sam,s mini engineering-tuning-parts-onderhoud

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

11 jan 2012, 23:04

cooperke s schreef:Voor sommigen onder ons een welgekend gezegde

Proof or STFU!
Maar dan enkel en alleen een kop uitwisselen, testen onder dezelfde omstandigheden, zelfde auto, bank, geen andere mods tegelijkertijd doen - zelfs geen software. Dan weet je wat een kop doet. Toch?
cooperke s
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

11 jan 2012, 23:29

Zou op die manier moeten gebeuren ja,maar alleen die 'omstandigheden' zijn moeilijk te halen :|

Denk dat het een kat en muis spel zal blijven..whoever is 1st at the finish line wins.

Als je een duidelijk verschil(winst/verlies) ziet na de metingen, kan je een conclusie trekken.Met een minimale (winst/verlies) kan je weer zeuren over de omstandigheden.Dus zonder duidelijke(grote) verschillen kan je blijven gissen wat is beter/slechter.

Wat belangrijk is zijn de metingen van allerhande zaken,temps etc.Dit kan wel eens duidelijk gaan verschillen met werk in de verbrandingskamer.IMO
Shadow_Breaker
GPc-0001

12 jan 2012, 14:07

weten jullie nog mijn mini, die is vele malen op de bank geweest. en toen ik mijn (originele) cilinder kop gescheurd had, ben ik naar beek geweest en had ik gevraagd er een custom build van te maken. Voor mijn cilinderkop is toen, wie ghisbert "the professor" noemt (achteraf gehoord dat hij motoren van boten ontwerpte), langs gekomen om deze aan te passen, ze hebben mijn mini zowat als test gebruikt. bij mijn mini hebben ze een deel van die vinnen weggefreesd en een deel hebben ze enkel smaller gemaakt. dit zorge er wel voor dat mijn mini in LAGE toeren wat onrustig draaide maar in hoge toeren krijg je toch geen volledige vortex meer in je cilinders, dus vandaar dat met toen besloten had om deze deels weg te halen.
die vinnen dienen om je motor rustiger te doen draaien. (onder andere)
die zorgen dat er een evenwichtige versprijding van de brandstof en lucht is.
dit helpt enkel in lage toeren, naar gelang de toeren opgedreven worden word de druk hoger op de benzine toevoer en ook op de luchttoevoer (van je compressor). mijn mini had met de originele compressor 260pk. ik weet dat ze bij beek heel veel werk in de kop gestoken hebben en die was echt mooi gemaakt.
foto van mij cilinder kop:
Afbeelding
en van op de testbank een uitdraaitje:
Afbeelding

en ik zeg enkel dat dit mijn ervaring met de aanpassingen die ze op mijn mini hebben toegepast. ik wil hier geen ambras rond maken. als je de vinnen niet wegneemt kan je dit naderhand nog altijd doen indien je ziet dat hij mss toch nog sneller zou kunnen worden. vandaar dat ik dat dan weer een goede beslissing zou vinden. iets wegnemen kan je achteraf nog altijd. bijmaken gaat moeilijk zijn.
sam`spimpmini
Be Mini
Be Mini

ja ja ja

13 jan 2012, 13:18

vinnetjes zijn voor homo,s
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 jan 2012, 13:23

Nuance ook? :mrgreen:
sam`spimpmini
Be Mini
Be Mini

nja

13 jan 2012, 13:26

MartijnGizmo schreef:Nuance ook? :mrgreen:

hhahahahaha
PepperWhite
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Re: ja ja ja

13 jan 2012, 14:17

sam`spimpmini schreef:vinnetjes zijn voor homo,s
Hebbie wel een punt ... :mrgreen:
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

13 jan 2012, 15:55

Dus Thumper, Jan van RMW en alle andere kopbouwers zijn homo's?
sam`spimpmini
Be Mini
Be Mini

koppaaas

13 jan 2012, 16:46

Daveke schreef:Dus Thumper, Jan van RMW en alle andere kopbouwers zijn homo's?
dave je kan zegen wat je wil maar ik ben het er gewoon niet mee eens,klaar.

jekan hoog of laag springen maar ik heb al wat meer dan jou meegemaakt op 4 takt motoren,en tuning daarvan.

jij moet lekker zelf weeten wat je doet en wie je gelooft en wat jij denkt dat je ermee haalt.

ik doe lekker me eigen dingen en tot nu toe heb ik nog nooit gefaalt.

elke tuner en engineer heeft ze eigen stijl,en ja de mijne is anders dan andere.

ik ga volgende week op de bank hoe die nu is dan maak ik een kop en zet ik hem daarna erop.

dan zijn we eruit,maar ik weet toch al dat ik ga scooren,omdat het bewijs al rondrijdt 2 jaar.

sky is the limit.

mooooi sam
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

Re: koppaaas

13 jan 2012, 16:51

sam`spimpmini schreef:

jekan hoog of laag springen maar ik heb al wat meer dan jou meegemaakt op 4 takt motoren,en tuning daarvan.

