MINI R56S OEM+ Mega mods & pics P. 4

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
speedy
NMC Legend
NMC Legend

26 aug 2012, 20:13

Erg mooi 8) witte r95 staan idd erg mooi :wink:
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 aug 2012, 20:16

Super, is echt heel dik geworden!! :hap
Afbeelding
Sportspack Mark
Be Mini
Be Mini

27 aug 2012, 10:15

damn it i love laser blue! looks great :D
Afbeelding
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 aug 2012, 11:36

Ziet er goed uit! Meegespoten ringen top, scuttles zijn ook goed geslaagd. Voorkant nog wat lager misschien? :roll:
GreyCooperS
Forum Junky

27 aug 2012, 11:43

Dikke fiets...

Moet zeggen dat ik dit Laser blauw kleurtje wel erg gaaf ga vinden op een R56 8)
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go

2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
Nick.
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

27 aug 2012, 18:09

Thanks all!

Ik denk niet dat ie voor nog lager gaat. Moet ook zeggen dat ie op de foto's hoger lijkt te staan dan in werkelijkheid. Waarschijnlijk omdat veel foto's ietsje schuin van onderen zijn geschoten.
Daarbij wil ik niet bij iedere drempel of heuveltje over de grond slepen. Nu is het een "fijne" hoogte om te rijden.
Zeg nooit, nooit. Maar voor nu ben ik in ieder geval met de hoogte wel tevreden...
Erjen
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

27 aug 2012, 19:33

Briljante mini, die scuttles zijn leuk gedaan! :)

Vind je 15 mm spacers aan de voorzijde ook niet mooier? Dat heb ik namelijk ook, staat tie mooi recht onder de kast.
Nick.
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

27 aug 2012, 21:01

Thanks! Scuttles ben ik ook zeer tevreden over. Zeker omdat ik het nog op geen andere Mini zo gezien heb.

Over de spacers...
Om eerlijk te zijn; nee.
Wat veel mensen in mijn ogen over het hoofd zien bij spacers is dat het niet alleen gaat om het aansluiten van de wielkast aan de band/velg. Vaak krijg ik het idee dat daar alleen naar gekeken wordt en daar ook de breedte spacer op uitgezocht wordt. Zolang bovenkant wiel maar aansluit met de wielkast is het oké, zo lijkt het. Maar dat is niet de enige plek waar het aangezicht verandert. Zéker bij een Mini niet. Bij veel auto's zou je daarmee weg komen, maar hier niet.
Als je naar onze auto's kijkt, loopt de voorbumper vrij schuin naar binnen weg (wordt dus smaller). Bij het vooraanzicht komt het voorwiel bij een Mini al vrij ver zichtbaar hierdoor. Door spacers te steken wordt dat alleen maar meer omdat je velg nog verder naar buiten komt. Totdat zelfs bijna de helft van de breedte van de band te zien is. Ik vind dat persoonlijk geen gezicht. Ben zelfs aan het denken om de achterste spacers af te laten draaien naar 12mm om dezelfde reden.
Zie tekening hieronder over wat ik bedoel. Die rode lijn wordt dan te breed vind ik als er bredere spacers op gemonteerd worden.

Wat in mijn ogen het mooiste is, is een middenweg te vinden waar de velg netjes aansluit met de wielkast, maar tegelijk de velg niet "abnormaal" naar buiten komt. Gezien van andere hoeken dan alleen recht van de zijkant.

Spacers zijn wel degelijk nodig bij verlagen, maar tot een bepaalde hoogte.
Dat is in ieder geval mijn mening erover. Ik weet dat veel mensen de velg het liefst buiten de wielkast zien. Ik niet, maar dat is allemaal persoonlijk natuurlijk en moet zeker iedereen zelf weten. Anders zou het wel een saaie boel worden.

Afbeelding
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 aug 2012, 22:35

Sja, het optische verhaal moet iedereen natuurlijk zelf weten. Zoveel mensen zoveel smaken. Maar persoonlijk zou ik nooit achter bredere spacers steken dan voor op een MINI, daar krijg je een meer onderstuurd karakter van.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 aug 2012, 01:35

Wat Frank zegt, en persoonlijk heb ik een groter probleem met onderstuur dan of het optisch van een bepaalde hoek wel mooi genoeg lijkt. Daarnaast was het me ook nog nooit opgevallen wat je hierboven beschrijft.

Maar je hebt volledig gelijk; doe wat je zelf het mooiste vind! Dat is uiteindelijk het allerbelangrijkste

Hoe dan ook: dikke ride 8)
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend

28 aug 2012, 07:21

Ik vind het juist vet dat de band zichtbaar is :lol:
ajede
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 aug 2012, 09:44

Nick. schreef:Thanks! Scuttles ben ik ook zeer tevreden over. Zeker omdat ik het nog op geen andere Mini zo gezien heb.

