13547556119 op realoem.com
Is nl de enige 335i gasklep..
sam,s mini engineering-tuning-parts-onderhoud
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Maarre, als het een standaard 335i gasklep is, waarom is ie dan zo speciaal, vanwege de 63 mm diameter?
http://www.kavsmotorsport.com/mini-tuni ... ottle-body
http://www.gtt.uk.com/parts2.asp
Zo speciaal is het toch ook weer niet dus
http://www.kavsmotorsport.com/mini-tuni ... ottle-body
http://www.gtt.uk.com/parts2.asp
Zo speciaal is het toch ook weer niet dus
- sam`spimpmini
- Be Mini
- Locatie: rotterdam
- sam`spimpmini
- Be Mini
- Locatie: rotterdam
Bericht
ja ja ja
ga jij nou eerst maar is pkaas scooren pik met die standaarverbrandingsruimte.Daveke schreef:Maarre, als het een standaard 335i gasklep is, waarom is ie dan zo speciaal, vanwege de 63 mm diameter?
http://www.kavsmotorsport.com/mini-tuni ... ottle-body
http://www.gtt.uk.com/parts2.asp
Zo speciaal is het toch ook weer niet dus
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Die gasklep boeit me geen flikker welke jij gebruikt, daar zorgt Thomas wel voor dat ik de goeie heb
Wat betreft je kop, kijk en vergelijk:
RMW:

RicWood:

Lohen:

Thumper:

Kavs:

MiniMania:

Cosworth:

Moet ik nog doorgaan??
Geef me eens een goede reden om te geloven waarom een standaard vebraningsruimte geen dikkkeee pkaaas kan scoren?
Groter is niet altijd beter!
Voorbeeldje?
400 pk uit een standaardverbrandingsruimte
Wat betreft je kop, kijk en vergelijk:
RMW:

RicWood:

Lohen:

Thumper:

Kavs:

MiniMania:

Cosworth:

Moet ik nog doorgaan??
Geef me eens een goede reden om te geloven waarom een standaard vebraningsruimte geen dikkkeee pkaaas kan scoren?
Groter is niet altijd beter!
Voorbeeldje?
400 pk uit een standaardverbrandingsruimte

- PepperWhite
- Volledig MINI minded!
- Locatie: hoog en droog
Bericht
We zullen t gaan meemaken als ze beiden op dezelfde bank komen te staan ... Blijf t toxh bizar vinden wat er uit jelle zn auto gepompt word met een standaard charger tegenover de sprintex
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Als je het koppelverschilt voelt dan merk je het wel.
PK's zeggen niet alles! Met name de koppelcurve verschuift bij een Sprintex, niet zozeer de top-pk's!
En juist dat koppel voel je ontzettend goed bij optrekken, slaat er veel eerder in, nl al bij 3000 toeren draai je om en nabij de 15 psi compressordruk, probeer dat maar eens te halen met welke Eaton dan ook
PK's zeggen niet alles! Met name de koppelcurve verschuift bij een Sprintex, niet zozeer de top-pk's!
En juist dat koppel voel je ontzettend goed bij optrekken, slaat er veel eerder in, nl al bij 3000 toeren draai je om en nabij de 15 psi compressordruk, probeer dat maar eens te halen met welke Eaton dan ook
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Ja, ik heb het trouwens even nagevraagd voor je;
De "vinnetjes" in de verbrandingsruimte helpen om de lucht "draaiend" te houden en het mengsel in beweging te houden. Als voorbeeld : de 4.6 SOHC Ford koppen gebruiken dezelfde koppen. Als je de vinnetjes eruit freest wordt de verbrandingsruimte 3 tot 5 cc groter wat een compressieratio oplevert van 7.5 naar 1 en dat is een GROOT verlies aan pk's
Het idee erachter om deze vinnetjes te verwijderen was om een kop te maken die lijkt op het "oude design" van een HEMI-kop. Dat werkt inderdaad goed op een forced induction 426 motor, maar niet op een forced induction 1.6!
Met vinnetjes heb je dus meer power, en dat is waarom ik (vul naam zelf maar in) deze vinnetjes laat zitten samen met vele andere headbuilders
De "vinnetjes" in de verbrandingsruimte helpen om de lucht "draaiend" te houden en het mengsel in beweging te houden. Als voorbeeld : de 4.6 SOHC Ford koppen gebruiken dezelfde koppen. Als je de vinnetjes eruit freest wordt de verbrandingsruimte 3 tot 5 cc groter wat een compressieratio oplevert van 7.5 naar 1 en dat is een GROOT verlies aan pk's
Het idee erachter om deze vinnetjes te verwijderen was om een kop te maken die lijkt op het "oude design" van een HEMI-kop. Dat werkt inderdaad goed op een forced induction 426 motor, maar niet op een forced induction 1.6!
Met vinnetjes heb je dus meer power, en dat is waarom ik (vul naam zelf maar in) deze vinnetjes laat zitten samen met vele andere headbuilders
- ducks
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Nootdorp
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Sam zegt tegen mij dat je meer pkaas scoort als je die weg haalt
Dat is dus niet zo.
Het gaat om de rode pijltjes, niet om de dingen die dwars tussen de kleppen liggen, die moet je inderdaad weghalen omdat ze te heet kunnen worden en dan voor pingelen kunnen zorgen - maar die haalt elke kop-bouwer weg.

Dat is dus niet zo.
Het gaat om de rode pijltjes, niet om de dingen die dwars tussen de kleppen liggen, die moet je inderdaad weghalen omdat ze te heet kunnen worden en dan voor pingelen kunnen zorgen - maar die haalt elke kop-bouwer weg.

Onze sponsors