Nix's R50 - nieuwe F54 Clubman besteld

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Nix
Mod virus alert!
Mod virus alert!

Nix's R50 - verder met polijsten

11 jun 2013, 23:23

Ja, die spulletjes zijn erg verslavend ..... vorige week ook alweer wat gehaald waaronder de Natty's Paste Wax Red.
Ben benieuwd naar die resultaten dan :-)
Casper schreef:Erg fraai geworden vanmiddag weer wat spulletjes gekocht. Ga na de eerste poging van de week nog eens een poging wagen.

:icon_top:
Laatst gewijzigd door Nix op 14 jun 2013, 10:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 jun 2013, 23:30

Nix schreef:Ja, die spulletjes zijn erg verslavend ..... vorige week ook alweer wat gehaald waaronder de Natty's Paste Wax Red.
Ben benieuwd naar die resultaten dan :-)
Casper schreef:Erg fraai geworden vanmiddag weer wat spulletjes gekocht. Ga na de eerste poging van de week nog eens een poging wagen.

:icon_top:
Ik had eigenlijk niets meer was door mijn spullen heen behalve wat ik voor de DAP heb dus had wat besteld vandaag binnen gekomen was eigenlijk voor op de hand gebruiken maar lees net op de verpakking dat het mooiste resultaat is met de hand opbrengen en met een DAP uitpoetsen dus ben bang dat ik toch weer aan de slag ga

Afbeelding

Nog nooit gehad ga het gewoon proberen kijken naar het resultaat
Nix
Mod virus alert!
Mod virus alert!

14 jun 2013, 10:11

Net even op het forum van Carclean het volgende topic gelezen, blijkbaar ligt het aan de oranje pad en niet aan mij :-)
http://forum.carclean.nl/Default.aspx?g ... 137#332137
Want met de overige pads geen problemen (tot nu toe)

Dus mochten er meerdere mensen zijn, die ook problemen hebben met de oranje pad, dezen kan dus kosteloos omgeruild worden.
Ik had het dus vorige week al gemeld toen ik daar was en netjes een nieuwe gekregen, maar toen werd er niet aangegeven dat het blijkbaar al een bekend probleem zou zijn.
Nix schreef:ok, dat wist ik nog niet.
Volgens mij bij de 2e hit, had ik ook wat meer druk uitgeoefend en toen schoot de pad los nadat ik weer m iets schuin hield.
Weet niet of dat door verkeerd gebruik is of dat de pad niet zo stevig/goed is.
Nix
Mod virus alert!
Mod virus alert!

Re: Nix's R50 - Bonkend geluid na plaatsen KW V2 schroefset

16 jul 2013, 12:50

Heb recentelijk de KW V2's van Wesley (Wg15) overgenomen.
Alleen nu na een paar dagen na het plaatsen, hoor ik achter (eerst was het rechts en later ook links) een soort bonkend geluid, alsof metaal op metaal komt.
Dit is alleen bij kuiltjes, hobbeltjes en andere oneffenheden kort achter elkaar, en niet op asfalt of snelweg.
Had voor de zekerheid nog alles uit de kofferbak gehaald, hoedenplank weggehaald, rugleuningen plat om uit te sluiten dat iets misschien niet goed vast zou zitten.
Ik heb nadien alles rondom al een keer gecheckt en zo te zien zit alles goed en vast voor zover ik kan beoordelen met mijn (nog) beperkte kennis.
Gisteren voor de zekerheid maar de schroefset rechtsachter los en volledig uit elkaar gehaald. Hierbij wel opgemerkt dat aan de bovenkant en onderkant van de veer, bij de eerst en tweede winding beschadigingen zijn. Alleen deze beschadigingen zijn al geroest en dus volgens mij niet recentelijk?
Alles weer teruggeplaatst, volgens deze DIY: http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... schroefset" onclick="window.open(this.href);return false;, om zeker te zijn dat ik het goed deed.
Helaas bonkend geluid is er nog steeds.
Afgelopen dagen meerdere topics doorgelezen met soort gelijke problemen, van moeren die niet goed vastzaten of stabilisator links (of koppelstang/pendelsteun) die misschien te lang zijn waardoor de stabilisator stang het subframe raakt (ben vergeten dit gisteren te checken) of dat er speling zit op de kogellager/moer van deze stang.
Dus zit nu maar te denken aan nieuwe stabilisator links te plaatsen, maar wat is dan wijsheid?
Nieuwe originele of instelbare? De Alta's (http://minispeed.nl/product.php?id=158&model=1" onclick="window.open(this.href);return false;) vindt ik erg mooi maar ook te prijzig. Dus wellicht deze dan maar http://www.tuningmax.nl/performance/ond ... bolts-302/" onclick="window.open(this.href);return false;.

