zo moeilijk over doen in Belgie , het hele jaar door vuurwerk verkopen is O.K maar een paar x-tra schijnwerpertjes op je ride olala :s :s
Hmm jah.. Ik ga er ook zelf geen kopen maar als ik ze eventueel krijg voor een of andere gelegenheid..;-)
Ja en België is gewoon 1 groot hypocriet land... dat uit 2 naties bestaat... Achjah! :D
Afbeelding
Afbeelding
YorkPower
Be Mini
Be Mini

30 dec 2010, 21:26

Paarse MINI cabrio? Staat al een jaar zo in men straat maar heb die kleur nooit in de carconfig teruggevonden. Staat die Cabrio wel lekker! Zeker met de bruine kap!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
dangixxer
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

30 dec 2010, 21:29

YorkPower schreef:
dangixxer schreef:Als je de verstralers niet afdekt gaan ze wel controleren of die net als de verstralers goed afgesteld staan (op de keuring)
Dus.... voor je naar keuring gaat afplakken met plakband/kous erover?:)
afdekkapjes kopen
Marcel Always Open
Cabrio-King

31 dec 2010, 09:38

YorkPower, paars heeft in 2005-2006-2007 in het MINI kleurengamma gezeten (Cooper,CooperS , cabrio). Het heette Black Eye Purple en in America hebben ze dat Purple Haze omgedoopt (omdat B.E.P. politiek incorrect zou zijn). (de vraag roept zich op waarom PH dan wel ok is, als je weet waar dat voor staat).

Of jouw foto ook de orginele mini kleur BEP is, kan ik op de foto niet zien. Het lijkt me wat donkerder te zijn, maar kan aan de foto liggen.

Wat ik denk te zien op jouw foto is dat het een R57 is (Gen2) en niet een Gen1. Je zegt dat er een bruine kap op zit , dat is zeker nooit op de Gen1 geleverd af-fabriek. Dus ik denk dat er iemand erg actief is geweest in de spuiterij en zijn R57 cabrio zelf paars heeft gespoten.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

31 dec 2010, 12:08

Mss moet je die eigenaar gewoon es aanspreken :)
YorkPower
Be Mini
Be Mini

31 dec 2010, 12:10

dangixxer schreef:
afdekkapjes kopen
Bestaan die voor de originele minilampen? Nog nooit gezien :)

Thanks!
Afbeelding
Afbeelding
YorkPower
Be Mini
Be Mini

31 dec 2010, 12:15

Marcel Always Open schreef:YorkPower, paars heeft in 2005-2006-2007 in het MINI kleurengamma gezeten (Cooper,CooperS , cabrio). Het heette Black Eye Purple en in America hebben ze dat Purple Haze omgedoopt (omdat B.E.P. politiek incorrect zou zijn). (de vraag roept zich op waarom PH dan wel ok is, als je weet waar dat voor staat).

Of jouw foto ook de orginele mini kleur BEP is, kan ik op de foto niet zien. Het lijkt me wat donkerder te zijn, maar kan aan de foto liggen.

Wat ik denk te zien op jouw foto is dat het een R57 is (Gen2) en niet een Gen1. Je zegt dat er een bruine kap op zit , dat is zeker nooit op de Gen1 geleverd af-fabriek. Dus ik denk dat er iemand erg actief is geweest in de spuiterij en zijn R57 cabrio zelf paars heeft gespoten.
Het grappige is, is dat het van een alleenstaande vrouw is :D (waarschijnlijk was het gewoon een tegemoetkoming van haar garage, ervoor had ze een 1 gen. cabrio en daar nog voor een 1 gen. gewone) En het is inderdaad een R57. En het is een redelijk donker paars maar iedereen dat hier passeert zegt wel dat het een prachtige kleur is. Misschien een idee voor MINI? :-). Als ik kan zal ik er nog een paar foto's van schieten! ;-)
Afbeelding
Afbeelding

Terug naar “Show your ride”