ff net snel een filmpje gemaakt van het dumpvalve geluid:
kort vol gas en dan los....met de ramen dicht.
Mini Cooper S Clubman 2008
- Blue Chaser
- Volledig MINI minded!
Bericht
Je mot wel heeeel goed luisterenNapO schreef:ff net snel een filmpje gemaakt van het dumpvalve geluid:

- Ragnar
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- NapO
- Enthousiast
Bericht
hey guys, ja sorry hoor....ik zit in de sneeuw op 1300 meter hoogte,...deze week hele week lang snowboarden dus deze week zeker nog even geen pics.
maar komt goed!
even wat platen knippen van de FORGE carbon air filter, een goed filmpje maken van de dump valve en de rest
ik zal ook binnenkort even een topspeed filmpje posten want hij loopt als een kogel!!!!
maar ik heb ook wat anders, de dag voordat ik wegging start ik mijn koude vriend....en hij klonk zo:
is dit het nokkenassen geluid zoals velen beschrijven in de topics?
kheb jullie advies/kennis even nodig.
maar komt goed!

even wat platen knippen van de FORGE carbon air filter, een goed filmpje maken van de dump valve en de rest

ik zal ook binnenkort even een topspeed filmpje posten want hij loopt als een kogel!!!!
maar ik heb ook wat anders, de dag voordat ik wegging start ik mijn koude vriend....en hij klonk zo:
is dit het nokkenassen geluid zoals velen beschrijven in de topics?
kheb jullie advies/kennis even nodig.
Mini Cooper S Clubman
- speedy
- NMC Legend
Bericht
Toch een wereld van verschil het geluid van Bov i.c.m een Cai
daarom heb ik mijn Cai eraf gehaald want vind het net een dolfijn wat je hoort onder de motorkap
NapO schreef:ff net snel een filmpje gemaakt van het dumpvalve geluid:
Toch een wereld van verschil het geluid van Bov i.c.m een Cai

- mushrop
- Volledig MINI minded!
Bericht
Dat klinkt idd als de bekende "dieselratel". Zsm terug naar de dealer!
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

- NapO
- Enthousiast
Bericht
maar ik zal het oppakken met munsterhuis en scholten.
maar even in detail, wat moet er precies gebeuren, alleen de nokkenaskettingspanner? of moet ik nog andere zaken met ze overleggen?
@mushrop, ga ik doen...
@speedy, wat is een CAI?
sja, je komt er pas achter als je er in rijdt he, in een proefrit is het in de cabine niet waar te nemen.speedy schreef:Nou dat is lekker je eerste 1000 kmklinkt idd als het bekende ratel probleem . Heeft deze auto al een fix gehad of niet ? gelijk als je terug bent de complete distributie laten vervangen onder de garantie
maar ik zal het oppakken met munsterhuis en scholten.
maar even in detail, wat moet er precies gebeuren, alleen de nokkenaskettingspanner? of moet ik nog andere zaken met ze overleggen?
@mushrop, ga ik doen...

@speedy, wat is een CAI?
Mini Cooper S Clubman
- mushrop
- Volledig MINI minded!
Bericht
CAI = Cold Air Intake
Toen onze MINI's die dieselratel hadden mocht er per direct geen meter meer mee gereden worden. Nou wil ik niet zeggen dat 'ie gelijk in de soep draait als je er wel mee rijdt, maar let er wel goed op.
Bij onze MINI's is de complete distributie vervangen, aangezien ze allebei al 2 keer binnen waren geweest voor een fix. Sinds de laatste fix (januari 2010) is de ratel niet meer teruggekomen.
Toen onze MINI's die dieselratel hadden mocht er per direct geen meter meer mee gereden worden. Nou wil ik niet zeggen dat 'ie gelijk in de soep draait als je er wel mee rijdt, maar let er wel goed op.
Bij onze MINI's is de complete distributie vervangen, aangezien ze allebei al 2 keer binnen waren geweest voor een fix. Sinds de laatste fix (januari 2010) is de ratel niet meer teruggekomen.
MINI Dubman '07 PureSilver

- NapO
- Enthousiast
Bericht
Als ik terug ben van vakantie ga ik meteen contacten, ti's een tweede hands auto dus ik ga er niet vanuit dat Munsterhuis staat te springen om de distri te vervangen. Want volgens mij klinkt het niet alleen duur maar is het t ook
Maar ik ga er zeker achteraan en hou hier de boel up to date.
Aha,...CAI weer wat geleerd....mushrop schreef:CAI = Cold Air Intake
Als ik terug ben van vakantie ga ik meteen contacten, ti's een tweede hands auto dus ik ga er niet vanuit dat Munsterhuis staat te springen om de distri te vervangen. Want volgens mij klinkt het niet alleen duur maar is het t ook

Maar ik ga er zeker achteraan en hou hier de boel up to date.
Mini Cooper S Clubman
Onze sponsors