Tips zijn welkom, misschien dat ik iets over het hoofd heb gezien? Gezien de prijs van 50,- euro voor de laatstgenoemde set, kan het geen kwaad om dit gewoon te doen.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 jul 2013, 12:59

Die stabi stangetjes uit je linkje zijn voor de voorkant, dus daar heb je aan de achterkant niet zoveel aan. Mss dat je achterstabi bonkt. Vaak zijn het de rubbers die dan vervangen moeten worden. Wat ook kan, als je extreem laag staat, is dat de veer zelf los ligt en dus bonkt. Soms helpt het door 'm net even ietsie op te schroeven zodat er dan wat meer druk op de veer staat.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Nix
Mod virus alert!
Mod virus alert!

16 jul 2013, 13:12

Oh, dat het alleen voor de voorkant is had ik niet gezien.
Ik stond niet extreem laag, had nadien ook nog de achterkant zelfs iets hoger gezet omdat bij 4 personen de banden aanliepen tegen de spatbordranden.

Ik ga wel uitzoeken welke rubbers het voor de achterstabi moeten zijn en wat dat kost.
Nog tips welk merk het beste is?
mushrop schreef:Die stabi stangetjes uit je linkje zijn voor de voorkant, dus daar heb je aan de achterkant niet zoveel aan. Mss dat je achterstabi bonkt. Vaak zijn het de rubbers die dan vervangen moeten worden. Wat ook kan, als je extreem laag staat, is dat de veer zelf los ligt en dus bonkt. Soms helpt het door 'm net even ietsie op te schroeven zodat er dan wat meer druk op de veer staat.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 jul 2013, 13:50

Ik zie trouwens dat in de link van minispeed wel camberlinks staan voor de achterzijde. Had ik even over het hoofd gezien.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Nix
Mod virus alert!
Mod virus alert!

17 jul 2013, 17:55

Nu de schroefset linksachter gedemonteerd om en even te controleren of deze wel goed in elkaar gezet was en om alvast de maat van de stabilisatorstang en de lengte van de pendelsteun/stabilisatorlink/koppelstang/anti roll bar drop link/sway bar (schijnt dus onder verschillende namen bekend te staan :? ) te meten, die ik dan eventueel wil gaan vervangen (bij Orranje hebben ze wel leuke dingetjes).
Dacht al aan de topmount rubbers en de stabistang rubbers ook maar gelijk aan te pakken.
Maar toen zag ik opeens na demontage en het weer in elkaar zetten, dat er een metalen busje miste in de rubbers van de topmount. Grote kans dat dit het gebonk veroorzaakt?
Dit (oem) busje dus, wat dus 1mm aan de binnenkant te dik is om goed te passen om de stootdemper heen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Binnenkant busje is dus 10mm en de stang waar het busje overheen moet vallen is 11mm.
Net ff gebeld met KW-Store.nl, schijnt dat ze origineel daar geen oplossing voor hebben anders dan een andere topmount? Ze gaan morgen ff naar Duitsland bellen of daar toch iets voor is.

Iemand hier op het Forum die ook een KW V2 schroefset heeft/had icm de originele topmounts? En of daar tegen hetzelfde probleem is gelopen?
Nix
Mod virus alert!
Mod virus alert!

18 jul 2013, 21:55

Oude schroefset achter maar ff weer terug gemonteerd, en geen gebonk meer :dansen
Lijkt ook wel of het zelfs beter rijdt dan met de KW's :?
Met de verlagingsveren op de oude dempers was ie 3cm verlaagd en met de KW was ie 4cm lager.
Voorlopige conclusies: of toch door het ontbrekende busje in de rubbers of de KW schroefset is niet (helemaal) goed of doordat ie 1cm extra lager stond, dat er zaken gingen aanlopen?
Eerst maar ff andere/nieuwe busjes zien te vinden, dan kunnen we het 1 voor 1 gaan uitsluiten. Helaas nog niets gehoord van de KW leverancier en bij de dealer kon ik alleen de complete topmount kopen en geen losse busjes (dacht koop die los en boor ze 1mm op zodat ze 11mm zijn)

Nog even verder met klooien dus .........
Nix
Mod virus alert!
Mod virus alert!

Re: Nix's R50 - fixed: Bonkend geluid na plaatsen KW2 schroe

08 okt 2013, 18:37

FF weer een update:

Afgelopen weken lekker bezig geweest met stoepsleutelen, polijsten, poetsen en ook nog op vakantie geweest.

Probleem met het gebonk lag uiteindelijk aan het blijkbaar niet stevig genoeg aandraaien van de onderste bout bij de veerpoot.
Afbeelding
Dacht toen toch echt alles goed aangedraaid te hebben, na meerdere keren omwisselen en plaatsen van de Powerflex rear top mount bushes met uitgeboorde busjes was het gebonk of links dan weer rechts aanwezig en dan weer niet, dus wist het ff niet meer. Toen een paar dagen laten rusten en nog even lopen googlen en toen ergens gelezen dat je de onderste bout nog even extra moest aandraaien na het zakken van de auto, zodat het volle gewicht erop staat .... dus weer wat geleerd en nu is het eindelijk goed (shakeit)
Nu een tijdje laten inrijden/uitzakken en dan alles opmeten en eventueel rijhoogte (of beter gezegd laagte) nog aanpassen.

