Het meest logische leek mij ook die pingelsensor, aangezien die alle afwijkingen registreert in de motor en dan een afstelling zoekt/instelt (of zoiets.. Er is me al zoveel uitgelegd ondertussen)
En al doet tie t maar een week of 2 goed, dan ben ik hem wrs wel kwijt in die tijd (als ik een geschikte vervanger kan vinden tenminste)
JJJJ, Chili Red R56 *verkocht*
- JJJJ
- Volledig MINI minded!
- JJJJ
- Volledig MINI minded!
Bericht
Re: JJJJ, CR Cooper; Probleem gevonden!?
Ondanks alle problemen die er zijn geweest en momenteel zijn blijven we toch genieten van de Mini. Goede dagen en slechte dagen (van de motor) wisselen elkaar af.
Vandaag de wintervelgen en banden onder de Mini gemonteerd, de Bullets zijn klaar voor de sneeuw in het nieuwe witte plastidip jasje

Vandaag de wintervelgen en banden onder de Mini gemonteerd, de Bullets zijn klaar voor de sneeuw in het nieuwe witte plastidip jasje

- Broekies
- Mod virus alert!
Bericht
Re: JJJJ, CR Cooper; Winter modus!!
Ziet er mooi uit !
Maar eeh domme vraag misschien, wat is plastidip ??
Maar eeh domme vraag misschien, wat is plastidip ??
- JJJJ
- Volledig MINI minded!
- Broekies
- Mod virus alert!
Bericht
Top !! Dank je voor de toelichting.
Ziet er inderdaad uit als handig spul. Gebruik je dit bv ook voor de onderkant van je auto ? Kan me voorstellen dat het daar ook een goed bescherming geeft.
Ziet er inderdaad uit als handig spul. Gebruik je dit bv ook voor de onderkant van je auto ? Kan me voorstellen dat het daar ook een goed bescherming geeft.
- Ivo
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ziet er heel goed uit!
Erg mooi resultaat met de Plastidip! 

- JJJJ
- Volledig MINI minded!
Bericht
Helemaal superstrak heb ik het niet gekregen Ivo, maar dan moet je wel met je neus op gaan zitten om het zien. Verder is het echt wel handig spul, de laatste velg heb ik overnieuw moeten doen en dan is het ook met 5 minuten er helemaal vanaf.
Maar of het handig is voor onder de auto weet ik niet hoor, heb die nog niet eerder gehoord van iemand.
Maar aan de andere kant, er zijn ook vast genoeg voorbeelden te vinden van complete auto's die geplastidipt zijn
Maar of het handig is voor onder de auto weet ik niet hoor, heb die nog niet eerder gehoord van iemand.
Maar aan de andere kant, er zijn ook vast genoeg voorbeelden te vinden van complete auto's die geplastidipt zijn
- JJJJ
- Volledig MINI minded!
Bericht
Even een kleine update;
De Mini staat sinds gisteren bij een andere garage voor een 'second opinion'
Is de oud directeur van Bert Story en zijn hoofdmonteur is ook 15 jaar HM bij Story geweest.
Het hele verhaal vorige week uitgelegd en dus gisteren neergezet en ze zijn er sinds vanmorgen mee bezig.
De monteur die er werkt blijkt een oude kennis van me te zijn, die bij mij om de hoek woont. Heeft in het verleden vaker aan auto's van me geklust dus die vertrouw ik al meer dan welke monteur met goede bedoelingen die ook met de Mini bezig zijn geweest.
Eerste conclusie die hij trekt na wat testen: druksensor in/aan het motorblok.
Hij vind het raar dat ze daar bij de BMW niets over gezegd hebben, want deze storing/melding komt steeds terug als hij maar een paar tientallen meters rijdt. Dus die zouden zij toch ook gekregen moeten hebben!?
Ze gebruiken dezelfde uitleeskast als bij de BMW...
Vanavond gaat hij het hele schema langslopen en kijken of er niet ergens een kabelbreuk zit, want hij verwacht dat eerder dan dat de sensor echt kapot is. (Er is al een andere sensor van een andere Mini in gegaan om te testen begreep ik)
We gaan het meemaken wat hier nu uit gaat komen en voorlopig rijden we met de leen Mini (zowaar gratis!) met automaat rond.
De Mini staat sinds gisteren bij een andere garage voor een 'second opinion'
Is de oud directeur van Bert Story en zijn hoofdmonteur is ook 15 jaar HM bij Story geweest.
Het hele verhaal vorige week uitgelegd en dus gisteren neergezet en ze zijn er sinds vanmorgen mee bezig.
De monteur die er werkt blijkt een oude kennis van me te zijn, die bij mij om de hoek woont. Heeft in het verleden vaker aan auto's van me geklust dus die vertrouw ik al meer dan welke monteur met goede bedoelingen die ook met de Mini bezig zijn geweest.
Eerste conclusie die hij trekt na wat testen: druksensor in/aan het motorblok.
Hij vind het raar dat ze daar bij de BMW niets over gezegd hebben, want deze storing/melding komt steeds terug als hij maar een paar tientallen meters rijdt. Dus die zouden zij toch ook gekregen moeten hebben!?
Ze gebruiken dezelfde uitleeskast als bij de BMW...
Vanavond gaat hij het hele schema langslopen en kijken of er niet ergens een kabelbreuk zit, want hij verwacht dat eerder dan dat de sensor echt kapot is. (Er is al een andere sensor van een andere Mini in gegaan om te testen begreep ik)
We gaan het meemaken wat hier nu uit gaat komen en voorlopig rijden we met de leen Mini (zowaar gratis!) met automaat rond.
- Ward
- Volledig MINI minded!
Bericht
Kijk zit zijn updates die wel willen horen! Hopelijk kunnen ze mensen je wel helpen en wordt je MINI straks weer helemaal als van ouds. En een gratis leen MINI is natuurlijk ook mooi meegenomen 

