Op de Nurburgring is ook geen enkel stukje van het circuit lekker vlak. Dus als er een keer een wiel los komt, dan raakt ook de hele mikmak in de war. Het gevolg is dat de computers ergens gaan ingrijpen.
Als je echt mega hard remt, dan grijpt de ABS volgens mij nog wel aan?
Het is niet zo dat je je beter voelt dan de systemen, maar volgens de systemen doe jij iets wat niet kan. Je gedrag valt buiten de parameters en wil dat herstellen.
Om die reden hebben al die topauto's ook een 'track'-optie bij de veiligheidssystemen. In die modus grijpen ze pas aan als t echt fout gaat, veel grotere marges dus.
Batje MCCS......
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Re: Batje MCCS, Remblokken hulp gevraagd :( p38
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie

- louisvdd76
- De Scheurende Rechter
- Contacteer:
Bericht
ABS doet het gewoon nog wel incl knipperende lampjes.... het weekend ff getest nadat de nieuwe blokken erop zatenBMX schreef: Als je echt mega hard remt, dan grijpt de ABS volgens mij nog wel aan?

- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Dan kan ik volgende keer vast nog wel harder remmen op De Ring
Incl. knipperende lampjes ja? Mzzzzzlouisvdd76 schreef:ABS doet het gewoon nog wel incl knipperende lampjes.... het weekend ff getest nadat de nieuwe blokken erop zatenBMX schreef: Als je echt mega hard remt, dan grijpt de ABS volgens mij nog wel aan?
Dan kan ik volgende keer vast nog wel harder remmen op De Ring

MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
) | bar-end mirrors

- BurnoutBram
- Volledig MINI minded!
Bericht
ABS werkt inderdaad nog zonder asc/dsc. Op een R53 doet dat systeem niet meer dan vermogen wegnemen. Bij mij staat het 24/7 af.
- Batje
- Volledig MINI minded!
Bericht
Je zou eigenlijk de zekering eruit moeten trekken. Maar vraag me af wat er dan allemaal de mist in gaat. Denk dat de auto dan helemaal gaat protesteren...
- BurnoutBram
- Volledig MINI minded!
- Batje
- Volledig MINI minded!
- louisvdd76
- De Scheurende Rechter
- Contacteer:
Bericht
Die knipperende lampjes zijn vanaf 'n bepaald jaar toch verplicht geworden. Misschien heeft de pre-facelift het nog niet?
- Batje
- Volledig MINI minded!
Bericht
Zo vandaag de remblokken erop gezet.
Ging niet helemaal fijn... Achter paste niet. Verkeerde blokken..
Dus toch maar op het laatste moment oem blokken erin gedaan.
Voor paste de slijtage indicator niet... Fijn dit....
Verder kwamen vandaag de spacers binnen. Dit zodat de winterwielen beter passen.
12mm met centreer flens ring ding. Want de wintervelg (7,5J 17 inch ET40) valt voor wel een beetje naar binnen richting de stelschroef van de schroefset. Dit was al met een 5 mm spacer. Dus toch maar voor wat extra ruimte gekozen met deze setup.

Probleem aangezien ik geen zin heb om iedere keer spacers te wisselen als ik een andere set velgen erop doe (zomer, circuit, winter) vandaag ook maar het A-paneel wat verder naar buiten getrokken.

Na het meten was het weer tijd voor t boor machine. Dit omdat de snelste en meeste winst te halen was door het complete scherm naar buiten te trekken. Hoefde ik niet nog verder alles uit te rollen. Want dat was de vorige keer al gedaan. En hier viel niet meer heel veel te winnen...
Dus nu ziet het er zo uit. Een mm of 8 verder naar buiten dan wat het eerst was. Ook de bout voor de koplamp verplaatst door een gaatje erbij te boren.

En hoe ziet het er dan uit met de zomerwielen (8J 17 inch ET35) plus de spacer van 12mm.

Heeeeeel erg breed haha. Morgen tijdens de intro van de nieuwe clubbie eens kijken of er een fatsoenlijke foto van gemaakt kan worden. Want dit is ff snel snel gedaan. Maar ben er helemaal happy mee. Toch nog iets vandaag wat redelijk mee zat haha.
Ging niet helemaal fijn... Achter paste niet. Verkeerde blokken..
Dus toch maar op het laatste moment oem blokken erin gedaan.
Voor paste de slijtage indicator niet... Fijn dit....
Verder kwamen vandaag de spacers binnen. Dit zodat de winterwielen beter passen.
12mm met centreer flens ring ding. Want de wintervelg (7,5J 17 inch ET40) valt voor wel een beetje naar binnen richting de stelschroef van de schroefset. Dit was al met een 5 mm spacer. Dus toch maar voor wat extra ruimte gekozen met deze setup.

Probleem aangezien ik geen zin heb om iedere keer spacers te wisselen als ik een andere set velgen erop doe (zomer, circuit, winter) vandaag ook maar het A-paneel wat verder naar buiten getrokken.

