Peter's Cooper S...laatste keer..:-(
- GreyCooperS
- Forum Junky
- Meani
- Be Mini
- Contacteer:
Bericht
Kijk dat is nog eens goed nieuws, eindelijk vd rammel af!GreyCooperS schreef:Zojuist gebeld door BMW Den Haag dat de rammel toch te wijten is aan een defecte dynamo riem.
Zoals in de PUMA maatregel beschreven, zijn de geluiden die je hoort tussen de 700 en 1100 toeren vergelijkbaar met de geluiden die je hoort wanneer de versnellingsbak een defect zou vertonen.
Er komt nu een nieuw type dynamo in, die een beperkte slip van het aandrijfriempje toestaat. Moet even besteld worden en morgen is mn S weer gebruiksklaar!
Ben benieuwd!!
215PK, GRS Intercooler, 15% Alta compressor pulley, 102% Alta krukas pulley, M7 CAI, M7 Strut, M7 OCC, Beek tuning, BBK AP-racing, 18"Rota Subzero, KW V2, Milltek + Bastuck

- GreyCooperS
- Forum Junky
Bericht
In het kader van mn spoedcursus DIY heb ik net wat extra gaatjes in mn luchtfilter gemaakt. Gaas gaat niet werken ivm met vele ribbels aan de achterkant, dus dat laat ik gaan

Doordat het filter wat beschadigd was, en door het gaten maken er krassen in zijn gekomen door het mesje en vijl, heb ik de bovenkant gespoten. Beetje overdreven natuurlijk, want zeker met de veerpoot zie je er niets van, maar heb het gedaan als oefening voor later
Voor:

Tijdens:

Na eerste laag:

Vanmiddag is mn fiets hopenlijk klaar (en rammelvrij)...dan even naar Beek om de nieuwe veerpoot erin laten zetten...dan verwissel ik gelijk het filterhuis ff...
Ik laat jullie weten in hoeverre dit onzinning was of wat oplevert...

Doordat het filter wat beschadigd was, en door het gaten maken er krassen in zijn gekomen door het mesje en vijl, heb ik de bovenkant gespoten. Beetje overdreven natuurlijk, want zeker met de veerpoot zie je er niets van, maar heb het gedaan als oefening voor later

Voor:

Tijdens:

Na eerste laag:

Vanmiddag is mn fiets hopenlijk klaar (en rammelvrij)...dan even naar Beek om de nieuwe veerpoot erin laten zetten...dan verwissel ik gelijk het filterhuis ff...
Ik laat jullie weten in hoeverre dit onzinning was of wat oplevert...

- Jean-Pierre
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- GreyCooperS
- Forum Junky
Bericht
Zojuist mn S opgehaald bij BMW Den Haag...
Korte versie deze keer...hij rijdt
Rammel is totaal verdwenen en het lijkt of de auto soepeler rijdt en vooral optrekt
Uiteindelijk is de dynamo vervangen door een ruilexemplaar met vrijloop...hierdoor heeft de riem de mogelijkheid tot (een klein beetje) bewegen waardoor de rammel niet meer zou moeten voorkomen...
Rene heeft een stuk proefgereden, dus ik heb de auto warmgelopen meegekregen...morgenochtend ff testen bij koude start...
Tevens besloten de Stage III nog even uit te stellen.
De S rijdt nu weer zo lekker, en ik zie toch weer de grote voordelen van garantie
Zelf zonder software merk ik het verschil!!
(morgen wel weer ff naar Beek om eea terug te zetten)
Korte versie deze keer...hij rijdt

Rammel is totaal verdwenen en het lijkt of de auto soepeler rijdt en vooral optrekt

Uiteindelijk is de dynamo vervangen door een ruilexemplaar met vrijloop...hierdoor heeft de riem de mogelijkheid tot (een klein beetje) bewegen waardoor de rammel niet meer zou moeten voorkomen...
Rene heeft een stuk proefgereden, dus ik heb de auto warmgelopen meegekregen...morgenochtend ff testen bij koude start...
Tevens besloten de Stage III nog even uit te stellen.
De S rijdt nu weer zo lekker, en ik zie toch weer de grote voordelen van garantie

Zelf zonder software merk ik het verschil!!
(morgen wel weer ff naar Beek om eea terug te zetten)
- GreyCooperS
- Forum Junky
Bericht
Thanx guys!!!
Morgen veerpootje ruilen en filterhuis erop...
...en picas maken met mn nieuwe camera
Morgen veerpootje ruilen en filterhuis erop...
...en picas maken met mn nieuwe camera

- maus105
- Bonkey
- GreyCooperS
- Forum Junky
Bericht
Mn Pa zei altijd "je kunt het toch niet meenemen"
(moet nu wel de stage III laten gaan hoor)

(moet nu wel de stage III laten gaan hoor)
- GreyCooperS
- Forum Junky
Bericht
Guys,
Vanmorgen mn nieuwe veerpoot gemonteerd en tevens mn huis tuin en keuken semi open OEM luchtfilter
Forge veerpoot

Detail filter

Resultaten filter...nu..ik ben zeer positief verrast
Bij lage toeren hoor of merk je niet zoveel...maar..wanneer je een beetje doortrekt (zo ronde de 6000 toeren) gaat de Blow Off icm met het filter echt HUEL hard blazen...
...je merkt nu echt dat de lucht met een fluit eruit geperst wordt..
Nu is het wel zo dat mn fiets na de nieuwe dynamo, en het terugzetten van de Beek vitamine's echt superrrr loopt
Ik heb zoveel meer kracht onderin, en kan makkelijker tot in de hoge toeren doorschakelen..
Zal vast ook een deel emotie inzitten, maar ik ben er zeer content mee!
Conclusie: ik zou er geen apart filter voor kopen, maar mocht je er nog eentje hebben liggen is het icm met een Blow Off een super mod!
Vanmorgen mn nieuwe veerpoot gemonteerd en tevens mn huis tuin en keuken semi open OEM luchtfilter

Forge veerpoot

Detail filter

Resultaten filter...nu..ik ben zeer positief verrast

Bij lage toeren hoor of merk je niet zoveel...maar..wanneer je een beetje doortrekt (zo ronde de 6000 toeren) gaat de Blow Off icm met het filter echt HUEL hard blazen...

Nu is het wel zo dat mn fiets na de nieuwe dynamo, en het terugzetten van de Beek vitamine's echt superrrr loopt

Ik heb zoveel meer kracht onderin, en kan makkelijker tot in de hoge toeren doorschakelen..
Zal vast ook een deel emotie inzitten, maar ik ben er zeer content mee!
Conclusie: ik zou er geen apart filter voor kopen, maar mocht je er nog eentje hebben liggen is het icm met een Blow Off een super mod!
- GreyCooperS
- Forum Junky
Bericht
Vandaag tevens op pas geweest met mn nieuwe camera...moeilijk hoor...van de bijna 80 shots zijn deze het meest redelijk.
Afgezien van de bediening en het altijd lastige TL licht, heb ik het idee dat ik een andere lens nodig heb? Nu heb ik een 18-200 mm gebruikt..
Tevens moet ik nog even wennen aan het maken van een mooie compositie...mn foto's zijn nu erg saai
Blijven oefenen maar

Afgezien van de bediening en het altijd lastige TL licht, heb ik het idee dat ik een andere lens nodig heb? Nu heb ik een 18-200 mm gebruikt..
Tevens moet ik nog even wennen aan het maken van een mooie compositie...mn foto's zijn nu erg saai

Blijven oefenen maar

Onze sponsors