Marcel.no...... Eindelijk knutsel weer !! :-)
- speedy
- NMC Legend
- Locatie: Deventer
Bericht
Marcel.no....R56 SD..proef passen winterwiel!!
verschil is 3 mensen minder en geen boodschappen gaan doen.
- Berry M
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Beilen
Bericht
Re: Marcel.no....R56 SD...Opnieuw de strijd!!
Ja, ik vind smerige trucks geweldig in deze tijd van 't jaar!marcel.no schreef:Maar of dit zo mooi is??biermagnaat schreef:Smerige auto's zijn mooier.

- de_jeff
- Mod virus alert!
- Locatie: Uusimaa, Finland
Bericht
Re: Marcel.no....R56 SD..proef passen winterwiel!!
Hier (Finland) op de 2008 Honda Civic 17" 215 breed, en op de MINI R53 17" 205 breed.
'K weet niet hoe dat in Noorwegen zit, maar hier is het gewoon glad.. met 205 breed, met 215 breed en ook met 195 of 185 breed. Stooien doen we met zand en klein "grind" dus ook geen zout (kunnen het zout toch niet aanslepen).
Alle 3 de auto's rijden hetzelfde kwa grip (ja de auto's hebben onderling gewichts verschil e.d.) Maar al met al komt het op hetzelfde neer.
Spikes maken het verschil! Neem een goede set spijkerbanden en de breedte maakt ineens niet zo veel meer uit (hoe breder hoe meer rijen met spikes)
Ik zeg Goede set.. Dat is dus een set waarbij de spikes goed verzonken zijn in het profiel van de winterband, anders rijdt je die dingen op een droge zonnige dag in de voor- of nawinter, of de spikes uit je banden, of bot, of helemaal kort (plus dat je grip dan zelfs minder is als je op droog asfalt een beetje slipt met remmen of optrekken.
In de Scandinavische winter gewoon met beleid rijden.. maar vooral lekker glijden door het gewicht te verplaatsen met een kleine stuur beweging en vooral niet te vergeten.. altijd een beetje gas bij!
'K weet niet hoe dat in Noorwegen zit, maar hier is het gewoon glad.. met 205 breed, met 215 breed en ook met 195 of 185 breed. Stooien doen we met zand en klein "grind" dus ook geen zout (kunnen het zout toch niet aanslepen).
Alle 3 de auto's rijden hetzelfde kwa grip (ja de auto's hebben onderling gewichts verschil e.d.) Maar al met al komt het op hetzelfde neer.
Spikes maken het verschil! Neem een goede set spijkerbanden en de breedte maakt ineens niet zo veel meer uit (hoe breder hoe meer rijen met spikes)
Ik zeg Goede set.. Dat is dus een set waarbij de spikes goed verzonken zijn in het profiel van de winterband, anders rijdt je die dingen op een droge zonnige dag in de voor- of nawinter, of de spikes uit je banden, of bot, of helemaal kort (plus dat je grip dan zelfs minder is als je op droog asfalt een beetje slipt met remmen of optrekken.
In de Scandinavische winter gewoon met beleid rijden.. maar vooral lekker glijden door het gewicht te verplaatsen met een kleine stuur beweging en vooral niet te vergeten.. altijd een beetje gas bij!
Its never to late to get yourself a MINI
- de_jeff
- Mod virus alert!
- Locatie: Uusimaa, Finland
Bericht
Re: Marcel.no....R56 SD..proef passen winterwiel!!
Dan is het in Olso inderdaad goed te doen nog! Wij zeggen hier altijd "In Heel Finland heb je geen 4x4 nodig.. Tenzij je in Helsinki moet zijn" 

Its never to late to get yourself a MINI
- de_jeff
- Mod virus alert!
- Locatie: Uusimaa, Finland
Bericht
Dat geld eigenlijk alleen voor het file parkeren trouwens.. ze zijn zo lekker goed in het opzij schuiven van de sneeuw zodat je mooi ingegraven zit in een berg sneeuw de volgende morgen
.
Zal vast goed komen! Succes met de wielen!
Re: Marcel.no....R56 SD..proef passen winterwiel!!


Zal vast goed komen! Succes met de wielen!
Its never to late to get yourself a MINI
- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
Re: Marcel.no....R56...SD.....Past 8.5x17 en et 25/27??
past wel maar gaat nogal aanlopen met jou verlaging. Je hebt eigenlijk dan ook aan de voorkant camberplaten nodig. Het gaat wel zonder, maar dan moet je wel tegen geschraap kunnen. Hoger zetten is geen optie want dan staat 'ie heel mal op zn wielen in combi met deze wielenspecs'
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- speedy
- NMC Legend
- Locatie: Deventer
Bericht
Re: Marcel.no....R56...SD.....Past 8.5x17 en et 25/27??
tegen de tijd dat alles er goed onder zit en de wielen er als nieuw uitzien ben je aardig wat centen verder en zal behoorlijk tegenvallen.
voorral het pas maken onder de auto kan nog wel is tegenvallen.
voorral het pas maken onder de auto kan nog wel is tegenvallen.
- speedy
- NMC Legend
- Locatie: Deventer
Bericht
Re: Marcel.no....R56...SD.....Past 8.5x17 en et 25/27??
zo op het oog zit er ook een aparte maat band op want is behoorlijk dik lijkt mij
- speedy
- NMC Legend
- Locatie: Deventer
Bericht
Re: Marcel.no....R56...SD.....Past 8.5x17 en et 25/27??
velgen herstellen
4 nieuwe banden
camberplaten
4 nieuwe banden
camberplaten
Onze sponsors