Verder op aanraden van Rob (nog bedankt!), een setje KAVS motorsport front arm spacers van Davy overgenomen.
Afbeelding
Vandaag geprobeerd ze te monteren, alleen kreeg het niet los om de spacers ertussen te frommelen.
Volgens mij heb je er een tooltje voor nodig? Is dat niet een ball joint removal tool?
Aangezien dit setje voor minimaal 17" velgen en hoger is en mijn wintersetje maar 15" is, denk ik dat ik maar tot na de winter wacht met monteren.
En omdat de auto toch omhoog stond zag ik tevens een mogelijke olielekkage?
Afbeelding
Iemand tips en/of suggesties waar ik zelf nog eerst naar kan kijken voordat ik naar de garage ga?

Verder ook nog wat mods doorgevoerd:
- 8-ball versnellingspook geplaatst
- Beltline geplakt
- kofferbakstrip + tankdop + koplampringen mat zwart geplastidipt. Foto's volgen nog.

Komende mods (en dan is het genoeg en tijd voor een S'je 8) volgend jaar)
- Grill en sierlijsten bumpers de-chromen met ook mat zwart plastidip
- Handgrepen zwart (mat zwart in lijn met de velgen of hooglans zwart) spuiten of wrappen.
- Playmini uitlaat (hopelijk snel, want zijn betaald maar nog niet geleverd)

En als laatste nog even een testspotje gedaan op de achterruit met een CarPro Polishingpad en Ceriglass voor de krasjes. Helaas na 2 hits nog geen resultaat, denk dat de krasjes toch te diep zijn.

Nix schreef:Oude schroefset achter maar ff weer terug gemonteerd, en geen gebonk meer :dansen
Lijkt ook wel of het zelfs beter rijdt dan met de KW's :?
Met de verlagingsveren op de oude dempers was ie 3cm verlaagd en met de KW was ie 4cm lager.
Voorlopige conclusies: of toch door het ontbrekende busje in de rubbers of de KW schroefset is niet (helemaal) goed of doordat ie 1cm extra lager stond, dat er zaken gingen aanlopen?
Eerst maar ff andere/nieuwe busjes zien te vinden, dan kunnen we het 1 voor 1 gaan uitsluiten. Helaas nog niets gehoord van de KW leverancier en bij de dealer kon ik alleen de complete topmount kopen en geen losse busjes (dacht koop die los en boor ze 1mm op zodat ze 11mm zijn)

Nog even verder met klooien dus .........
wheeler
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

Re: Nix's R50 - Fixed Bonkend geluid na plaatsen KW2 schroef

09 okt 2013, 12:31

Lekker bezig geweest! Benieuwd hoe de wagen er nu bij staat, mis foto's in dit topic :D
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
marinusrules
Be Mini
Be Mini

09 okt 2013, 12:41

Laat die foto's maar komen!
Nix
Mod virus alert!
Mod virus alert!

09 okt 2013, 13:24

Eerst weer ff wassen :-)
Nix
Mod virus alert!
Mod virus alert!

Re: Nix's R50 - Nieuwe mod Playmini uitlaat

10 okt 2013, 14:10

Zo net terug uit Vianen de Playmini uitlaat laten monteren.
Gelukkig achteraf gezien goede keuze geweest om het niet zelf te gaan doen.
Op de brug met 2 man toch een klein uurtje bezig geweest .... paar bouten zaten zo vast dat er 1 afbrak en 1 met veel kracht om los te krijgen ..... had ik niet ff gedaan op mijn rug onder de auto op assteunen.

Omdat jullie zo van plaatjes houden ...... :-)

De doos van de Groupbuy:
Afbeelding

Inhoud:
Afbeelding

Ingepakt:
Afbeelding

Uitgepakt:
Afbeelding

Gedemonteerd:
Afbeelding

Roestige uitlaat:
Afbeelding

Eindelijk Playmini gemonteerd:
Afbeelding

Geluid is erg mooi, lekkere diepe brom .... niet te luid en Sjonnie-achtig.
In de auto merkbaar iets zwaarder geluid maar zeker niet storend, lekker zonder radio teruggereden en genoten.

Hele goede service en vriendelijk personeel bij http://autoservicelenten.nl" onclick="window.open(this.href);return false;, met beleid de uitlaat gemonteerd ... een aanrader.

En omdat ik er toch was, meteen maar een Bosch Twin Aero achterruitwisser meegenomen.
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Re: Nix's R50 - Nieuwe mod Playmini uitlaat

10 okt 2013, 14:39

Heerlijke mod! 8) Ik rij zelf al zo'n 35.000 km rond met de Playmini uitlaat en ben ook heel tevreden met het geluid.
Afbeelding

Terug naar “Show your ride”