MINI Cooper Clubman R55 (Update: TE KOOP! P63)

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (Update: Check koelvloeistof + airco! P49)

25 jul 2020, 21:12

Baseman schreef:Prachtige mods, mega dikke upgrades en super gaaf hoe je het allemaal documenteert in je eigen topic, complimenten Maurice, een genot om te lezen :icon_top:
Deze Clubman is een unieke binnen de club, als ik zie hoeveel je daar aan verbouwt hebt en op wat voor manier :-))
Wat ik me af vroeg, wat heb je besloten inzake de uitlaat tips?
Wellicht heb ik die uitleg dan weer over het hoofd gezien :O
Dank je wel Jos! Super mooi om van jou deze complimenten te krijgen. Het documenteren vind ik leuk om te doen (aardig om nu maar ook later een keer terug te lezen). En daarnaast hoop ik altijd dat ik iemand kan helpen die misschien met dezelfde mods bezig is of overweegt.

Het unieke aan de Clubman zie ik zelf niet zo maar misschien is dat als je er zelf mee bezig bent dat je dingen anders ziet :-)

Over de JCW uitlaat: ga hem eerst proberen op te poetsen met mijn neef. Als het resultaat tegenvalt (zoals jij goed liet zien bij jouw uitlaat) zijn er 2 opties: of zwart spuiten of chromen tips erover heen laten zetten.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

MINI Cooper Clubman R55 (Update: Elektrisch inklapbare buitenspiegels ingebouwd + Cooper S achterbumper! P49)

02 aug 2020, 21:05

02-08-2020 Elektrisch inklapbare buitenspiegels ingebouwd + Cooper S achterbumper

Gisteren was het tijd om de elektrisch inklapbare buitenspiegels te laten inbouwen. Een korte samenvatting wat er vooraf is gegaan: eerst had ik tweedehands exemplaren in Engeland gekocht maar deze blijken niet op Europese modellen te passen. Beter gezegd: ze passen wel, maar de spiegels staan in een andere stand en deze krijg je niet gecorrigeerd. Alsnog nieuwe exemplaren besteld via Autodoc.de. Verder nieuwe spiegelkappen besteld en deze in Midnight Black laten spuiten. En tenslotte de knop, module (voor het aansturen) en alle benodigde stekkers en kabels besteld.

Gisteren ochtend naar een kennis gereden en daar kon het feest beginnen. Vooraf hadden we ingeschat dat het monteren en installeren een dag werk was vandaar dat we vroeg startten. Eerst de deurpanelen los gehaald en de 1e meevaller was dat de rest van de onderdelen konden blijven zitten behoudens de speakers. We dachten dat het gehele raammechanisme ook los zou moeten maar dit bleek niet het geval.
Terwijl de kennis bezig was met de spiegels heb ik de onderdelen die los kwamen en de blootgelegde deuren schoongemaakt. Mooi werkje en fijn idee dat het stof daar nu weg is.

Afbeelding
deurpaneel en speakers losgehaald

Afbeelding
ondertussen schoonmaken


Het monteren van de spiegels en de regelknop aan de linker kant ging behoorlijk vlot en toen werd het tijd om e.e.a. aan te sluiten op de module (wit kastje). Ik weet het fijne er niet vanaf maar de extra draden t.o.v. de ‘standaard’ spiegels gaan, net als de andere draden van de spiegels, naar de module, die de auto het signaal geeft om in- en uit te klappen.
In eerste instantie was het idee om de module achter de onderste afdekkap van het dashboard kastje te plaatsen (mooi uit het zicht), maar aangezien de kennis nogal een pietje precies is en echt alles perfect wil hebben is hij opzoek gegaan naar een betere plek. Uiteindelijk een heel mooi plaatsje gevonden net boven de ‘meterkast’ rechtsvoor onderin.

Afbeelding
nieuwe stekkers

Afbeelding
module voordat deze ingebouwd is


Voordat alle losgehaalde onderdelen terug geplaatst werden hebben we gecontroleerd of de spiegels werkten en ja hoor: ze doen het! Ik moet zeggen, blijf elektrisch inklapbare spiegels altijd magisch mooi vinden. Ik weet dat het op veel auto’s tegenwoordig standaard is en dat er andere systemen zijn die veel geavanceerder zijn maar voor mij blijven spiegels toch altijd een beetje back to the future gehalte houden.

