Berthil, de Blauwe (Azzurra)

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 feb 2007, 17:04

Ben benieuwd. Denk dat het wel goed bij je wagentje past! :mrgreen:
Afbeelding
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 feb 2007, 18:44

Ja, zal lekker staan! Mss kan je ook de openingen voor de zijgrilletjes dichtwerken? Maakt het nog wat specialer ...
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

07 feb 2007, 18:45

iDarkDesign schreef:Ik heb serieus via een japans contact geprobeerd deze te bestellen, maar dat is niet goed gegaan... Daarna ben ik ze nog 1 keer tegen gekomen op ebay.co.uk. Duur grapje was dat. Waar heb jij ze vandaan Berthil?

Ik denk trouwens dat ik ze nu niet eens meer zou kunnen plaatsen ivm mijn LSD scharnieren...
Ik heb ze via een Duits contact, die had er vijf uit Japan laten komen (niet die MF noemt maar wel zelfde prijs).
Ik verwacht dat er nog ongeveer 100 a 150 euro spuitkosten bijkomen, ik wil ze zelf monteren :)
Ze zitten inderdaad al in de grondlak en zijn mooi afgewerkt, geen rommel zo te zien.

Ik denk ook niet dat ze bij je scharnieren passen als je al tankjes hebt moeten verplaatsen e.d..
iDarkDesign
Transformer

07 feb 2007, 18:47

In de originele kappen is ook gezaagd om de scharnieren er in te passen (niet aan de buitenkant te zien). Hoe diep liggen die ventilatiegaten?

dan ga ik even meten. Zou ik evt. vie jou bij hetzelfde Duitse contact ook een setje kunnen aanschaffen?

iDD
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

07 feb 2007, 20:06

Net onder het gat voor de sidevent ligt de opening 2 cm diep, daarna neemt het af naar onderen tot 1,5 cm.
Als je ze wilt breng ik je wel in contact met hem, als het goed is heeft hij nog twee sets maar dat is al weer een paar dagen geleden.
coendek
Stoepsleutelaar

07 feb 2007, 20:11

BERTHIL

je bent goed beizg en het ziet er allemaal gelikt uit maar je laatste mod.. met die luchtinlaten vind ik een beetje "nee" ....

ik denk dat het zonde is van de looks van je mini.. maar ieder zijn ding..

desalwelteplus ben ik erg benieuwd naar het resultaat want misschien staat het echt 8)
MiniMatt
Mod virus alert!
Mod virus alert!

07 feb 2007, 23:33

@Berthil: Nee, ik heb helaas het plaatje niet meer kunnen vinden... Was van een Mini van een donkere kleur, en zag er wel aardig uit... Vind het niet echt staan in het wit... Success ermee! :) Ben benieuwd hoe het er uit ziet als het klaar is!
iDarkDesign
Transformer

07 feb 2007, 23:59

Ik dacht ook dat ik er nog eentje had van Strahlung pur. Helaas niet terug kunnen vinden. Berthil mijn Duits is niet zo goed, maar ik wil heel graag 1 setje aanschaffen. Ik ga morgen nog even kijken of er ruimte voor is, maar ik denk het wel eigenlijk.

PM me maar.

iDD
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

12 feb 2007, 19:51

Vandaag een quote gevraagd om de sidepanels te laten spuiten. 300 euro :shock:

Morgen probeer ik het bij het schadebedrijf van de dealer nog een keer, maar die zal ook wel zo hoog zitten.

Ik denk dat ik maar één of twee spuitbussen Electric Blue koop (met blanke lak) en het zelf maar ga proberen.
Iemand nog tips, wordt de eerste keer dat ik dat ga doen.
De panelen zitten mooi glad in de grondlak op enkele kleine oneffenheden na. Waar moet ik die mee gladmaken en waarmee moet ik de panelen schoonmaken/ontvetten alvorens te gaan spuiten?
Of niet doen en toch laten spuiten door een professional?
erik-de-perik
Mod virus alert!
Mod virus alert!

12 feb 2007, 19:58

het mooiste is door een prof.. een goede beun is ook handig.
oneffenheden wegwerk met heel fijn schuurpapier. ontvetten met wasbenzine.
gelijkmatig spuiten begin buiten het te spuiten object en beweeg rustig naar de andere kant (bijv van links naar rechts) en stop ook weer buiten het object. (als je begint en eindigt op het object heb je kans op druipers)
Oja, probeer dunne lagen te spuiten, te dik geeft kans op druipers en houd de spuitbus zo rechtop mogelijk.
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

12 feb 2007, 20:03

Zoiets kan je denk ik toch beter door een prof. laten doen denk ik, maar 300 euro is wel erg veel :shock:
Je kan het gewoon zelf proberen, mocht dit niet lukken kan je het altijd nog laten spuiten :)
wazowski
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

12 feb 2007, 21:58

Berthil schreef:Vandaag een quote gevraagd om de sidepanels te laten spuiten. 300 euro :shock:
Dat is wel erg veel. Ik heb verleden week 200 EUR betaald om mijn aerobumpers te laten spuiten...
Afbeelding
vroooom pop pop pop pop
Afbeelding
Wint
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 feb 2007, 22:05

Berthil,
is het niet zo dat je die dingen eerst moet monteren, dan plamuren en en dan pas spuiten?
Zo ziet het er in ieder geval op dat fotootje uit...
€ 300,- is inderdaad teveel geld, jammer dat je geen zwarte Mini hebt, ze zijn op dit moment zwarte verf aan het aanmaken voor de mijne, dan hadden ze in 1 keer meegekunt.
Save a tree, eat a beaver
Afbeelding
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

12 feb 2007, 22:28

Ze moeten een vergelijk hebben om de kleur te matchen, maar bij beide spuiters ben ik al eens geweest voor spuitwerk dus mijn kleur hebben ze. Dan is het ook niet nodig dat ik de auto achterlaat voor een kleurvergelijk.
Ze moeten denk ik wel gespoten worden als ze niet op de auto zitten want er zitten randen aan die ook meegespoten moeten worden, daar komen ze niet goed bij als ze er op zitten.

Ik hoop dat het schadebedrijf van de dealer morgen wat normaler zit met zijn prijs maar die is meestal ook niet goedkoop :?
henkietenk
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 feb 2007, 22:30

Misschien toch maar ergens een beun viavia opzoeken, lekker klusje voor in het weekend zegmaar. Succes!

Terug naar “Show your ride”