JJJJ, Chili Red R56 *verkocht*

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Nix
Mod virus alert!
Mod virus alert!

Re: JJJJ, CR Cooper; And the story continues…

22 okt 2013, 10:52

Thx voor de tip, maar heb dit ook al gedaan :-) maar helaas het blijft nog vies.

Heb al Dasty, Iron-X en verschillende shampoo's gebruikt, in die volgorde met borstelen.
BMX schreef:
Nix schreef: Ben overigens wel benieuwd hoe het straks bevalt met vuil, remstof en schoonmaken.
Bij mij zit er geen glosifier op en het is een drama, krijg het niet echt schoon meer, van alles qua schoonmaak producten geprobeerd.
Als bij de Wibra geweest?
DASTY

Spuit je op een droge of licht vochtige velg. Laat het een minuutje of 2 intrekken. De borstel er even goed overheen halen met draaiende bewegingen, afspoelen en klaar.
JJJJ
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Re: JJJJ, CR Cooper; And the story continues…

31 okt 2013, 19:50

Vandaag na 4 dagen logeren bij de dealer is onze Mini weer naar huis gekomen. :))

Afgelopen zondag onderweg naar huis had ik plots vermogens verlies tijdens het rijden en zelfs tot bijna uitvallen. Ook een hoop kabaal onder de Mini vandaan alsof de Kat of de uitlaat eronder vandaan klapte. De alarmlampen van de boordcomputer gingen aan, eerst knipperend en daarna vol brandend. >:(
Met veel pijn en moeite de Mini aan de kant gekregen en eronder gekeken. Niets te zien uiteraard,maar wel een lekkage. De motor afgezet om de Anwb te gaan bellen, maar weer even gestart om voor hun wat ruimer te staan; geen meldingen en geen raar lopende motor meer!!?
Vervolgens rustig naar huis gereden (was maar 5 km) om thuis even verder te kijken. Op de oprit zag ik dat de lekkage er nog steeds was en gecontroleerd: groen/blauwe vloeistof, dus (volgens mij) koelvloeistof. Het peil was ook ruim onder het minimum.
De volgende dag thuiskomend uit het werk het reservoir weer afgevuld tot max en de motor even laten draaien en daarna anderhalf uur laten staan. Uitkomst; geen lekkage!? :s
Gebeld met de dealer en smiddags nog de Mini gebracht voor (alweer) een grote check-up.

De Mini heeft bijna een werkdag gestaan met het systeem op druk, maar ook bij de dealer geen lekkage te vinden.
Ik had ze ook gevraagd om de Kat te vervangen aangezien bij de laatste software update die als storing naar voren kwam alsmede de lambdasonde. Ik was er klaar mee dus gewoon weer naar originele onderdelen en met de mededeling dat ik de Mini pas terug wilde als deze het weer normaal deed maandag dus achtergelaten.
Ze hebben de Mini opnieuw uitgelezen en nagekeken en alle meldingen van de Kat en de lambdasonde waren niet meer aanwezig!!??
Met de info die ik ze gegeven had over de nieuwe lekkage bij de uitlaat en bijbehorend verdwijnen van het rare lopen van de motor zijn ze dus verder gaan zoeken en kwamen ze terecht bij de pingelsensor. Deze bleek dus compleet los getrild te zijn.
Na het vastzetten van de pingelsensor en het plaatsen van een nieuw knelring (heet dat onderdeel zo wat het flexibel stuk en het uiteinde van de Kat aan elkaar houdt?) loopt de motor nu weer normaal en is er geen luchtlekkage meer. Ook zijn er geen meldingen meer in de BC, dus was het niet meer nodig om de Kat te vervangen. (Scheelt ook weer een €600,00 in de rekening :mrgreen: )

Vanmiddag dus weer met de Mini kunnen rijden en rijdt weer lekker zonder stotteren etc.
Dus laten we hopen dat de pingelsensor het euvel was waar we naar op zoek waren en vanaf nu er weer normaal gereden kan worden en het genieten weer kan beginnen. :rijden
Batje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Re: JJJJ, CR Cooper; Probleem gevonden!?

31 okt 2013, 20:37

Pffff ik hoop t voor je man, wat een schijtzooi dit zeg
Afbeelding

Waarom? Omdat het kan, daarom
JJJJ
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 nov 2013, 14:53

Batje schreef:Pffff ik hoop t voor je man, wat een schijtzooi dit zeg
Understatement van het jaar wat mij beftreft.........Was nml van korte duur :evil: >:( ruzie
woensdagmiddag gaat de originele uitlaat er weer onder in de hoop dat daar een gedeelte van het probleem zit.
Ook vandaag weer geen meldingen n de BC, maar k.. lopen weer. Ik word er gek van, en die hoofd werkplaats ook ondertussen want die heeft dit ook nog nooit mee gemaakt.
Zou t dan toch die Kkat zijn......?
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 nov 2013, 16:05

man man man, wat een geouwehoer zeg. Dat je nog syteeds het geduld er mee houdt vind ik wel knap hoor. Ik denk dat ik 'm allang een schop gegeven had.

