Omdat de cabrio nooit meer weggaat , en er dus wat meer onderhoud mijn eigen kant op zal komen, toch eindelijk maar eens geïnvesteerd in een MINI Cooper manual van Bentley.
(de nat.geo ligt ernaast als referentie voor de dikte van het boekwerk)
Dank aan Colin ("Ruby") voor supersnelle verzending en degelijke verpakking.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Vandaag in een leenauto van de dealer gereden, een hatchback Mini One D 55kw. Een beetje underpowered maar het was te doen. Er waren wel veel opties aan boord dus lekker met de knoppen en instellingen gespeeld.
Uitgebreid het panoramadak getest, maar ik vond eigenlijk dat het panoramadak niet zoveel doet. Is dat ook jullie ervaring van een panoramadak?
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
panodak maakt veel te veel herrie, kom nooit verder dan kantelstand, maar vind al het xtra licht in de auto heerlijk, dus hij blijft ook bij een volgende mini op de optie lijst staan.
Tja, een panoramadak zal natuurlijk nooit het echte cabriogevoel geven, maar ik vind het wel een erg mooie optie die hoog op de verlanglijst staat voor een volgende MINI.
O ja, de One D heeft altijd 66 kW, de One benzine is er in een variant met 55 en 72 kw.
jerroo schreef:panodak maakt veel te veel herrie, kom nooit verder dan kantelstand, maar vind al het xtra licht in de auto heerlijk, dus hij blijft ook bij een volgende mini op de optie lijst staan.
De R90 velgen moeten opgeknapt worden vanwege corrosie, en vervolgens wil ik ze in de kleur paars laten poedercoaten, plus vervolgens nieuwe zomerbandjes erop. Ik ga Rob's (mushrop) tip (*dank voor tip) volgen , zodat het hart in paars wordt, maar de rand grijs blijft (zoals nu).
Welke RAL kleur adviseren jullie ? Hierboven twee goede foto's ter referentie. De paarse kleur komt in de volle zon altijd erg sterk naar voren, dus ik wil ook een lichte kleur. Ik houd absoluut niet van zwarte velgen.