R50

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Ian
Be Mini
Be Mini
Berichten: 402
Lid geworden op: 14 sep 2008, 11:24

01 apr 2012, 14:55

Is dat laatste een 1 april grap? :mrgreen:
jmq
4 op een rij!
4 op een rij!
Contacteer:
Locatie: Delft
Berichten: 133
Lid geworden op: 28 jan 2012, 11:56

01 apr 2012, 15:00

Haha, nee zeker niet ian deze week krijg ik de offerte :lol:
Ian
Be Mini
Be Mini
Berichten: 402
Lid geworden op: 14 sep 2008, 11:24

01 apr 2012, 15:08

Dat wordt wel een project :P

Maar dan hebben jullie ook de snelste MINI met een maxicosi (shakeit)

(ik zag het kinderzitje een paar pag. terug)


Schitterende velgen btw.
GreyCooperS
Forum Junky
Locatie: Rijswijk
Berichten: 17047
Lid geworden op: 01 aug 2009, 00:25

01 apr 2012, 15:10

jmq schreef:Haha, nee zeker niet ian deze week krijg ik de offerte :lol:
Reserveer je dan gelijk 2x zoveel al de offerte voor zaken die tijdens en na de built zeker de geest gaan geven :lol:
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go


2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
jmq
4 op een rij!
4 op een rij!
Contacteer:
Locatie: Delft
Berichten: 133
Lid geworden op: 28 jan 2012, 11:56

01 apr 2012, 15:58

Bedankt Ian, ja 1 van de snelste ik heb er 1 gezien in engeland met 427 pk!

Het is inderdaad de bedoeling om de mini apart te maken >) ik wacht af wat eruit komt en laat het zeker weten wat het wordt.
Laatst gewijzigd door jmq op 01 apr 2012, 16:00, 2 keer totaal gewijzigd.
JosCountrymanCooper
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 969
Lid geworden op: 06 feb 2011, 19:55

01 apr 2012, 15:58

Aan wie heb je een offerte gevraagd: de Ferrari-dealer ??? :s

Ik denk niet dat het een succes is 300 PK in een Mini, wat probeer je hiermee te bereiken ?
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Almere
Berichten: 5707
Lid geworden op: 08 mar 2011, 11:48

01 apr 2012, 16:03

300pk door een Midlandsbak... dan zou ik er standaard een paar extra meenemen achterin! ;)
jmq
4 op een rij!
4 op een rij!
Contacteer:
Locatie: Delft
Berichten: 133
Lid geworden op: 28 jan 2012, 11:56

01 apr 2012, 16:07

Ik heb 2 adresjes gekregen via Vtune die mogelijk een turbo in kan bouwen met natuurlijk alle aanpassingen.
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

01 apr 2012, 16:53

maar 300pk?
Denk dat dit 1april is :)
Want dan heb je niets aan de motor die je nu hebt.. enige dat je behoud is.. euh.. je carter?
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
jmq
4 op een rij!
4 op een rij!
Contacteer:
Locatie: Delft
Berichten: 133
Lid geworden op: 28 jan 2012, 11:56

01 apr 2012, 16:56

Is genoeg voor dagelijks gebruik :lol: , ik heb begrepen dat het mogelijk is om het te doen, ik wacht even af wat eruit komt ben zelf ook benieuwd!
GreyCooperS
Forum Junky
Locatie: Rijswijk
Berichten: 17047
Lid geworden op: 01 aug 2009, 00:25

01 apr 2012, 17:20

Ik zou eens een babbel maken met Daveke en Berthil...die zijn al heel lang en heel veel pijn, moeite verder en centen kwijt om boven de 270 te komen...en dat zijn lui die weten waar ze t over hebben...

...een turbo conversie zal mss meer PK opleveren dan een blok met een SC erop, maar verder zal de rest even lastig blijven...

