X-treme Mini

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Floor-is
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Kolhorn
Berichten: 1635
Lid geworden op: 30 dec 2010, 13:53

05 okt 2011, 23:46

Ja het is wel een goed blok op zich :)
Dat krengetje in de donkergrijze van mijn vriendin/verloofde/"significant other" is slechts heel licht aangepast met een CAI en een andere uitlaat (cat-back, PlayMini) waarna Ghisbert er een voorzichtige tune op heeft gezet. Draait vrolijk een ruime 193pk :)

In die kar van mij zou het blok ~218pk moeten leveren, in november ga ik ontdekken hoeveel daar nog van over is na ruim 5 jaar. :)
GP0064 met KW's, Janspeed spruit met racecat. Optische aanpassingen.

Mijn vrouw rijdt een R53 DS met Cravenspeed CAI, PlayMini cat-back, JCW BBK (Tarox discs en blokken)
X-treme Mini
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Berichten: 265
Lid geworden op: 05 sep 2011, 17:36

05 okt 2011, 23:50

ben benieuwd, ik wil zelf ook aanwezig zijn in november voor een bakkie koffie dus kan ik je wagen eens in het echt bewonderen dan :-)
"Burning tires into adrenaline!"
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

06 okt 2011, 00:02

GP's draaien normaal gezien, standaard op de bank rond de 200-205 PK
Fabrieksopgaven zijn lachertjes.. ;)
Floor-is
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Kolhorn
Berichten: 1635
Lid geworden op: 30 dec 2010, 13:53

06 okt 2011, 00:08

Stefan:
Ja en euhm.. Nee

Er is natuurlijk veel van invloed: hoogte, temperatuur&actieve koeling, type brandstof (91/93/95/98/100 octaan), inlaat, spruitstuk, catalysator, uitlaat etc

Uitgaande van dezelfde setup qua bank, temperatuur, hoogte, brandstof, CAI, spruitstuk, catalysator en uitlaat.. Is de leeftijd nog over. Een relatief jong blok dat 20k heeft gelopen is toch een beetje anders dan een 5+ jaar oud blok met zeg 150k op de teller.
Dus dat verlies, dat telt toch mee :)

Maar dan alsnog: af-fabriek 225pk is heel iets anders dan af-fabriek 215pk :)

(Ik hoop wel boven de 200pk uit te komen overigens)
GP0064 met KW's, Janspeed spruit met racecat. Optische aanpassingen.

Mijn vrouw rijdt een R53 DS met Cravenspeed CAI, PlayMini cat-back, JCW BBK (Tarox discs en blokken)
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

06 okt 2011, 00:33

Hoogte heeft te maken met je boost- hoger = minder
Koeling is al vaak genoeg gezegd
Brandstof zou boven de octaan 91 niets meer uitmaken aangezien alle R53 in Amerika op 91 moeten rijden en volgens een bericht op Nam maakt het enkel qua klopvastheid uit en niet qua vermogen
CAI is koeling
Inlaat groter is meer lucht is meer vermogen
Een r53 heeft een cat nodig om wat tegendruk te creëren, 200 cell is genoeg. Decat rijden is veel herrie erbij en wat pk's eraf
Uitlaat maakt niet zo heel veel uit, die heb je eigenlijk puur voor de sound

Slijtage, hoe een blok ingereden is, of ie goed onderhouden eis etc tc maakt voor het vermogen denk ik meer uit op een zelfde meting bij dezelfde autos met dezelfde mods op dezelfde dag onder dezelfde omstandigheden. Feit is gewoon dat geen enkele auto dezelfde is en da kleinste verschillen, mm's in een cilinderkop, spruit, inlaat ed grote gevolgen kunnen hebben voor vermogen. Ik weet niet hoe het bij onderblokken zit maar volgens mij dragen die weinig bij en is dat meer of ze klaar zijn voor vermogenstoename (en dat zijn r53 blokken wel; gesmeedde zuigers, krukas en drijfstangen)
Twix
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 05 aug 2011, 02:02

06 okt 2011, 04:48

Daveke schreef:... aangezien alle R53 in Amerika op 91 moeten rijden ...
Wellicht ten overvloede, maar houd wel in gedachten dat het ene octaangetal niet helemaal te vergelijkt valt met het andere octaangetal. In Amerika is 91 gewoon super (of liever: premium). Zie ook http://en.wikipedia.org/wiki/Octane_rating.

Normale (regular) benzine is in Amerika 87.
X-treme Mini
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Berichten: 265
Lid geworden op: 05 sep 2011, 17:36

06 okt 2011, 18:16

Nou weer wat updates vandaag:

Nieuwe carbon deurgrepen binnen
Afbeelding

en de carbon spiegelkappen
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
"Burning tires into adrenaline!"
X-treme Mini
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Berichten: 265
Lid geworden op: 05 sep 2011, 17:36

06 okt 2011, 18:20

verder nog een nieuwe Cooper S ECU geinstalleerd met nieuwe EWS unit en Sleutel ring etc. morgen dus even langs beek voor een suftware update

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Auto pruttelt nu wel veel meer uit de uitlaat... is nu net knorretje :-)[/img]
"Burning tires into adrenaline!"
X-treme Mini
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Berichten: 265
Lid geworden op: 05 sep 2011, 17:36

06 okt 2011, 18:34

Filmpje van knorretje

"Burning tires into adrenaline!"
X-treme Mini
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Berichten: 265
Lid geworden op: 05 sep 2011, 17:36

06 okt 2011, 20:27

Nog even een termostaat regelen en dan kan ie er ook in.
Alhoewel kan er morgen zowieso al wel in denk ik zo koud is het toch nog niet nu.

Afbeelding
"Burning tires into adrenaline!"
mso
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1277
Lid geworden op: 19 feb 2007, 13:56

06 okt 2011, 20:32

Lekker bezig man 8)
X-treme Mini
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Berichten: 265
Lid geworden op: 05 sep 2011, 17:36

07 okt 2011, 15:16

zo vanmiddag is er nieuwe software in gekomen bij beek en hij loopt als een zonnetje nu.
Gishbert bedankt maar weer :-)
Oh en hij prutteld nog net zo hard als eerst.
Morgen maar eens naar de oliekoeler kijken of ik die er even op kan krijgen nog voordat ik naar Angola moet.
wel een beetje jammer dat werken maarja moet ook gebeuren.
"Burning tires into adrenaline!"
JoostB
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Daarlerveen
Berichten: 65
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:22

07 okt 2011, 16:16

Mooi die gespoten deur panelen. Hoe heb jij ze weer vast gezet? Daar ben ik wel benieuwd naar!

Verder strakke bak, super!

Hij prutteld wel goed na het los laten van het gas, hoe komt dat?

Wat doet de nieuwe ECU wat de oude niet doet?
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

07 okt 2011, 16:35

JoostB schreef:Mooi die gespoten deur panelen. Hoe heb jij ze weer vast gezet? Daar ben ik wel benieuwd naar!

Verder strakke bak, super!

Hij prutteld wel goed na het los laten van het gas, hoe komt dat?

Wat doet de nieuwe ECU wat de oude niet doet?
Meer benzine inspuiten op de "overrun"

Terug naar “Show your ride”