Nou...
Na lang te hebben gespaard en vanallerhande pretspullen al te hebben verzameld werd het tijd om het blok uit de mini te bouwen.
Het blok naar de motoropbouwer gebracht en al snel bleek dat Wiseco mij 3 goede zuigers had geleverd en 1 foute maat..
Dit was tegenslag 1 en kon ik OF 3 maanden wachten tot men eruit was waar de fout lag en ik een nieuwe zuiger kreeg... OF ik kon meteen een nieuwe zuiger kopen bij Wiseco (laatste maar gedaan)
Nadat alles uitgewogen en gebalanceerd was kwam het volgende probleem. De aftermarket hoofdlagers van de krukas waren 0,1mm te breed. (de volgende set ook..)
Nu kon ik OF enorm dure BMW/MINI hoofdlagers erin duwen of kiezen om de krukas af te steken zodat het paste (laatste is gebeurd).
Eindelijk het blok fris en wel terug:

Toen begon het lange avontuur van het blok weer terug inbouwen.
Elke avond een paar uurtjes sleutelen en schroeven. Het is net lego :-)
Eerste keer het blok in elkaar gezet en in de mini gehangen (raar genoeg niet eens meer gecontroleerd of alles draaide). Proberen te starten.. KLIK - nee, accu was vol.
..
Aan de krukaspoulie gedraaid en alles zat moer en moer vast.
WTF?
Hele blok eruit gehaald weer, versnellingsbak eraf en nog steeds moervast.
Wat was de oorzaak?

1 bout van het vliegwiel was te lang en duwde tegen het blok op waardoor alles blokkeerde.
Alles weer in elkaar gezet en motor draaide rond!
Bobine aansluiten en de eerste 10 seconden stationair laten draaien.
Maar wat druppelt daar onder de auto?
KAK - lekt olie als een malle tussen versnellingsbak en het blok in.
Reden: Een vergeten keerring tegen de krukas aan.

De motiviatie zat er lekker in..
ALLES weer eruit gehaald en gelukkig had ik deze keerring perongeluk besteld, dus zelf maar erin gezet en na weer alles gevuld te hebben:

Dus de eerste 200 meter voorzichtig gereden en terug naar de garage gereden om tot de conclussie te komen dat de speciale BE-kool radiator zo lek als een mandje is...
TOP! Kan er ook nog bij. Helaas was het geen quick-fix want de mensen in Engeland hadden flink met kit liggen smeren waardoor het aluminium niet meer te lassen viel.
Nieuw net erin moeten laten lassen:

Owja!
Nog meer ellende: Toen alles uiteindelijk draaide en lekvrij was, de methanolnozzel erin gedraaid en je raad het al:

Uit het niets met nog niet eens kracht gezet blijft de draad zitten en heb ik 'n halve nozzel in de handen.
Anyways, na een lange pijnlijke weg met vele onnodige euro's in de struiken te hebben gegooid is alles nu compleet, getuned en loopt goed! (*Knocks on wood)

Uiteindelijk draai ik op 262PK met een wonderbaarlijke 308NM. Not bad.. not bad at all
Wat er allemaal veranderd is?
Thumper TP2-R kop
Thumper inlaat matchend op de cilinderkop
Piper 4-2-1 spruitstuk
Wiseco 77,5mm zuigers
Krukas, drijfstangen gebalanceerd en uitgewogen
TTV single massa vliegwiel (5,6kilo ipv 12kilo origineel)
Helix koppeling en drukgroep
ATI 102% gedempte krukaspoulie
Frisse 0km facelift supercharger met 17% poulie
Watermeth injectie
BE-Kool radiator + intercooler + intake
Powerflex rubbers in motorsteunen
15inch velgen met TOYO R888's
Wildwood 4 pots remmen ipv de grote K-sport 330m 8-pots
D2 schroefset van BMX (richard)
Nieuwe wiellagers/naven
Zoiets was het ongeveer wel. - Owja ;-) En een nieuwe wrap off-course!

Groetjes!