Afbeelding
spiegels ingeklapt

Afbeelding
regelknop

Afbeelding
module ingebouwd


Daarna werd het tijd voor het terug plaatsen van alle schoongemaakte onderdelen. Vervolgens de nieuw gespoten spiegelkappen gemonteerd en als laatste de auto middels de laptop (OBD-poort) laten weten dat deze functie nu op de MINI zit. De inklapbare spiegels hoeven niet geprogrammeerd te worden (stand alone systeem) maar wel mooi om de optielijst te updaten. De kennis was zo aardig om meteen de overige retro-fit mods te checken en we hebben nog een paar kunnen aanvinken die we eerder waren vergeten: zwarte hemelbekleding, piano lak interieurlijsten en het JCW sportstuur zijn nu toegevoegd. Wel zo leuk als de MINI dealer de Clubman eens moet uitlezen en dat de lijst ook overeenkomt met wat je in de auto hebt en ziet.
Het klinkt gek maar met deze mod is één van mijn langst gekoesterde wensen voor de MINI werkelijkheid geworden. Zelf woon ik in de stad en ondanks dat ik het geluk heb dat de Clubman in een garage staat kom ik op veel plekken waar de auto op een parkeerterrein of langs de straat geparkeerd staat. Fijn idee dat de spiegels dan eenvoudig ingeklapt kunnen worden. En verder vind ik het mooi passen bij de rest van de opties die de MINI ondertussen heeft.

Afbeelding
elektrisch ingeklapte buitenspiegels


Al met al waren we eerder klaar dan gedacht dus hadden we nog wat tijd over. Ik had mijn Cooper S achterbumper meegenomen omdat ik de chroom lijst erin wilde zetten en daarnaast de bumper nog een keer goed wilde schoonmaken. Het omzetten van de zwarte lijst naar de chromen versie was weinig werk.

Afbeelding
rooster schoongemaakt

Afbeelding
chromen lijst geplaatst


Vervolgens besloten om te kijken of we de Cooper S bumper konden plaatsen. Ik had de nieuw gespoten afdeklijst helaas niet bij mij dus het idee was om de afdeklijst van mijn Cooper bumper tijdelijk over te zetten. De verkoper van de Cooper S achterbumper vertelde mij destijds dat de afdeklijsten van alle Clubman modellen gelijk zijn en dat je deze kan overzetten. Dus heb een nieuwe afdeklijst besteld en deze laten spuiten omdat mijn huidige teveel krasjes heeft (ook met professioneel poetsen niet eruit gekregen).

De achterbumper loshalen is redelijk eenvoudig. Vooral voorzichtig zijn met de kunststof wielbogen (liever niet te veel los halen) en aan de onderzijde bevinden zich 4 schroefjes die los moeten. Vervolgens nabij de achterlichten de clips die er zitten indrukken en dan kan je de bumper loshalen. Idee van het plaatsen van de achterbumper was dat ik alvast met behulp van de kennis kon kijken hoe ik de achterbumper los moet halen om het de volgende keer zelf te doen.

Afbeelding
achterste wielbogen deels loshalen

Afbeelding
bumperloos


Nadat we Cooper achterbumper los hadden wilden we de afdeklijst overzetten. En toen kwam het minder leuke gedeelte van de dag. Nog voordat we de afdekking van de Cooper bumper los hadden gemaakt viel het de kennis al op dat de pasvorm voor de Cooper S achterbumper niet overeenkomt. Snel de laptop erbij gepakt en die gaf helaas het antwoord waar je niet op zit te wachten: de afdeklijsten zijn verschillend. Balen met een hoofdletter B. Heb dus een nieuwe afdeklijst gekocht én laten spuiten maar deze past niet op mijn Cooper S achterbumper... Tijd om even te vloeken en weer door. Aangezien de bumper toch al los was wilden we even kijken hoe de Cooper S bumper staat.