Over de spacers...
Om eerlijk te zijn; nee.
Wat veel mensen in mijn ogen over het hoofd zien bij spacers is dat het niet alleen gaat om het aansluiten van de wielkast aan de band/velg. Vaak krijg ik het idee dat daar alleen naar gekeken wordt en daar ook de breedte spacer op uitgezocht wordt. Zolang bovenkant wiel maar aansluit met de wielkast is het oké, zo lijkt het. Maar dat is niet de enige plek waar het aangezicht verandert. Zéker bij een Mini niet. Bij veel auto's zou je daarmee weg komen, maar hier niet.
Als je naar onze auto's kijkt, loopt de voorbumper vrij schuin naar binnen weg (wordt dus smaller). Bij het vooraanzicht komt het voorwiel bij een Mini al vrij ver zichtbaar hierdoor. Door spacers te steken wordt dat alleen maar meer omdat je velg nog verder naar buiten komt. Totdat zelfs bijna de helft van de breedte van de band te zien is. Ik vind dat persoonlijk geen gezicht. Ben zelfs aan het denken om de achterste spacers af te laten draaien naar 12mm om dezelfde reden.
Zie tekening hieronder over wat ik bedoel. Die rode lijn wordt dan te breed vind ik als er bredere spacers op gemonteerd worden.

Wat in mijn ogen het mooiste is, is een middenweg te vinden waar de velg netjes aansluit met de wielkast, maar tegelijk de velg niet "abnormaal" naar buiten komt. Gezien van andere hoeken dan alleen recht van de zijkant.

Spacers zijn wel degelijk nodig bij verlagen, maar tot een bepaalde hoogte.
Dat is in ieder geval mijn mening erover. Ik weet dat veel mensen de velg het liefst buiten de wielkast zien. Ik niet, maar dat is allemaal persoonlijk natuurlijk en moet zeker iedereen zelf weten. Anders zou het wel een saaie boel worden.

Afbeelding

Ben het 1000% met je eens vanuit een optisch oogpunt! Die banden te ver naar buiten gestoken vind ik persoonlijk ook een hoog "Sjonnie" gehalte hebben, ondanks dat het soms best geinig staat, maar vind dat sterk afhangen van de (soort) auto. Alleen uit technisch oogpunt zou ik voor & achter hetzelfde houden puur voor de goede rij karakteristieken.

Dan even over je Mini, super mooi apparaat kerel!
Is meer gezegd, maar vind deze kleur ook steeds mooier worden.

Succes ermee!
:D
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 aug 2012, 16:18

Ben even benieuwd waar je de velgen hebt laten coaten?
Ik heb ze ook eerst laten coaten maar ze werden na verloop van tijd wat geel.
Daarom heb ik ze later nog een keer gespoten in de originele kleur aspen white.
Ik ben benieuwd hoe het bij jou verloopt!
Nick.
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

28 aug 2012, 19:23

Bedankt voor alle complimenten.

V.w.b. stuureigenschappen en spacers...
Daar moet ik jullie natuurlijk gelijk in geven. Een verschil in breedte voor en achter zal niet helpen aan een minder ondersturend karakter.
Echter heb ik daar nog geen enkel probleem mee ondervonden. Op papier zal het allemaal kloppen, in de praktijk nauwelijks merkbaar vermoed ik. Daarbij komt dat ik nooit op het circuit kom en ook op de openbare weg niet rijd alsof ik op een circuit ben. Ik vraag me zeer sterk af of iemand het verschil zal merken als 2 exact dezelfde auto's naast elkaar staan, echter de ene heeft op de vooras 18mm minder spoorbreedte dan de andere.
Mijn persoonlijke mening is dat het erg interessant klinkt, maar als het puntje bij paaltje komt 99% van autorijdend Nederland er helemaal niets van merkt.

Hiervoor ook een tijd gereden met alleen 7mm spoorverbreders aan de voorkant en het enige verschil wat ik merk is dat de auto nu iets gevoeliger is voor spoorvorming (nu met achter 16mm).

Dit is mijn bescheiden mening daarover. Zie het niet als het in de wind slaan van jullie advies.

Ben bijna klaar met de restauratie van een Kever uit 1962 en daar is de vooras 4 inches versmald. Dat is pas een verschil in spoorbreedte :wink: .
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 aug 2012, 19:35

Ik stoor me anders mateloos aan het onderstuur van een MINI, en daar heb ik dagelijks "last" van inderdaad. Maar als dat in jou geval niet zo is, dan zou ik me daar ook zeker niet druk om maken.

maak je straks ook een topic aan over die kever? :D
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding

Terug naar “Show your ride”