P5ycH0's R56 AB fJCW

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 okt 2011, 10:54

klopt, maar als het probleem dan niet is opgelost neem ik aan dat je teruggaat. Of ben ik de enige die dat doet? En dan ga je dus de reparatiekosten terugeisen of verrekenen met de nieuwe rekening. Ik weet dat niet iedere dealer daar zomaar mee akkoord gaat, maar 1 belletje van je rechtsbijstand en over het algemeen is het dan direct geregeld.

Of je zoekt een dealer die de zaken gewoon goed geregeld heeft en service nog hoog in het vaandel heeft.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 okt 2011, 10:56

mushrop schreef:klopt, maar als het probleem dan niet is opgelost neem ik aan dat je teruggaat. Of ben ik de enige die dat doet? En dan ga je dus de reparatiekosten terugeisen of verrekenen met de nieuwe rekening. Ik weet dat niet iedere dealer daar zomaar mee akkoord gaat, maar 1 belletje van je rechtsbijstand en over het algemeen is het dan direct geregeld.

Of je zoekt een dealer die de zaken gewoon goed geregeld heeft en service nog hoog in het vaandel heeft.
Het zal je i.d.d verbazen hoeveel mensen dat,niet,doen i.d.d
burn rubber not your soul

Afbeelding
Marcel Always Open
Cabrio-King

08 okt 2011, 12:20

mushrop schreef:klopt, maar als het probleem dan niet is opgelost neem ik aan dat je teruggaat. Of ben ik de enige die dat doet? ....
Nee natuurlijk ben je niet de enige die teruggaat. :klap Maar je geld zit op dat moment al in hun portemonnee en je begint de "discussie" dus al met een flinke achterstand.
Daarnaast is er een onderdeel vervangen en weggegooid dat eigenlijk nog wel een tijdje mee had gekund dus zal niet al je geld terugkrijgen. Het is niet zo dat ze de oude zomaar als nieuwe ergens kunnenmonteren en dus al hun kosten eruit krijgen, en dus gaan ze proberen dat te verhalen.

Je moet dus een dealer hebben die de eerste keer gelijk een goede diagnose stelt, anders ben je 'screwed'.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 okt 2011, 14:01

mushrop schreef:
frankie schreef:
mushrop schreef:als er een onderdeel vervangen wordt welke het probleem niet oplost, dan hoef je daar niet voor te betalen uiteraard.
Dat mag je veel dealers dan eens gaan uitleggen, want over het algemeen wordt dat wel gewoon in rekening gebracht :roll:
Je gaat me toch niet vertellen dat jij ergens voor betaald terwijl dat totaal niet het probleem oplost?! :shock:
Voor de goede orde, dat is niet wat mij ooit overkomen is, maar wat je wel hoort dat veel anderen overkomt :wink:
Woosh!
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Nederland

08 okt 2011, 14:22

frankie schreef:
mushrop schreef:
frankie schreef:
Dat mag je veel dealers dan eens gaan uitleggen, want over het algemeen wordt dat wel gewoon in rekening gebracht :roll:
Je gaat me toch niet vertellen dat jij ergens voor betaald terwijl dat totaal niet het probleem oplost?! :shock:
Voor de goede orde, dat is niet wat mij ooit overkomen is, maar wat je wel hoort dat veel anderen overkomt :wink:
ik ben vaak genoeg teruggegaan naar de dealer voor hetzelfde euvel, en soms zijn bepaalde onderdelen meerdere keren vervangen (toch ga je je dan afvragen of ze wel weten wat ze doen)..
geen idee of dat uiteindelijk in rekening is gebracht, want dat wordt met de leasemij geregeld..
maar ik kan me zo voorstellen dat de leasemij daar dan over moet gaan zeuren.. overigens hebben die mij nooit wat gevraagd, wat ook weer in twijfel te trekken is... :s

ik weet iig uit ervaring dat t meeste gewoon in rekening wordt gebracht.. (van werken bij een andere dealer..)
wordt overigens niet altijd in dank afgenomen :lol:
The Transporter - "Always on a mission.."