- JJJJ
- Volledig MINI minded!
Bericht
Idd, enkel aftanken naar wat je gereden hebt ipv +- €48,00 per dag voor de huur MiniWard schreef:En een gratis leen MINI is natuurlijk ook mooi meegenomen

- mushrop
- Volledig MINI minded!
Bericht
Nou hopen dat het allemaal opgelost wordt, succes dude
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- JJJJ
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik hoop t ook, thanks man!
mushrop schreef:Nou hopen dat het allemaal opgelost wordt, succes dude
Ik hoop t ook, thanks man!
- Klatsie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Toch raar dat er af en toe zo'n verschil in monteur/garages kan zitten he? De één zegt dit de ander weer dat en het kost allemaal geen tientje...
Mooi dat je nu iemand gevonden hebt die je vertrouwd man. Dan weet je iedergeval dat er gebeuren gaat war er gebeuren moet zonder dat je genaaid wordt zeg maar...
Mooi dat je nu iemand gevonden hebt die je vertrouwd man. Dan weet je iedergeval dat er gebeuren gaat war er gebeuren moet zonder dat je genaaid wordt zeg maar...

Peugeot 205 GTI, Audi 80 Coupe 2.3L V6, Renault Clio 2.0 16V, Peugeot 306 GTI, Opel Astra 1.6, Audi 80 Coupe 2.8L V6, Renault Megane Coupé 2.0 16V, Audi A8 4.2 V8, Mini Cooper S
- JJJJ
- Volledig MINI minded!
Bericht
ik vind het voor nu wel best, er word nu gewoon verder gekeken dan de sleutel heb ik het idee.
Vooralsnog moet de Mini ook bij hun gewoon aan de kast, maar nu word er ook verder door gevraagd.
Ik heb alle reparaties doorgegeven en de resultaten (de duur ervan ook) en daaruit worden dan ook weer vragen gesteld, alles om te bepalen wat en waar te zoeken.
Ik zei ook nog tegen hem dat er een sportkat onder zat, de enigste reactie: "ja zag ik..."
Wellicht dat het gunnen een keer 'gunstig' valt
Vooralsnog moet de Mini ook bij hun gewoon aan de kast, maar nu word er ook verder door gevraagd.
Ik heb alle reparaties doorgegeven en de resultaten (de duur ervan ook) en daaruit worden dan ook weer vragen gesteld, alles om te bepalen wat en waar te zoeken.
Ik zei ook nog tegen hem dat er een sportkat onder zat, de enigste reactie: "ja zag ik..."
Wellicht dat het gunnen een keer 'gunstig' valt

Onze sponsors