sam,s mini engineering-tuning-parts-onderhoud

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

11 jan 2012, 13:47

13547556119 op realoem.com

Is nl de enige 335i gasklep..
Laatst gewijzigd door Anonymous op 11 jan 2012, 14:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

11 jan 2012, 13:52

Maarre, als het een standaard 335i gasklep is, waarom is ie dan zo speciaal, vanwege de 63 mm diameter?

http://www.kavsmotorsport.com/mini-tuni ... ottle-body

http://www.gtt.uk.com/parts2.asp

Zo speciaal is het toch ook weer niet dus
sam`spimpmini
Be Mini
Be Mini
Locatie: rotterdam
Berichten: 466
Lid geworden op: 08 mar 2007, 21:23

muhahaha

11 jan 2012, 14:08

Daveke schreef:13547556119 op realoem.com

Is nl de enige 335i gasklep..
jammer daar is tie niet van..

nog 29999 te gaan
sam`spimpmini
Be Mini
Be Mini
Locatie: rotterdam
Berichten: 466
Lid geworden op: 08 mar 2007, 21:23

ja ja ja

11 jan 2012, 14:09

Daveke schreef:Maarre, als het een standaard 335i gasklep is, waarom is ie dan zo speciaal, vanwege de 63 mm diameter?

http://www.kavsmotorsport.com/mini-tuni ... ottle-body

http://www.gtt.uk.com/parts2.asp

Zo speciaal is het toch ook weer niet dus
ga jij nou eerst maar is pkaas scooren pik met die standaarverbrandingsruimte.
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

11 jan 2012, 14:44

Die gasklep boeit me geen flikker welke jij gebruikt, daar zorgt Thomas wel voor dat ik de goeie heb

Wat betreft je kop, kijk en vergelijk:
RMW:
Afbeelding

RicWood:
Afbeelding

Lohen:
Afbeelding

Thumper:
Afbeelding

Kavs:
Afbeelding

MiniMania:
Afbeelding

Cosworth:
Afbeelding

Moet ik nog doorgaan??
Geef me eens een goede reden om te geloven waarom een standaard vebraningsruimte geen dikkkeee pkaaas kan scoren?

Groter is niet altijd beter!

Voorbeeldje?
400 pk uit een standaardverbrandingsruimte ;)

JunkyXL
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Hengelo
Berichten: 4803
Lid geworden op: 12 aug 2009, 21:33

11 jan 2012, 14:47

Hij doelt natuurlijk op de mijne hahahahaha NOT


Lol
PepperWhite
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: hoog en droog
Berichten: 1551
Lid geworden op: 18 jun 2010, 21:35

11 jan 2012, 15:01

We zullen t gaan meemaken als ze beiden op dezelfde bank komen te staan ... Blijf t toxh bizar vinden wat er uit jelle zn auto gepompt word met een standaard charger tegenover de sprintex
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

11 jan 2012, 15:05

Als je het koppelverschilt voelt dan merk je het wel.

PK's zeggen niet alles! Met name de koppelcurve verschuift bij een Sprintex, niet zozeer de top-pk's!
En juist dat koppel voel je ontzettend goed bij optrekken, slaat er veel eerder in, nl al bij 3000 toeren draai je om en nabij de 15 psi compressordruk, probeer dat maar eens te halen met welke Eaton dan ook
PepperWhite
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: hoog en droog
Berichten: 1551
Lid geworden op: 18 jun 2010, 21:35

11 jan 2012, 15:20

:lachuh ...... :hap
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

11 jan 2012, 15:28

Ja, ik heb het trouwens even nagevraagd voor je;

De "vinnetjes" in de verbrandingsruimte helpen om de lucht "draaiend" te houden en het mengsel in beweging te houden. Als voorbeeld : de 4.6 SOHC Ford koppen gebruiken dezelfde koppen. Als je de vinnetjes eruit freest wordt de verbrandingsruimte 3 tot 5 cc groter wat een compressieratio oplevert van 7.5 naar 1 en dat is een GROOT verlies aan pk's

Het idee erachter om deze vinnetjes te verwijderen was om een kop te maken die lijkt op het "oude design" van een HEMI-kop. Dat werkt inderdaad goed op een forced induction 426 motor, maar niet op een forced induction 1.6!

Met vinnetjes heb je dus meer power, en dat is waarom ik (vul naam zelf maar in) deze vinnetjes laat zitten samen met vele andere headbuilders
ducks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Nootdorp
Berichten: 1777
Lid geworden op: 01 mei 2008, 22:30

11 jan 2012, 15:45

Verbrandings kamer van die 400pk is niet echt standaard meer. 1.8l stroker
[align=center]
Afbeelding
Ducks
flickr
[/align]
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

11 jan 2012, 15:46

Klopt, maar die vinnetjes waar Sam op doelt zitten daar echt nog wel in hoor.
Het onderblok is opgeboord om die 1.8 te halen
ducks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Nootdorp
Berichten: 1777
Lid geworden op: 01 mei 2008, 22:30

11 jan 2012, 16:12

Compressie verlagen kost je alleen maar vermogen, tenzij je ook meer lucht toe gaat voegen. Ben ook bang als je de vinnetje verwijderd je de swirl veranderd waardoor de distributie niet meer klopt.
[align=center]
Afbeelding
Ducks
flickr
[/align]
JunkyXL
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Hengelo
Berichten: 4803
Lid geworden op: 12 aug 2009, 21:33

11 jan 2012, 16:31

De vinnetjes tussen de kleppen doelen jullie op??

Áls dat zo is, waarom Zie ik die dan niet terug op de hierboven getoonde koppen??
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

11 jan 2012, 16:34

Sam zegt tegen mij dat je meer pkaas scoort als je die weg haalt

Dat is dus niet zo.

Het gaat om de rode pijltjes, niet om de dingen die dwars tussen de kleppen liggen, die moet je inderdaad weghalen omdat ze te heet kunnen worden en dan voor pingelen kunnen zorgen - maar die haalt elke kop-bouwer weg.

Afbeelding

Terug naar “Show your ride”