Nick. schreef:Thanks! Scuttles ben ik ook zeer tevreden over. Zeker omdat ik het nog op geen andere Mini zo gezien heb.
Over de spacers...
Om eerlijk te zijn; nee.
Wat veel mensen in mijn ogen over het hoofd zien bij spacers is dat het niet alleen gaat om het aansluiten van de wielkast aan de band/velg. Vaak krijg ik het idee dat daar alleen naar gekeken wordt en daar ook de breedte spacer op uitgezocht wordt. Zolang bovenkant wiel maar aansluit met de wielkast is het oké, zo lijkt het. Maar dat is niet de enige plek waar het aangezicht verandert. Zéker bij een Mini niet. Bij veel auto's zou je daarmee weg komen, maar hier niet.
Als je naar onze auto's kijkt, loopt de voorbumper vrij schuin naar binnen weg (wordt dus smaller). Bij het vooraanzicht komt het voorwiel bij een Mini al vrij ver zichtbaar hierdoor. Door spacers te steken wordt dat alleen maar meer omdat je velg nog verder naar buiten komt. Totdat zelfs bijna de helft van de breedte van de band te zien is. Ik vind dat persoonlijk geen gezicht. Ben zelfs aan het denken om de achterste spacers af te laten draaien naar 12mm om dezelfde reden.
Zie tekening hieronder over wat ik bedoel. Die rode lijn wordt dan te breed vind ik als er bredere spacers op gemonteerd worden.
Wat in mijn ogen het mooiste is, is een middenweg te vinden waar de velg netjes aansluit met de wielkast, maar tegelijk de velg niet "abnormaal" naar buiten komt. Gezien van andere hoeken dan alleen recht van de zijkant.
Spacers zijn wel degelijk nodig bij verlagen, maar tot een bepaalde hoogte.
Dat is in ieder geval mijn mening erover. Ik weet dat veel mensen de velg het liefst buiten de wielkast zien. Ik niet, maar dat is allemaal persoonlijk natuurlijk en moet zeker iedereen zelf weten. Anders zou het wel een saaie boel worden.
Onze sponsors