MINI Cooper Clubman R55 (Update: TE KOOP! P63)

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (JCW navigatiecluster gemonteerd! P40)

15 apr 2020, 19:34

MiniBar schreef:
mbvandenberg schreef:
MiniBar schreef:
15 apr 2020, 00:02
Ja het ging me inderdaad vooral om het grafische gedeelte. Ik heb (denk ik) de eerste generatie schermpjes met pdc en dat ‘wave’ design in de radio en dat voelt toch wel gedateerd. Ik hoopte stiekem dat er een mooiere oplossing was.
Nieuwe opties zijn fijn; maar geen vereiste. Vrees dat met een aftermarket CarPlay/android oplossing namelijk ook weer veel (boordcomputer) functies verloren gaan..
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Heb je een foto van hoe je centrale cluster / meter eruit ziet? Ben namelijk wel benieuwd. Zoals gezegd is er echt veel te vinden over aftermarket systemen en ik neem aan dat daarin goed uitgelegd wordt welke nieuwe functies deze hebben en of er eventuele (boordcomputer) functies verloren gaan.
Afbeelding

Dit is het navigatie cluster wat er bij mij standaard in zit.

Moet zeggen dat ik dit menu nooit eerder heb gezien. Heb je een pre-facelift MINI? Van welk jaartal is hij en wat voor type navigatie / radio heb je? :-)

Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
MiniBar
One wheel wonder
One wheel wonder

15 apr 2020, 19:38

Het is een 2009 Cooper S. Is oorspronkelijk uit Duitsland. Navigatie gaat via een dvd die in een ‘verborgen’ lezer boven de radio zit.

QVS
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

15 apr 2020, 19:52

MiniBar schreef:
mbvandenberg schreef:
MiniBar schreef:
15 apr 2020, 00:02
Ja het ging me inderdaad vooral om het grafische gedeelte. Ik heb (denk ik) de eerste generatie schermpjes met pdc en dat ‘wave’ design in de radio en dat voelt toch wel gedateerd. Ik hoopte stiekem dat er een mooiere oplossing was.
Nieuwe opties zijn fijn; maar geen vereiste. Vrees dat met een aftermarket CarPlay/android oplossing namelijk ook weer veel (boordcomputer) functies verloren gaan..
Heb je een foto van hoe je centrale cluster / meter eruit ziet? Ben namelijk wel benieuwd. Zoals gezegd is er echt veel te vinden over aftermarket systemen en ik neem aan dat daarin goed uitgelegd wordt welke nieuwe functies deze hebben en of er eventuele (boordcomputer) functies verloren gaan.
Afbeelding

Als ik dit zie, zou ik echt maar gaan upgraden naar een Android unit als dat kan. Dan heb je ook gewoon apps er op zitten waarvoor je niet je tel voor nodig hebt, zoals Google Maps, etc

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

MiniBar
One wheel wonder
One wheel wonder

15 apr 2020, 19:59

QVS schreef:
MiniBar schreef:
mbvandenberg schreef: Heb je een foto van hoe je centrale cluster / meter eruit ziet? Ben namelijk wel benieuwd. Zoals gezegd is er echt veel te vinden over aftermarket systemen en ik neem aan dat daarin goed uitgelegd wordt welke nieuwe functies deze hebben en of er eventuele (boordcomputer) functies verloren gaan.
Afbeelding

Als ik dit zie, zou ik echt maar gaan upgraden naar een Android unit als dat kan. Dan heb je ook gewoon apps er op zitten waarvoor je niet je tel voor nodig hebt, zoals Google Maps, etc

Ja inderdaad dat klinkt natuurlijk aantrekkelijk... maar ben weer erg gehecht aan mijn Pdc waarin ik kan zien hoe ver ik van het obstakel achter me ben. Bovendien wil ik dan een variant die compatible is met Apple.

Mede-leden die zoiets al hebben?

QVS
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

15 apr 2020, 20:16

Mmm... pdc is idd heel erg handig! Mischien valt dat nog wel in te progameren, je zal echt niet de enige zijn die pdc heeft.

Mischien heb je hier wat aan?

Up4it
One wheel wonder
One wheel wonder

15 apr 2020, 20:59

Wat gaaf is dat zeg! Heb ff zitten zoeken, tevergeefs, maar kun je Apple CarPlay ook installeren bij een Clubman uit 2011??
Ziet er redelijk simpel uit moet ik zeggen; meestal wijst de praktijk anders uit helaas. Maar ik vind dit wel interessant.
Sorry Maurice voor dit korte off-topic momentje....
... RIDE IT LIKE YOU STOLE IT ...
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Nederland

MINI Cooper Clubman R55 (JCW navigatiecluster gemonteerd! P40)

17 apr 2020, 13:03

17-04-2020 UK achterlicht

Het bloed kruipt waar het niet gaan kan…dus weer tijd voor een update. Enige tijd geleden heb ik jullie verteld over mijn plannen om de achterkant van de Clubman meer symmetrisch te krijgen. De achterlichten zijn verschillend met aan de linkerzijde de mistlamp (rode lens) en aan de rechterzijde de achteruitrijdlamp (witte lens). Op een gegeven moment kwam ik erachter dat in Engeland (en andere landen waar ze aan de andere kant rijden) de lichtunits omgewisseld zijn. Vanaf dat moment heb ik in mijn hoofd om een UK versie te kopen voor de linker zijde (witte lens) zodat de achterkant symmetrisch is.

