klopt, maar als het probleem dan niet is opgelost neem ik aan dat je teruggaat. Of ben ik de enige die dat doet? En dan ga je dus de reparatiekosten terugeisen of verrekenen met de nieuwe rekening. Ik weet dat niet iedere dealer daar zomaar mee akkoord gaat, maar 1 belletje van je rechtsbijstand en over het algemeen is het dan direct geregeld.
Of je zoekt een dealer die de zaken gewoon goed geregeld heeft en service nog hoog in het vaandel heeft.
P5ycH0's R56 AB fJCW
- mushrop
- Volledig MINI minded!
Bericht
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- franklyn85
- Volledig MINI minded!
Bericht
Het zal je i.d.d verbazen hoeveel mensen dat,niet,doen i.d.dmushrop schreef:klopt, maar als het probleem dan niet is opgelost neem ik aan dat je teruggaat. Of ben ik de enige die dat doet? En dan ga je dus de reparatiekosten terugeisen of verrekenen met de nieuwe rekening. Ik weet dat niet iedere dealer daar zomaar mee akkoord gaat, maar 1 belletje van je rechtsbijstand en over het algemeen is het dan direct geregeld.
Of je zoekt een dealer die de zaken gewoon goed geregeld heeft en service nog hoog in het vaandel heeft.
burn rubber not your soul

- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
Maar je geld zit op dat moment al in hun portemonnee en je begint de "discussie" dus al met een flinke achterstand.
Daarnaast is er een onderdeel vervangen en weggegooid dat eigenlijk nog wel een tijdje mee had gekund dus zal niet al je geld terugkrijgen. Het is niet zo dat ze de oude zomaar als nieuwe ergens kunnenmonteren en dus al hun kosten eruit krijgen, en dus gaan ze proberen dat te verhalen.
Je moet dus een dealer hebben die de eerste keer gelijk een goede diagnose stelt, anders ben je 'screwed'.
Nee natuurlijk ben je niet de enige die teruggaat.mushrop schreef:klopt, maar als het probleem dan niet is opgelost neem ik aan dat je teruggaat. Of ben ik de enige die dat doet? ....

Daarnaast is er een onderdeel vervangen en weggegooid dat eigenlijk nog wel een tijdje mee had gekund dus zal niet al je geld terugkrijgen. Het is niet zo dat ze de oude zomaar als nieuwe ergens kunnenmonteren en dus al hun kosten eruit krijgen, en dus gaan ze proberen dat te verhalen.
Je moet dus een dealer hebben die de eerste keer gelijk een goede diagnose stelt, anders ben je 'screwed'.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- frankie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Voor de goede orde, dat is niet wat mij ooit overkomen is, maar wat je wel hoort dat veel anderen overkomtmushrop schreef:Je gaat me toch niet vertellen dat jij ergens voor betaald terwijl dat totaal niet het probleem oplost?!frankie schreef:Dat mag je veel dealers dan eens gaan uitleggen, want over het algemeen wordt dat wel gewoon in rekening gebrachtmushrop schreef:als er een onderdeel vervangen wordt welke het probleem niet oplost, dan hoef je daar niet voor te betalen uiteraard.

- Woosh!
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
geen idee of dat uiteindelijk in rekening is gebracht, want dat wordt met de leasemij geregeld..
maar ik kan me zo voorstellen dat de leasemij daar dan over moet gaan zeuren.. overigens hebben die mij nooit wat gevraagd, wat ook weer in twijfel te trekken is...
ik weet iig uit ervaring dat t meeste gewoon in rekening wordt gebracht.. (van werken bij een andere dealer..)
wordt overigens niet altijd in dank afgenomen
ik ben vaak genoeg teruggegaan naar de dealer voor hetzelfde euvel, en soms zijn bepaalde onderdelen meerdere keren vervangen (toch ga je je dan afvragen of ze wel weten wat ze doen)..frankie schreef:Voor de goede orde, dat is niet wat mij ooit overkomen is, maar wat je wel hoort dat veel anderen overkomtmushrop schreef:Je gaat me toch niet vertellen dat jij ergens voor betaald terwijl dat totaal niet het probleem oplost?!frankie schreef:
Dat mag je veel dealers dan eens gaan uitleggen, want over het algemeen wordt dat wel gewoon in rekening gebracht
geen idee of dat uiteindelijk in rekening is gebracht, want dat wordt met de leasemij geregeld..
maar ik kan me zo voorstellen dat de leasemij daar dan over moet gaan zeuren.. overigens hebben die mij nooit wat gevraagd, wat ook weer in twijfel te trekken is...

ik weet iig uit ervaring dat t meeste gewoon in rekening wordt gebracht.. (van werken bij een andere dealer..)
wordt overigens niet altijd in dank afgenomen