Als je zelf kan sleutelen houdt je mss de boel enigszins in de hand..als je alles moet laten doen, hoop ik dat je zakken diep zijn :lol:

Beek is al heeeeel lag bezig om een R56 turbo boven de 300 te krijgen (en heel te houden) samen met een griekse tuner. Ook dat levert veel problemen op..simpel weg omdat geen van beide modellen is gebouwd om zoveel PK aan te kunnen..je moet den ik 80% van de auto, naast alle motorische aanpassingen, aanpassen of verbouwen...zeker als je zegt dat dit voor dagelijks gebruik zal zijn..

Ik hoop echt voor je dat er wat moois uitkomt, ik vrees er echter voor...
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go


2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
maus105
Bonkey
Locatie: brabant
Berichten: 11220
Lid geworden op: 08 mei 2007, 16:31

01 apr 2012, 17:32

Uiteraard moet je altijd doen waarbij je jezelf lekker voelt. Laten we voorop stellen dat als het lukt dat je zeker
een one of a kind hebt. Maaaarrrr....... waarom in godsnaam?! Altijd als ik zulke dingen lees denk ik
waarom niet het geld besparen en een S kopen? Waarschijnlijk is dat minder duur en met wat upgrades kun je
die ook lekker tunen. Tevens staat de motor die je hebt niet bekend als een van de sterkste in zijn klasse.
Er zitten hier veel kenners en als die al zeggen dat je het beter niet kan doen moet je dat misschien meenemen in je besluit
om over te gaan op de tuning. Dus mijn tip maak deze lekker uniek qua uiterlijk of koop een S. Dan heb je een betere basis
om die 300pk te gaan halen :icon_top:
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

01 apr 2012, 18:48

Hahaha, een turbo op een R50?

Ik zou het nog niet eens willen proberen..

Nough said

In Engeland rijden er een paar Turbo's rond op een R53, en een van beiden heeft een berg problemen gehad. De andere heeft wat minder PK's, maar rijdt wel prima. Beiden auto's hebben veel (ontzettend!) veel mods, geld, tijd en energie gekost.

Ik zit nu zelf op 290 pk, op een SC en ga volgende week als het goed is de 300 grens doorbreken, en je wil denk ik niet weten wat dat al gekost heeft. Maar plezierig is het wel :)

Ik ben benieuwd, een R50 blok (en Midlands versnellingsbak) zou ik niet meer dan 125 pk willen geven nl
jmq
4 op een rij!
4 op een rij!
Contacteer:
Locatie: Delft
Berichten: 133
Lid geworden op: 28 jan 2012, 11:56

01 apr 2012, 19:59

Hmmm oke ik geloof jullie wel dan ben ik een beetje blij gemaakt met een dode mus? maar goed dan wordt het gewoon wat er is gezegt een S kopen :D :D , ik heb wel een S gezien niet alte duur misschien kan ik die wel een revisie geven en gelijk alles laten aanpassen??

Een s heeft toch een compressor?
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

01 apr 2012, 20:05

Ik zal even een kort - kort lijstje opsommen, kun je kijken of je offertes daar rekening mee houden:

- Cooper S onderblok met versterkte zuigers en drijfstangen (Met je eigen onderblok zou ik het niet aandurven namelijk)
- Handgemaakt inlaatspruitstuk en uitlaatspruitstuk voor Turbo
- Goede Turbo (Garett oid)
- Blow Off Valve
- Oliekoeler
- Betere luchtfilter en geleiding
- Grotere injectoren en koudere bougies
- Grotere aangepaste Front Mount IC
- Cilinderkop flowen en kleppen aanpassen
- Standalone ECU, wil je het goed doen
- 6 speed versnellingsbak, geloof me, je wil dat echt niet met een 5 bak doen
- Sterkere koppeling en lichter vliegwiel
- Grotere remmen (niet de works..)
- Andere ophanging en alles wat daarbij hoort

En dan heb ik het nog niet gehad over alle kleine dingen die je tijdens het proces tegen gaat komen.. Ik zou dat lijstje van de vorige pagina eens herzien en een heel aantal dingen gaan schrappen, die je totaal niet nodig hebt..

Mijn idee; wil je het goed doen kijk je minimaal tegen een kostenpost aan van 10.000 om een beetje te beginnen!
Succes!

Terug naar “Show your ride”