Prachtige auto.. ik heb hem even zien staan terwijl je al die engine dampers stond te monteren. al was het toen niet zo'n heel fijn weer maar ik zal hem vast nog wel eens goed kunnen bekijken
en ik ben ook erg benieuwd naar de cijfers als je terug van bij beek bent.
Lekker bezig berthil ik zie alleen dat je op woensdag een afspraak heb bij beek.. dan kan ik er helaas niet bij zijn kan je evt wel die demper even afgeven aan klaas?
Zou je er niet beter gewoon een dikke V6 inlepelen
Neenee, deze komt gewoon dikker en dikker. Ik vind het vooral cool dat je de power hebt die je mini uitstraalt . Na alles claim je dus een totaal vermogen van ongeveer 245 pk?
Gisteren dus naar Duitsland geweest, de kompressor bypass klep was inderdaad kapot, het veertje gebroken waardoor de klep dus niet meer dichtging en er gewoon flink wat compressordruk verloren ging, en dat is nu juist net waar bij de S het vermogen vandaan komt.
Ook zonder problemen de 103% GTT crank pulley gemonteerd.
Daarna wat testruns en metingen en dyno-runs gedaan met de monteur die alle metingen doet voor www.powerminis.com
Wát een verschil met voorheen, ongelooflijk hoe dat ding loopt. Ik was wat bang dat ik boven de 1,15 bar kompressorduk uit zou komen (waardoor de motor over gaat op limp-mode), maar dat is niet het geval. Ik kwam op 1,05 bar uit, dus er is ook nog wat speling om wat hoger te komen bij wat kouder weer zonder dat ik langs de kant moet gaan staan om te resetten.
Ik wacht even de nieuwe software af van Beek, maar de getallen gemeten met de Duits dyno-runs (laptop onder het rijden) zien er veelbelovend uit. Ik ben benieuwd of dat er ook uitkomt bij Beek. De getallen van de softwarematige Dyno komen wel overeen met de vaste Testbank die dit forum gebruikt.
Ik heb ook een facelift compressor meegenomen. Als mijn compressor wat minder wordt gaat deze er op met een 55mm Alta pulley. Dan zal ik wel het apparaatje nodig hebben welke de ECU voor de gek houdt qua kompressordruk. Maar ik zie dat het eerste halfjaar nog niet gebeuren aangezien mijn oude kompressor na 90.000 km nog inorde is.
Leuk verslagje. Goed om te horen dat alles nu goed loopt. Ben benieuwd naar het resultaat na tuning op maat bij Beek.
Ziet er in ieder geval wel veelbelovend uit. Je zat zeker met een grote smile toen je weer naar huis reed?
Héle dikke smile , ik heb er zelfs slecht van geslapen vannacht,
ik moest steeds weer aan die geweldige acceleratie denken en aan de volgende rit
Het leek ook veel op het gevoel van de allereerste rit in mijn MINI
De overgang is natuurlijk erg groot omdat ik al een maand rondrij met bijna het vermogen van een standaard Cooper S, vandaar ook de dikke smile.
kan je zo je achterkant zuiver houden ga de mijne in de zomer overlakken met een krasvaste of een vernis die in elkaar overvloeit van nexa.maar da van protech is ook goeie boel.. maar kost voor mij meer... maar leuk bakje