Dutchie's Cooper | VERKOCHT

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Dutchie
Mod virus alert!
Mod virus alert!

Re: Dutchie | Cooper R50 | knutsel tijd

03 okt 2014, 11:15

Tijd om de MINI ook maar weer is onder handen te nemen..

Toplager rechtsvoor is nu definitief overleden, uitlaat rammelt als de best en maak me ook een beetje zorgen om de bak, die rammelt onder de 2000 toeren ook al aardig, dus misschien tijd voor een bakolie wissel..

Blokkie zelf is nog steeds super, power zat voor een coopert, klinkt geweldig en loopt soepel. Verbruikt totaal geen olie en is nog eens zuinig ook. inmiddels 10.000km mee gereden vanaf Februari :D
HOFF PERFORMANCE
Dutchie
Mod virus alert!
Mod virus alert!

Re: Dutchie | Cooper R50 | knutsel tijd

08 okt 2014, 11:22

Alles leek rozengeur en manenschijn, ik wist dat de R50/52/53 versnellingsbakken ooit kapot konden gaan en gereviseerd moesten worden, maar deze schakelde zo strak, en had geen bijgeluiden.

Nu begin ik er toch een beetje bang voor te worden.. de bak rammelt onder de 2000 toeren, maakt wat rare geluiden met schakelen, en laatste knarste 'ie zn tandjes toen ik van 2 naar 3 ging, ondanks ik de koppeling compleet ingetrapt had.

Het algemeen bekende bak probleem van de MINI, wat houdt het precies in? wat gaat er vaak kapot? waar kan ik het aan herkennen?

Ik zit er nu sterk aan te denken om zsm een bakolie wissel te doen in de hoop dat het daarmee opgelost wordt (de BMW bak rammelt ook en daarvan weet ik dat er te weinig bakolie in zit).

kilometer stand as we speak is 175.xxx.

Alle info is welkom!
HOFF PERFORMANCE
Raj
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

Re: Dutchie's Cooper | Versnellingsbak?

08 okt 2014, 14:17

SPENKI!
spenki
Sponsor
Contacteer:

08 okt 2014, 17:34

Bakolie wissel heeft nu zowiezo geen zin meer.
Dutchie
Mod virus alert!
Mod virus alert!

08 okt 2014, 21:13

Wat ik me nu vooral afvraag is, wat gebeurt er normaal bij die bakken? Deze hoor je alleen een beetje rammelen onder de 2000 toeren (en klinkt ook alsof er te weinig olie in zit), als het de bak ten inste is, en niet een aandrijfas ofzo.

Wat ik hier verder lees over de kapotte versnellings bakken is heftige rammel en trillingen en bijgeluiden, maar dat heb ik niet.

Zaterdag ga ik 'm op bokken zetten en ff luisteren hoe en wat.
HOFF PERFORMANCE
spenki
Sponsor
Contacteer:

08 okt 2014, 21:19

Meestal gaan de lagers stuk.
Bij jou is er denk ik ook een synchromeshring stuk als ie krast bij ingetrapte koppeling met overschakelen.
jobbertjhuu
One wheel wonder
One wheel wonder

09 okt 2014, 09:02

net wat spenki zegt, de lagers gaan stuk.
ik stond een half jaar geleden ook stil langs de snelweg omdat er een lager dwars door de versnellingsbak was geknald....
BlackWorks
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

10 okt 2014, 09:17

Klinkt niet erg fijn. :roll:

Ik lees nu dat het aan de ene kant wel normaal is, en aan de andere kant dat het kan duiden op grotere problemen. Ik heb ook dat als ik accelereer, dat het dan een beetje trilt. Waar kun je nou aan merken dat het 'foute boel' is?

Bedankt alvast.

Leroy.
Dutchie
Mod virus alert!
Mod virus alert!

10 okt 2014, 09:59

Bij mij is het echt een rammeltje onder de 2000 toeren, als ik bevoorbeeld in zn 2 de straat door tuf met het raam open langs een hek of muur, dan hoor je echt een mechanisch rammeltje onder de auto vandaan komen.

Dat ie van 2 naar 3 kratste met ingetrapte koppeling is nu een keer voor gekomen en daarna gelukkig niet meer..

on a side note:

Wat ben ik blij dat ik eergisteren nog maals de olie gechecked heb. 2 weken geleden gechecked en toen was ie op pijl, eergisteren stond ie een paar cm ónder pijl... dusss

had gelukkig nog 10L 10W60 van de BMW staan dus dat gebruikt om 'm aan te vullen, maar hoort er normaal niet een (geel) olie lampje te gaan branden als ie onder pijl komt? (BMW doet dit wel)

Morgen maar is tijd nemen om de MINI op bokken te zetten en ff alles na te lopen voordat het allemaal in de soep loopt.
HOFF PERFORMANCE
Dutchie
Mod virus alert!
Mod virus alert!

10 okt 2014, 11:11

Hmm vandaar.

maarja liever beetje 10W60 erin dan te weinig 15W50.
HOFF PERFORMANCE
Dutchie
Mod virus alert!
Mod virus alert!

10 okt 2014, 19:48

Here we go!

Toplagertje vervangen, rubbers nalopen, ofja eigenlijk zn beetje alles nalopen. Striping plakken, bumperdelen opnieuw spuiten, remmen nalopen, van binnen, buiten, onder en boven poetsen, trillingsdemper van de uitlaat terug plaatsen, en nog wel wat meer dingen..

huidige stand van zaken:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
HOFF PERFORMANCE
keyan
Mod virus alert!
Mod virus alert!

Re: Dutchie's Cooper | Goed aanpakken! P5

10 okt 2014, 20:13

Hoe klinkt je intake?
Afbeelding
Dutchie
Mod virus alert!
Mod virus alert!

11 okt 2014, 12:58

Luid.. Hah, filmoje ervan staat op de newminiclub facebook page.

Ga je de toplager vervangen,blijkt er een compleet Cooper S onderstel met uniball toplagers onder te zitten. Vet! Maar uniball toplager houdt dus wel in dat daar geen speling op zit.
HOFF PERFORMANCE
Dutchie
Mod virus alert!
Mod virus alert!

13 okt 2014, 10:34

Het weekend ging niet helemaal zoals gepland, Natuurlijk proberen te toplager te vervangen en er dan achter komen dat het ten eerste al niet de goede toplager was omdat er een Cooper S onderstel onder zit, en vervolgens er ook achter komen dat de Cooper S toplager een uniball lager is waar dus geen speling op kan zitten.

Vervolgens bezig geweest met de striping, achterkant zit er superstrak op maar de motorkap was compleet vern**kt, dus voorlopig nog een kale voorkant.

Bumperdelen lagen in de tuin te drogen, want deze waren net gespoten.. en toen begon het te regenen :O

Gisteren alles zoveel mogelijk af proberen te maken, foto's daarvan volgens nog, hier wel al wat foto's van zaterdag.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
HOFF PERFORMANCE

Terug naar “Show your ride”