die 2e is mooi, jammer van de vrachtwagen, vind ik dan
heb je n spiegelreflex?
dan schiet je lekker groter dan je eigenlijk wil en ga je thuis proberen met knippen en verschillende posities
als ik dit zo zie moet je eens proberen om niet perse de auto in het midden van het frame te zetten en daarbij wat op het licht/schaduw te letten, dan kom je al heel ver... tenminste... dan lijken je foto's al heel anders...
Peter's Cooper S...laatste keer..:-(
- maus105
- Bonkey
Bericht
ik kreeg toen is een tip van een vrouw die veel foto´s maakt om je mini juist is op de rand te zetten.als je begrijpt wat ik bedoel.
dus meer zoiets zeg maar.sorry voor de topic vervuiling maar dan begrijp je meer wat ik bedoel:

en de "oldskool"pics zijn super love that style!!
dus meer zoiets zeg maar.sorry voor de topic vervuiling maar dan begrijp je meer wat ik bedoel:

en de "oldskool"pics zijn super love that style!!
- JunkyXL
- Volledig MINI minded!
Bericht
psies, alleen heb je nu scherp gesteld op de grassprietjes op de voorgrond (wat ook expres gedaan kan worden).
hier zou ik graag meer van het gebouw willen zien, gras ken ik wel. Dat trek me in de foto, net als de auto, al had ik die scherp willen zien...
allemaal persoonlijk, maar zo zie je dat je voor jezelf n mooie foto kan maken, maar n ander em nix kan vinden..
Jelle
hier zou ik graag meer van het gebouw willen zien, gras ken ik wel. Dat trek me in de foto, net als de auto, al had ik die scherp willen zien...
allemaal persoonlijk, maar zo zie je dat je voor jezelf n mooie foto kan maken, maar n ander em nix kan vinden..
Jelle
- GreyCooperS
- Forum Junky
Bericht
idd de wetenschap dat je onderwerp eigenlijks iets uit het midden moet...In de foto met de rode container is dat niet goed uitgekomen...
Die met de blauwe container was expres zo, omdat die even breed was als de mini...maar daar dus heb probleem dat een stukje zij kant zichtbaar is op de uiteindelijke foto terwijl in de zoeker dat randje naast de container niet zichtbaar is...groter schieten heeft dan geen zin...
Die met de blauwe container was expres zo, omdat die even breed was als de mini...maar daar dus heb probleem dat een stukje zij kant zichtbaar is op de uiteindelijke foto terwijl in de zoeker dat randje naast de container niet zichtbaar is...groter schieten heeft dan geen zin...
- JunkyXL
- Volledig MINI minded!
Bericht
nee, dan n full frame camera en 100% viewfinder...
ach ja, ik maak als ik twijfel altijd wel wat meer foto's van net andere standen. Lcd geef took niet altijd uitkomst en heb mn 5D mkII nog niet, dus t is ook nog n klein schermpje ook..
blijven oefenen, je krijgt er zeker gevoel voor hoor... en t ziet er ook al heel aardig uit hoor!!
dutchphotozone kan je ook veel tips lezen, maar ook veel voorbeelden zien en daar wat ideeen uithalen misschien
jj
ach ja, ik maak als ik twijfel altijd wel wat meer foto's van net andere standen. Lcd geef took niet altijd uitkomst en heb mn 5D mkII nog niet, dus t is ook nog n klein schermpje ook..
blijven oefenen, je krijgt er zeker gevoel voor hoor... en t ziet er ook al heel aardig uit hoor!!
dutchphotozone kan je ook veel tips lezen, maar ook veel voorbeelden zien en daar wat ideeen uithalen misschien
jj
- GreyCooperS
- Forum Junky
Bericht
ik heb een canon 50 d met een 18-200 mm lens gebruikt...maar blijkbaar is wat je door de zoeker ziet niet geheel correct, omdat de lens een kleine afwijking heeft bij het zoomen...
Ik zal die site eens bekijken JJ, Thanx!!
Ik zal die site eens bekijken JJ, Thanx!!
- JunkyXL
- Volledig MINI minded!
Bericht
je viewfinder is n 92% of zo, dus je minder dan dat je ziet, zet je op de foto... da's ff wennen en weten dat t zo is...
die lens is goed, alleen niet op 18 a 19mm of 200mm gebruiken, dan wordt hij snel minder scherp, dus ff buiten t max bereik blijven
http://dutchphotozone.com/viewforum.php?f=54
graag gedaan, en bij vragen, pb
die lens is goed, alleen niet op 18 a 19mm of 200mm gebruiken, dan wordt hij snel minder scherp, dus ff buiten t max bereik blijven
- GreyCooperS
- Forum Junky
Bericht
Mmhh...ben helaas nog een Vista gebruiken
Heb wel een recente photoshop versie euh...gehad
Maar geen idee hoe dat werkt hehe...heb er een boek bij gekocht laatst, maar dat is heul dik en heul saai 

Heb wel een recente photoshop versie euh...gehad

- GeoBem007
- Volledig MINI minded!
Bericht
Je moet ook een beetje letten waar je op scherp stelt.
Die foto waar je de sticker van Beek op ziet, had ik eerder scherpgesteld op de sticker dan op je raam
Maar je schiet goed op man, echt! Al lerende kom je er wel en ik heb zelf niet bepaald veel ervaring. Mijn toestel heb ik nog maar sinds eind vorig jaar
Ik kijk al haastig uit naar een statief en een nieuwe lens (10-22
)
Die foto waar je de sticker van Beek op ziet, had ik eerder scherpgesteld op de sticker dan op je raam

Maar je schiet goed op man, echt! Al lerende kom je er wel en ik heb zelf niet bepaald veel ervaring. Mijn toestel heb ik nog maar sinds eind vorig jaar

Ik kijk al haastig uit naar een statief en een nieuwe lens (10-22

- Jean-Pierre
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- MaVaEe
- Koeien-teller
Bericht
Volgens mij heeft de xxD serie viewfinders van 95%worksrulez schreef:je viewfinder is n 92% of zo, dus je minder dan dat je ziet, zet je op de foto... da's ff wennen en weten dat t zo is...

Onze sponsors