Na het meten was het weer tijd voor t boor machine. Dit omdat de snelste en meeste winst te halen was door het complete scherm naar buiten te trekken. Hoefde ik niet nog verder alles uit te rollen. Want dat was de vorige keer al gedaan. En hier viel niet meer heel veel te winnen...
Dus nu ziet het er zo uit. Een mm of 8 verder naar buiten dan wat het eerst was. Ook de bout voor de koplamp verplaatst door een gaatje erbij te boren.

En hoe ziet het er dan uit met de zomerwielen (8J 17 inch ET35) plus de spacer van 12mm.

Heeeeeel erg breed haha. Morgen tijdens de intro van de nieuwe clubbie eens kijken of er een fatsoenlijke foto van gemaakt kan worden. Want dit is ff snel snel gedaan. Maar ben er helemaal happy mee. Toch nog iets vandaag wat redelijk mee zat haha.
- speedy
- NMC Legend
Bericht
Batje MCCS, update
ik vind de wielboog heel raar breed staan zo 
dan denk ik dat je de verkeerde wiel setup hebt gekozen als dit allemaal nodig is om het te laten passen.
Het sluit zelfs niet naadloos meer aan de onderbumper aan.

dan denk ik dat je de verkeerde wiel setup hebt gekozen als dit allemaal nodig is om het te laten passen.
Het sluit zelfs niet naadloos meer aan de onderbumper aan.
- Batje
- Volledig MINI minded!
Bericht
Re: Batje MCCS, update
Haha klopt, het ziet er een beetje raar uit idd. Helemaal met de fijne flist op mn telefoon.
Verder is het ook het plan om als deze circuit set op is voor 235 breed te gaan rijden op de ring.
En dan moet er wel iets gedaan worden om het passend te krijgen. Kan er ook de A-panelen van schirra-motoring erop zetten. Daar passen met een beetje hulp ook 235 onder. Maar die zijn helemaal van fiberglass gemaakt en schrewend duur als het eenmaal de zelfde look heeft dan de standaard spullen.
Laat staan de pasvorm. Heb het laatst bij een mini gezien bij de ring... En nee... Was niet echt heel tof kwa pasvorm. Dus voor nu doen we het lekker hier mee en zien we wel weer verder hoe en wat.
Verder is het ook het plan om als deze circuit set op is voor 235 breed te gaan rijden op de ring.
En dan moet er wel iets gedaan worden om het passend te krijgen. Kan er ook de A-panelen van schirra-motoring erop zetten. Daar passen met een beetje hulp ook 235 onder. Maar die zijn helemaal van fiberglass gemaakt en schrewend duur als het eenmaal de zelfde look heeft dan de standaard spullen.
Laat staan de pasvorm. Heb het laatst bij een mini gezien bij de ring... En nee... Was niet echt heel tof kwa pasvorm. Dus voor nu doen we het lekker hier mee en zien we wel weer verder hoe en wat.
- speedy
- NMC Legend
Bericht
ik denk vaak "wat is die gek nu weer aan het doen"
Maar vind het wel een leuk topic om te volgen

Maar vind het wel een leuk topic om te volgen

- Batje
- Volledig MINI minded!
Bericht
Hahahaha ja dat denk ik van mezelf ook wel meer dan eens jaspeedy schreef:ik denk vaak "wat is die gek nu weer aan het doen"

En thanks voor het complimentspeedy schreef:Maar vind het wel een leuk topic om te volgen
- Schroefie
- NMC Staff
- Contacteer:
Bericht
He Bart,
was gezellig vandaag, de NOBRACARS Tour. Effe een vraagde, welke merk/type en waar heb je die 12 mm spacers besteld, heb je misschien een linkje? Vergeten te vragen vanmiddag. Ik had op de weg terug vanaf Mill nog een andere R56 Cooper achter me zitten die graag op de ringweg rond Uden even wilde aanklampen op de rotondes :-). Wil jij die foto's nog even doorsturen, dan zal ik die foto's die ik gemaakt heb ook publiceren en toesturen.
Ik hoor het wel,
Gr. Milco
was gezellig vandaag, de NOBRACARS Tour. Effe een vraagde, welke merk/type en waar heb je die 12 mm spacers besteld, heb je misschien een linkje? Vergeten te vragen vanmiddag. Ik had op de weg terug vanaf Mill nog een andere R56 Cooper achter me zitten die graag op de ringweg rond Uden even wilde aanklampen op de rotondes :-). Wil jij die foto's nog even doorsturen, dan zal ik die foto's die ik gemaakt heb ook publiceren en toesturen.
Ik hoor het wel,
Gr. Milco
- Batje
- Volledig MINI minded!
Bericht
Foto's zijn onderweg. En was een gezellige dag zo.
Rit was erg goed geregeld, wat een luxe zeg haha. Mocht wat kosten zo'n tourtje
Rit was erg goed geregeld, wat een luxe zeg haha. Mocht wat kosten zo'n tourtje

Onze sponsors