Mini Cooper S GP 929 ; TE KOOP

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Brightness
NMC Legend
NMC Legend

Re: Mini Cooper S GP 929 ; Probleem met starten HELP

30 nov 2013, 21:36

@yakkoox: geen dank! :bier
boris_brznjef schreef: Zelfde taal barrière?
Wat bedoel je hier precies mee?
klik hier voor mijn Show Your Ride

Afbeelding
Brightness
NMC Legend
NMC Legend

30 nov 2013, 21:47

boris_brznjef schreef: Yakkoox wil/kan niet naar GB voor de Engelse taal barrière.Misschien die problemen ook met Klaas over de nokkenas gehad?
Ooh zo, duidelijk nu! :)

Afbeelding
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

30 nov 2013, 22:12

Dat die nokkenas zo beroer loopt heeft enkel met de tune te maken.
Ik had wel last van een iets wisselend stationair, maar hij viel zelden tot nooit uit, in feite is die nok best mooi te laten lopen, maar heeft een stationair van 1050-1150 nodig
Brightness
NMC Legend
NMC Legend

30 nov 2013, 23:05

^^ mee eens. Met een goede (=custom) map is het aardig af te stellen.
Bij mij viel hij net na de tune een aantal keren uit bij het stoplicht, maar dit heeft zich zelf opgelost en gebeurt nu vrijwel nooit meer. Soms loopt hij nog wel even rauw bij stationair toerental, maar dat herstelt zich dan ook weer. Ik vind het wel wat hebben, zo'n rauw loopje. Hoort gewoon bij mechanische tuning.
Die van mij is trouwens stationair gewoon afgesteld op 800-850 rpm en met een goede map kan dat ook. Als je stationair toerental laat verhogen tot 1050 rpm (zoals Davy ook al aangeeft) dan is het sowieso opgelost. Een bewerking van de gasklep zou ook kunnen helpen.
Ik zou echt voor custom software gaan. Ik denk dat je hem anders nooit strak aan het lopen krijgt met deze nokkenas. 1320 is de meest voor de hand liggende keuze gezien hun ervaring met MINI's en deze nokkenas, maar er zijn meerdere adressen die het kunnen. Het is m.i. geen must om naar Engeland af te reizen.

Afbeelding
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Re: Mini Cooper S GP 929 ; Beek stage V

01 dec 2013, 13:30

Yakkoox schreef:Heb zonet contact opgenomen met Klaas en met BR.

Klaas beweerd dat de standaard JCW injectoren voldoene benzine kunnen leveren tot vermogens van +-250pk :s

Ben nog aan het afwachten op de reactie van BR, maar waarschijnlijk ga ik volgende week even langs bij BR voor alles te laten aanpassen.
Had voor dat ik naar Beek ging ook even contact gehad met BR en zij beweren dat ik een Forge intercooler moet plaatsen om mijn vermogen te kunnen behouden.
Ik dacht dat de GP intercooler momenteel wel goed genoeg was?

In de toekomst komt er nog een GRS motorsport intercooler/chargecooler op, maar momenteel is mijn spaarvarkentje leeg..

En hier heeft klaas gelijk want ik heb 270pk gereden met 380inj 40.000kilometers
burn rubber not your soul

Afbeelding
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 dec 2013, 13:32

Yakkoox schreef:Klaas had me inderdaad gewaarschuwd voor beroerder stagionair lopen, maar over slecht of bijna niet starten had hij me niets verteld...
Maar dan weet ik het alvast nu, bedankt voor je reactie Brightness ;)
Ik heb geen last van uitvallen gehad nog rauw lopen wel hobbelen en bokken en hoger toerental

Afbeelding
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

01 dec 2013, 13:36

franklyn85 schreef:

Klaas beweerd dat de standaard JCW injectoren voldoene benzine kunnen leveren tot vermogens van +-250pk :s

Ben nog aan het afwachten op de reactie van BR, maar waarschijnlijk ga ik volgende week even langs bij BR voor alles te laten aanpassen.
Had voor dat ik naar Beek ging ook even contact gehad met BR en zij beweren dat ik een Forge intercooler moet plaatsen om mijn vermogen te kunnen behouden.

In de toekomst komt er nog een GRS motorsport intercooler/chargecooler op, maar momenteel is mijn spaarvarkentje leeg..

En hier heeft klaas gelijk want ik heb 270pk gereden met 380inj 40.000kilometers
Heb je Klaas al eens gevraagd wat er gebeurd met het nevelpatroon van een injector wanneer hij hoger dan 100% van zn duty-cycle (capaciteit) gaat draaien? Ja, dan kan ie vast nog wel de benzine leveren om een mooie AFR te produceren ,maar de foutgevoeligheid is des te groter, en de kans dat er dan iets drastisch fout loopt in je blok als er hoog in de toeren ineens iets te weinig brandstof is vanwege een problematisch nevelpatroon en je zuiger plof zegt. Een 380 cc JCW injector is gemaakt voor maximaal 220-230 pk te draaien, en dan is het bij 230 VER op. Just my 2 cents
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 dec 2013, 22:02

Oke dat van het starten klopt toeren verhaal klopt ook.

Afbeelding
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 dec 2013, 22:05

Daveke-Orranje schreef:
franklyn85 schreef:

Heb je Klaas al eens gevraagd wat er gebeurd met het nevelpatroon van een injector wanneer hij hoger dan 100% van zn duty-cycle (capaciteit) gaat draaien? Ja, dan kan ie vast nog wel de benzine leveren om een mooie AFR te produceren ,maar de foutgevoeligheid is des te groter, en de kans dat er dan iets drastisch fout loopt in je blok als er hoog in de toeren ineens iets te weinig brandstof is vanwege een problematisch nevelpatroon en je zuiger plof zegt. Een 380 cc JCW injector is gemaakt voor maximaal 220-230 pk te draaien, en dan is het bij 230 VER op. Just my 2 cents
Klopt maar dit gaat groot en deels op als je ook de toerengrens verlegt ik heb mijn GP altijd netjes op de 7000rpm af laten stellen en dan heb je dat niet (heb ik me laten voorlichten) en ik heb er ook na de 2de keer afstellen 40k mee gereden en heerlijk ook maar dat zeg ik zoveel manieren en meningen toch davy..

Jij bent ook iemand die zoekt en ze eigen weg inslaat en dat is altijd het beste :-)

Afbeelding
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

01 dec 2013, 22:50

Klopt, maar het is toch zonde om bovenin pk's te laten liggen als je simpelweg door grotere injectoren en een custom tune te gebruiken veiliger kan rijden?
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 dec 2013, 09:57

Ja voor die 300 pk zeker weten

Afbeelding

Terug naar “Show your ride”