jij moet lekker zelf weeten wat je doet en wie je gelooft en wat jij denkt dat je ermee haalt.

elke tuner en engineer heeft ze eigen stijl,en ja de mijne is anders dan andere.

ik ga volgende week op de bank hoe die nu is dan maak ik een kop en zet ik hem daarna erop.

dan zijn we eruit,maar ik weet toch al dat ik ga scooren,omdat het bewijs al rondrijdt 2 jaar.

sky is the limit.

mooooi sam
Je zal mij NOOIT horen beweren dat het NIET goed kan gaan, maar als je eens seconden na zou denken voor je iets zou posten zou je de laatste reactie eerst geplaatst hebben voor je zou zeggen dat "vinnetjes voor homo's zijn" en daarmee maar weer eens o zo graag wil laten weten dat jij denkt dat ALLEEN jij gelijk hebt.
Je moet vooral alleen blijven denken dat jouw ideeen en meningen het beste zijn wat er maar te bedenken en te halen valt, maar als je eens iets verder zou kijken dan je neus lang is, en reacties een fatsoenlijk verwoordt, kom je een heel stuk verder dan op een botte manier alleen maar je eigen stugge denkwijze proberen voort te zetten. Daarnaast ben ik ook klaar met al dat top secret, geheime gedoe. Open kaart voor mij, we willen elkaar toch verder helpen hier?
Ik wens je veel succes met wat je doet, ik vind je nog steeds een toffe peer, wil helemaal niet dat onze vriendschap zo ten einde komt, maar je maak het me er alleszinds niet makkelijker op.

Je belt anders maar eens op om een praatje te maken - en dingen uit te praten. Ik heb totaal geen kwaad in de zin en wil niets liever dan gewoon op goede voet verder gaan met jou, maar ga alsjeblieft niet andere mensen die minstens net zoveel knowhow hebben dan jij hebt uitmaken voor homo's, daar kan ik niet zo goed tegen namelijk
Laatst gewijzigd door Anonymous op 13 jan 2012, 16:57, 1 keer totaal gewijzigd.
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 jan 2012, 16:54

Wat een gelul morgen lkkr bouwen en dan knalle. Op die gare flut*
burn rubber not your soul

Afbeelding
sam`spimpmini
Be Mini
Be Mini

Re: koppaaas

13 jan 2012, 16:56

Daveke schreef:
sam`spimpmini schreef:

sky is the limit.

mooooi sam
Je zal mij NOOIT horen beweren dat het NIET goed kan gaan, maar als je eens seconden na zou denken voor je iets zou posten zou je de laatste reactie eerst geplaatst hebben voor je zou zeggen dat "vinnetjes voor homo's zijn" en daarmee maar weer eens o zo graag wil laten weten dat jij denkt dat ALLEEN jij gelijk hebt.
Je moet vooral alleen blijven denken dat jouw ideeen en meningen het beste zijn wat er maar te bedenken en te halen valt, maar als je eens iets verder zou kijken dan je neus lang is, en reacties een fatsoenlijk verwoordt, kom je een heel stuk verder dan op een botte manier alleen maar je eigen stugge denkwijze proberen voort te zetten
Ik wens je veel succes met wat je doet, ik vind je nog steeds een toffe peer, wil helemaal niet dat onze vriendschap zo ten einde komt, maar je maak het me er alleszinds niet makkelijker op.

Je belt anders maar eens op om een praatje te maken - en dingen uit te praten. Ik heb totaal geen kwaad in de zin en wil niets liever dan gewoon op goede voet verder gaan met jou, maar ga alsjeblieft niet andere mensen die minstens net zoveel knowhow hebben dan jij hebt uitmaken voor homo's, daar kan ik niet zo goed tegen namelijk

is ook zo,alleen ik geloof er niet in pik.

ik ga gewoon lkkr verder met wat mij wel vermogen heeft opgelevert toch.

ik doe het linksom een ander rechtsom,thats all in the game

maar dat van die homo,s is maar een grapje pikky,niet gelijk zo op je pikky getrapt zijn he.....

gr sam
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 jan 2012, 17:03

:lachuh
burn rubber not your soul

Afbeelding
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

13 jan 2012, 17:07

franklyn85 schreef:Wat een gelul morgen lkkr bouwen en dan knalle. Op die gare flut*
Wat toch weer een geweldig gegronde reactie.

Top!
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 jan 2012, 19:14

Pff jongens ff normaal. Sam, je moet voortaan ff subtieler reageren. Ik neem aan dat je dyslectisch bent en daardoor enorm veel spelfouten maakt. Het komt allemaal wel erg kort door de bocht over.

Franklyn gooit dan nog een beetje olie op het vuur...

Als je je kennis niet wil delen, moet je het niet op het forum posten.

Waar ga je op de bank Sam? Bij Beek? Ben heel benieuwd!!

Terug naar “Show your ride”