The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)

The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)
Afbeelding
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 okt 2011, 14:50

mushrop schreef:klopt, maar als het probleem dan niet is opgelost neem ik aan dat je teruggaat. Of ben ik de enige die dat doet? En dan ga je dus de reparatiekosten terugeisen of verrekenen met de nieuwe rekening. Ik weet dat niet iedere dealer daar zomaar mee akkoord gaat, maar 1 belletje van je rechtsbijstand en over het algemeen is het dan direct geregeld.

Klopt! :lol:

Je wilt niet weten hoeveel van dit soort zaken voorbij komen... serieus bijna dagelijks op de vestiging waar ik zit.. credo van veel dealers is toch zeker wel 'zalig zijn de onwetenden', aangezien het bijna standaard is dat mensen zo worden afgescheept. "..helaas is onze coulance aanvraag door (Importeur X) afgewezen en zijn wij genoodzaakt de kosten aan u (deels) in rekening te brengen...bla bla... "

Nog mooier, als een dealer doet alsof de klant blij moet zijn dat er coulance wordt verleend. In heel veel gevallen blijkt die klant gewoon recht te hebben op een 100% vergoeding vanuit de dealer. Dit weten ze vaak dondersgoed maar het risico van de klant die rechtsbijstand inschakelt nemen ze graag voor lief. 8 keer lukt het, 2x niet. Ergens neem ik het ze niet eens kwalijk, we willen allemaal winst maken natuurlijk, en zolang het goed gaat.. netjes is het echter niet.

Zelf bij m'n eigen dealer gelukkig nooit meegemaakt, integendeel. Die geven tot op heden altijd eerlijk aan wanneer ze nog niet zeker weten wat het probleem is. Pas als ze écht zeker weten wat het probleem is gaan ze over tot de volgende stap. Dan ben je soms wel (veel) langer dan verwacht je auto kwijt, maar ze verrichten wel puik werk. Zo hoort het ook. Heb bij dealers van de VAG wel eens anders meegemaakt, dat was echt dramatisch slecht :s
P5ycH0
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 okt 2011, 17:54

M'n monstertje leeft weer !!! Ben er zoooo blij mee !!! :mrgreen:

Afbeelding

Probleem was toch de luchtmassameter icm een kabelbreuk in de kabelboom.
Dat kabelboom probleem kan volgens mij wel gebeurd zijn toen men de motor heeft verwisseld, anders heb ik er geen verklaring voor....

Anyway... de N201, A2 & A9 zijn niet meer veilig tussen 6u30 - 7u00 & 15:30 - 16u00 >)
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 okt 2011, 18:15

Super dat ie het weer doet!!! Genieten maar weer.
GreyCooperS
Forum Junky

10 okt 2011, 18:21

:mrgreen:

Lekker scheuren...congratz!!
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go

2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 okt 2011, 18:21

Mooi, mooi, nu lekker weer sturen 8)
WimS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 okt 2011, 20:16

P5ycH0 schreef:M'n monstertje leeft weer !!! Ben er zoooo blij mee !!! :mrgreen:

Afbeelding
Hhahahaa geweldig ff lekker je bakkie knuffelen , echt een heerlijke bak man 8)
MCS 2004
BlueCooperS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 okt 2011, 20:23

En nu weer snel genieten 8)
Gr. Johnny

.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 okt 2011, 20:50

lekker dat het is opgelost !! altijd vaag die kabelbreuken.. ik had een tijd terug een gebroken accupluskabel... vraag me ook nog steeds af hoe dat kon... afijn, je kunt weer sturen en daar gaat het om he! :lol:
vin10
Be Mini
Be Mini

10 okt 2011, 21:31

Geweldig :icon_top:

Heb je iets moeten betalen ?
Nu weer scheuren over die wegen :wink:

Grtz
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 okt 2011, 21:32