
Schip's Cooper S Works
- franklyn85
- Volledig MINI minded!
- Locatie: heemskerk
Bericht
100 graden nu al is idd aan de warme kant als je ervan uitgaat dat olie bij 130 graden ze smering verliest
burn rubber not your soul


- schip
- One wheel wonder
- Locatie: Amsterdam
Bericht
Is dat zo? Ik was in de veronderstelling dat dit wel redelijk gangbaar is voor een motor die op temperatuur is. Anders ga ik dan toch maar eens kijken voor een oliekoeler denk ik. Is er een specifieke versie die heel goed is voor de mini Cooper JCW of gewoon via de dealer regelen?franklyn85 schreef:100 graden nu al is idd aan de warme kant als je ervan uitgaat dat olie bij 130 graden ze smering verliest
- franklyn85
- Volledig MINI minded!
- Locatie: heemskerk
Bericht
Nee is wel normaal voor een mini JCW maar als je toch redelijk van sportief rijden houd raad ik je aan om er toch 1 te nemen en voornamelijk vanwege de zomer maanden.
Ja bij Beek ken je mocal of setrab nemen 13 rijs koelertje met thermostaat
Ja bij Beek ken je mocal of setrab nemen 13 rijs koelertje met thermostaat
burn rubber not your soul


- BRG
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: NL
- louisvdd76
- De Scheurende Rechter
- Contacteer:
- Locatie: Molenhoek
Bericht
Olie temperatuur van mijn VW Passat TDI is standaard ook rond de 100-104 graden. Als ik doorrij loopt deze op naar 115 maar hoger nooit.
- franklyn85
- Volledig MINI minded!
- Locatie: heemskerk
Bericht
Nou een mini met 25gr buitentemp word al heel snel 120 en tikt makkelijk die 130 aan als je gas houd
louisvdd76 schreef:Olie temperatuur van mijn VW Passat TDI is standaard ook rond de 100-104 graden. Als ik doorrij loopt deze op naar 115 maar hoger nooit.
Nou een mini met 25gr buitentemp word al heel snel 120 en tikt makkelijk die 130 aan als je gas houd
burn rubber not your soul


- franklyn85
- Volledig MINI minded!
- Locatie: heemskerk
Bericht
Ik reed met koeler en er reden ook mensen zonder koeler en bij mij werd hij een dikke 110
I know maar ik schets even een beeld van de bergen in Frankrijk tijdens MUpeter schreef:Vandaar mijn eerste opmerking dat het te heet isfranklyn85 schreef: Nou een mini met 25gr buitentemp word al heel snel 120 en tikt makkelijk die 130 aan als je gas houd
Ik reed met koeler en er reden ook mensen zonder koeler en bij mij werd hij een dikke 110
burn rubber not your soul


- Peter
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Roelofarendsveen
Bericht
Ja precies! En jij ziet nog wat je temperatuur doet en zij waarschijnlijk niet. Kan je nagaan hoe hard het blok dan van je af gaat als de olie op het meetpunt (wat lang niet het heetste punt is in het blok!!) richting de 140 graden gaat.
Ik was in augustus in Frankrijk en ik kan je vertellen dat de olietemperatuur op de Route Napoleon met 37 graden buitentemperatuur behoorlijk opliep ondanks de oliekoeler!
Olietemperatuurmeter en/of oliekoeler is een must op een sportief bereden of getunede R53. Daarnaast regelmatig olie peilen want je kan de koeling van de olie wel op orde hebben maar als er 2L te weinig is zit dan houdt het ook op.
Ik was in augustus in Frankrijk en ik kan je vertellen dat de olietemperatuur op de Route Napoleon met 37 graden buitentemperatuur behoorlijk opliep ondanks de oliekoeler!
Olietemperatuurmeter en/of oliekoeler is een must op een sportief bereden of getunede R53. Daarnaast regelmatig olie peilen want je kan de koeling van de olie wel op orde hebben maar als er 2L te weinig is zit dan houdt het ook op.
franklyn85 schreef:I know maar ik schets even een beeld van de bergen in Frankrijk tijdens MUpeter schreef:Vandaar mijn eerste opmerking dat het te heet isfranklyn85 schreef: Nou een mini met 25gr buitentemp word al heel snel 120 en tikt makkelijk die 130 aan als je gas houd
Ik reed met koeler en er reden ook mensen zonder koeler en bij mij werd hij een dikke 110
Onze sponsors