Afbeelding
a-symmetrische achterlichten

Afbeelding
symmetrische achterlichten (Photoshop)

Via diverse kanalen heb ik een tweedehands exemplaar proberen te bemachtigen maat dit blijkt niet zo eenvoudig te zijn. Als je dan nog verzendkosten moet betalen zit je in de buurt van de prijs van een nieuw exemplaar. Uiteindelijk via Ebay.co.uk een nieuw en origineel exemplaar gevonden voor een scherpe prijs. Deze wordt vandaag bij mij thuis bezorgd.
In de linker unit stop ik een rood mistlampje. Ben benieuwd wat voor lichtbeeld dit oplevert maar ik ga er vanuit dat dit goed gaat. Voor de APK keuring zal ik de lichtunit vervangen om zeker te weten dat hij hier niet op afgekeurd wordt.

Zodra de lichtunit gemonteerd is meld ik mij weer. Of als er ander nieuws is :D

Cheers,
Maurice
Laatst gewijzigd door mbvandenberg op 09 aug 2020, 14:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten Maurice

Afbeelding
QVS
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

17 apr 2020, 13:05

Je kan ook gewoon proberen door de apk heen te komen, bedoel nooit geschoten is altijd mis!

Vaak doen ze toch een gratis her keuring binnen 24 uur?

Manick
Sponsor

18 apr 2020, 00:18

Vanaf 1998 is een Mist en Achteruit rijlicht verplicht. Dus gewoon voor dat je naar mij komt voor de keuring ff unit wisselen

Verder staat het wel gaaf!
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Nederland

18 apr 2020, 15:53

QVS schreef:
17 apr 2020, 13:05
Je kan ook gewoon proberen door de apk heen te komen, bedoel nooit geschoten is altijd mis!

Vaak doen ze toch een gratis her keuring binnen 24 uur?

De achterlicht unit zit vast met 1 torx schroef en het verwisselen van de unit of lamp kost 2 minuten tijd. Echt een kleine moeite om dit even om te wisselen voor de keuring. Weet je zeker dat het goed gaat :)
Groeten Maurice

Afbeelding
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Nederland

18 apr 2020, 15:58

Manick schreef:
18 apr 2020, 00:18
Vanaf 1998 is een Mist en Achteruit rijlicht verplicht. Dus gewoon voor dat je naar mij komt voor de keuring ff unit wisselenAfbeelding

Verder staat het wel gaaf!
De lichtunit wordt 'gewoon' gewisseld als ik mij volgend jaar weer bij je meldt Kevin :D
Groeten Maurice

Afbeelding
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Nederland

18 apr 2020, 18:45

Voor wat betreft het mistachterlicht:
  • De achterlichten en mistachterlichten mogen niet anders dan rood stralen.
  • één mistachterlicht indien het voertuig na 31 december 1997 in gebruik is genomen dit mistachterlicht moet zich bevinden in of links van het middenlangsvlak van het voertuig;
Ik denk dus als je voor het mistachterlicht een rood gloeilampje gebruikt, die bestaan, met de juiste wattage/lichtopbrengst (vergelijkbaar als remlicht) dat er geen afkeur kan zijn. Je voldoet namelijk aan beide eisen die gesteld zijn aan een mistachterlicht.
Manick
Sponsor

19 apr 2020, 10:17

Schroefie schreef:Voor wat betreft het mistachterlicht:
  • één mistachterlicht indien het voertuig na 31 december 1997 in gebruik is genomen dit mistachterlicht moet zich bevinden in of links van het middenlangsvlak van het voertuig;
Ik denk dus als je voor het mistachterlicht een rood gloeilampje gebruikt, die bestaan, met de juiste wattage/lichtopbrengst (vergelijkbaar als remlicht) dat er geen afkeur kan zijn. Je voldoet namelijk aan beide eisen die gesteld zijn aan een mistachterlicht.
Milco. Het gaat nu niet zo zeer om het Mistachter licht. Er zit nu geen achteruit rij licht opAfbeelding en die ook verplicht bij de keuring. Dus daarom, zoals Maurice zegt ff unit wisselen voor de keuring
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Nederland

19 apr 2020, 11:01

Kevin,

in de rechterunit blijft het onderste lampje wat nu ook het geval is het achteruitrijlicht zitten dus die blijft gewoon werken. Het enige wat Maurice doet is de linkerachterlicht unit vervangen door een UK versie waardoor het onderste glas ook wit/doorzichtig is zoals rechts. Daar zit in die linkerlichtunit het mistachterlicht en daarvoor plaats hij dan nu een rood gloeilampje.

Op deze manier voldoe je naar mijn mening gewoon aan de eisen vwb verlichting zoals vastgelegd in de wegenverkeerswet die zegt over beide lichten dat ze aanwezig moeten zijn, hun positie en welke kleur licht ze moeten geven.
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Nederland

19 apr 2020, 12:35

Manick schreef:
19 apr 2020, 10:17
Schroefie schreef:Voor wat betreft het mistachterlicht:
Milco. Het gaat nu niet zo zeer om het Mistachter licht. Er zit nu geen achteruit rij licht opAfbeelding en die ook verplicht bij de keuring. Dus daarom, zoals Maurice zegt ff unit wisselen voor de keuring
In dit geval klopt het niet wat je zegt :-) De achteruit rij licht zit rechts onderin en daar zit hij nog steeds. Enkel de lens van de mistlamp links onderin gaat van rood naar wit.
Groeten Maurice

Afbeelding

Terug naar “Show your ride”