Ik ben even de draad kwijtgeraakt wat er nou allemaal gebeurd en gedaan is. Maar ik kan me persoonlijk niet voorstellen dat 'ie zo beroerd loopt om alleen de race-kat. Maar ja, niet geschoten is altijd mis natuurlijk.

Succes dude
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
JJJJ
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 nov 2013, 17:52

mushrop schreef:man man man, wat een geouwehoer zeg. Dat je nog syteeds het geduld er mee houdt vind ik wel knap hoor. Ik denk dat ik 'm allang een schop gegeven had.

Ik ben even de draad kwijtgeraakt wat er nou allemaal gebeurd en gedaan is. Maar ik kan me persoonlijk niet voorstellen dat 'ie zo beroerd loopt om alleen de race-kat. Maar ja, niet geschoten is altijd mis natuurlijk.

Succes dude
Die sportkat heeft het ruim 4000 km gedaan door Europa heen zonder problemen dus lijkt me ook niet het probleem. Hoopte echt dat die pingelsensor de oplossing zou zijn. Lijkt me ook het meest logische, en gisteren liep de Mini ook als een zonnetje.
Zit echt niet op die Kat te wachten om alsnog te moeten plaatsen..

En het geduld is wel op hoor Rob, de originele uitlaat gaat er nu onder en daarna gaat tie langzaam aan helemaal terug op zijn oude veren etc. En dan de groeten ermee
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 nov 2013, 19:37

groot gelijk. Ik heb nog wel een leuke R53 te koop voor je.. :lol:

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Afbeelding
JJJJ
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 nov 2013, 19:53

mushrop schreef:groot gelijk. Ik heb nog wel een leuke R53 te koop voor je.. :lol:
:mrgreen:
Ik heb t wel al in gedachten gehad eerlijk gezegd, en dan net als jullie een ruimere station erbij!
Volvo 850 T-5 ofzo..
En anders een clubman, jacq gaat liever op de fiets ipv een 2e auto :s
JJJJ
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 nov 2013, 22:51

Vandaag weer een paar uurtjes bij de dealer gezeten.
De originele uitlaat is er weer onder gekomen, het vermoeden was/is er dat er toch een verstopping zit in de einddemper van de dubbele uitlaat.
De eerste km's waren in ieder geval bemoedigend, de Mini reed lekker vlot door en geen raar gestotter etc. We zullen het de komende dagen gaan aankijken.
Het zal mooi zijn als het hiermee klaar is en we voorlopig weer normaal kunnen rijden, maar goed: deze laatste zinnen heb ik de laatste weken vaker gezegd..

Ook nog ff de november mod geplakt (stond toch droog binnen)
AfbeeldingAfbeelding

Movember moustache via rajko besteld, kan ik me weer scheren... :mrgreen:
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 nov 2013, 15:25

Hm, dus alles zou verholpen moeten zijn door de originele uitlaat er weer op te zetten? Wel raar dat je er dan eerst geen problemen mee hebt gehad toch? Maar goed, we gaan het weer afwachten. Had je uitlaat nou nieuw gekocht?

Afbeelding
JJJJ
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 nov 2013, 16:06

mushrop schreef:Hm, dus alles zou verholpen moeten zijn door de originele uitlaat er weer op te zetten? Wel raar dat je er dan eerst geen problemen mee hebt gehad toch? Maar goed, we gaan het weer afwachten. Had je uitlaat nou nieuw gekocht?

Nee ik had de originele uitlaat bewaard, dus die is er weer onder gekomen.

Maar het vreugde gevoel was wederom van korte duur, vandaag was er weer dat zenuwachtige loopje van de motor. :'( >:(
Toch wel zwaar klote dat ze het niet weten, volgende stap is dus dan toch de Kat vervangen, ook al is dat ook vreemd in mijn ogen aangezien ik dus wel 4000 km door europa kan crossen zonder problemen.
Maar goed, moet gemaakt worden, een kapotte wagen krijg je niet echt verkocht nml. Dus niet echt meer een geval van geduld ermee hebben, maar gewoon noodzakelijk geworden :s
Batje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 nov 2013, 16:23

Pffff.... KILL IT WITH FIRE!!!!!
Afbeelding

JJJJ
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 nov 2013, 16:35

Batje schreef:Pffff.... KILL IT WITH FIRE!!!!!

Hahahaha... That did cross my mind... >)
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 nov 2013, 16:54

Ik kon me al niet voorstellen dat het aan de uitlaat lag. Maar kan me net zo min voorstellen dat het ineens aan je cat ligt.

Mooi klote allemaal Jeffrey :(

Afbeelding
Batje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 nov 2013, 16:58

JJJJ schreef:
Batje schreef:Pffff.... KILL IT WITH FIRE!!!!!

Hahahaha... That did cross my mind... >)

Ik heb er met de mijne ook meerdere malen aan gedacht...
Afbeelding

Terug naar “Show your ride”