The Transporter - "Always on a mission.."
The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)
The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)

The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)
The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)

- Shag
- Volledig MINI minded!
Bericht
Je wilt niet weten hoeveel van dit soort zaken voorbij komen... serieus bijna dagelijks op de vestiging waar ik zit.. credo van veel dealers is toch zeker wel 'zalig zijn de onwetenden', aangezien het bijna standaard is dat mensen zo worden afgescheept. "..helaas is onze coulance aanvraag door (Importeur X) afgewezen en zijn wij genoodzaakt de kosten aan u (deels) in rekening te brengen...bla bla... "
Nog mooier, als een dealer doet alsof de klant blij moet zijn dat er coulance wordt verleend. In heel veel gevallen blijkt die klant gewoon recht te hebben op een 100% vergoeding vanuit de dealer. Dit weten ze vaak dondersgoed maar het risico van de klant die rechtsbijstand inschakelt nemen ze graag voor lief. 8 keer lukt het, 2x niet. Ergens neem ik het ze niet eens kwalijk, we willen allemaal winst maken natuurlijk, en zolang het goed gaat.. netjes is het echter niet.
Zelf bij m'n eigen dealer gelukkig nooit meegemaakt, integendeel. Die geven tot op heden altijd eerlijk aan wanneer ze nog niet zeker weten wat het probleem is. Pas als ze écht zeker weten wat het probleem is gaan ze over tot de volgende stap. Dan ben je soms wel (veel) langer dan verwacht je auto kwijt, maar ze verrichten wel puik werk. Zo hoort het ook. Heb bij dealers van de VAG wel eens anders meegemaakt, dat was echt dramatisch slecht
Klopt!mushrop schreef:klopt, maar als het probleem dan niet is opgelost neem ik aan dat je teruggaat. Of ben ik de enige die dat doet? En dan ga je dus de reparatiekosten terugeisen of verrekenen met de nieuwe rekening. Ik weet dat niet iedere dealer daar zomaar mee akkoord gaat, maar 1 belletje van je rechtsbijstand en over het algemeen is het dan direct geregeld.

Je wilt niet weten hoeveel van dit soort zaken voorbij komen... serieus bijna dagelijks op de vestiging waar ik zit.. credo van veel dealers is toch zeker wel 'zalig zijn de onwetenden', aangezien het bijna standaard is dat mensen zo worden afgescheept. "..helaas is onze coulance aanvraag door (Importeur X) afgewezen en zijn wij genoodzaakt de kosten aan u (deels) in rekening te brengen...bla bla... "
Nog mooier, als een dealer doet alsof de klant blij moet zijn dat er coulance wordt verleend. In heel veel gevallen blijkt die klant gewoon recht te hebben op een 100% vergoeding vanuit de dealer. Dit weten ze vaak dondersgoed maar het risico van de klant die rechtsbijstand inschakelt nemen ze graag voor lief. 8 keer lukt het, 2x niet. Ergens neem ik het ze niet eens kwalijk, we willen allemaal winst maken natuurlijk, en zolang het goed gaat.. netjes is het echter niet.
Zelf bij m'n eigen dealer gelukkig nooit meegemaakt, integendeel. Die geven tot op heden altijd eerlijk aan wanneer ze nog niet zeker weten wat het probleem is. Pas als ze écht zeker weten wat het probleem is gaan ze over tot de volgende stap. Dan ben je soms wel (veel) langer dan verwacht je auto kwijt, maar ze verrichten wel puik werk. Zo hoort het ook. Heb bij dealers van de VAG wel eens anders meegemaakt, dat was echt dramatisch slecht

- P5ycH0
- Volledig MINI minded!
Bericht
M'n monstertje leeft weer !!! Ben er zoooo blij mee !!!

Probleem was toch de luchtmassameter icm een kabelbreuk in de kabelboom.
Dat kabelboom probleem kan volgens mij wel gebeurd zijn toen men de motor heeft verwisseld, anders heb ik er geen verklaring voor....
Anyway... de N201, A2 & A9 zijn niet meer veilig tussen 6u30 - 7u00 & 15:30 - 16u00

Probleem was toch de luchtmassameter icm een kabelbreuk in de kabelboom.
Dat kabelboom probleem kan volgens mij wel gebeurd zijn toen men de motor heeft verwisseld, anders heb ik er geen verklaring voor....
Anyway... de N201, A2 & A9 zijn niet meer veilig tussen 6u30 - 7u00 & 15:30 - 16u00

- GreyCooperS
- Forum Junky
- BlueCooperS
- Volledig MINI minded!
Bericht
En nu weer snel genieten 

Gr. Johnny
.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\
.......... _\_____
.......... /__|___\__