Afbeelding
test fit Cooper S achterbumper

Afbeelding
draagbalk


Blijkbaar zat het met het inbouwen van de spiegels iets te veel mee want tegenvaller nummer 2 kwamen we tegen bij het plaatsen van de bumper. We kregen hem niet over de stalen draagbalk heen. Ook hiervoor geldt dat het Cooper en Cooper S model hierin afwijken. Twee opties: of een nieuwe draagbalk bestellen, of een klein gedeelte van de uitstekende nokjes eraf laten slijpen. Dit laatste klinkt heftig maar het gaat om ongeveer een halve centimeter die eraf moet. Zal aanstaande maandag met Martijn van Schols Auto’s overleggen hoe hij dit ziet, aangezien hij de Cooper S achterbumper en JCW uitlaat gaat monteren.

Is er dan nog goed nieuws te melden? Jazeker! Aangezien de MINI op de brug stond konden we mooi het uitlaatsysteem bekijken. In mijn vorige post melde ik dat ik diverse onderdelen voor de JCW uitlaat over het hoofd had gezien: de hitteschilden en het bevestigingsmateriaal. Gelukkig blijkt de Cooper uitlaat al een Y-vormig hitteschild te hebben (staat zo niet op de schema’s), dus deze hoef ik niet te kopen. Daarnaast is de Cooper uitlaat met 2 beugels en rubbers opgehangen. Deze onderdelen zijn gelijk aan die van de JCW uitlaat waarvoor je 1 beugel en 1 rubber per kant nodig hebt. Dit betekent dat ik 1 setje kan overzetten naar de linker kant en dus niet hoef aan te schaffen. Klinkt misschien als klein geld maar deze onderdelen tezamen kosten nieuw via de Ekris website ruim tweehonderd euro.

Afbeelding
Cooper uitlaat ophangbeugels en rubbers


Al met al een dag met ups en downs. Wat overheerst is uiteraard de blijdschap van de langgekoesterde wens om elektrisch inklapbare buitenspiegels te hebben. Deze zitten erop en ben er onwijs blij mee. De Cooper S achterbumper was vervolgens een tegenvaller. Ondertussen een nieuwe afdekking besteld en deze wordt direct afgeleverd bij de spuiter. Hopelijk kan deze gespoten worden voor 21 augustus, de dag dat de Cooper S achterbumper en JCW uitlaat geplaatst gaan worden. Met de nog te bestellen onderdelen voor de uitlaat viel het dan weer mee dus al met al de dag goed afgesloten. Volgende wat moet gebeuren: de JCW uitlaat polijsten.

Keep you updated.

Groeten,
Maurice
Laatst gewijzigd door mbvandenberg op 23 okt 2020, 14:45, 5 keer totaal gewijzigd.
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
ClubmR55
One wheel wonder
One wheel wonder
Contacteer:
Berichten: 47
Lid geworden op: 20 aug 2018, 13:37

Re: MINI Cooper Clubman R55 (Update: Elektrisch inklapbare buitenspiegels ingebouwd + Cooper S achterbumper! P49)

02 aug 2020, 22:11

Respect hoor,jammer van de tegenslag.
Vond het vervangen van het chrome van de s bumper al een werkje :D.
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

MINI Cooper Clubman R55 (Update: JCW uitlaat opgeknapt + afdekking achterbumper! P49)

06 aug 2020, 11:37

06-08-2020 JCW uitlaat opgeknapt + afdekking achterbumper

Een tijdje geleden heb ik een originele JCW uitlaat voor de Clubman opgehaald in Duitsland en sinds die tijd stond deze bij mijn neef opgeslagen. De uitlaat zag er netjes uit maar heeft wel wat te lijden gehad onder de weersinvloeden en uiteraard het gebruik. Voordat de uitlaat gemonteerd wordt wilde ik hem eerst opknappen. Op Facebook een post geplaatst met de vraag hoe je het beste een RVS uitlaat kan schoonmaken. Veel tips ontvangen en uiteindelijk heb ik in overleg met mijn neef het volgende aangeschaft: een lamellen polijstschijf en een vlakke polijstschijf voor op een haakse slijper. Als polijst- en schoonmaakmiddel heeft mijn neef groene Commandant gebruikt.

Afbeelding
uitlaat in de opslag

Afbeelding
lamellen polijstschijf

Afbeelding
polijstschijf

Afbeelding
Commandant


In eerste instantie was het idee om samen met mijn neef de uitlaat schoon te maken. Ik heb zelf echter nog geen vakantie en mijn neef bood afgelopen weekend aan dit zelf te doen. Gisteren zijn de bovengenoemde items bij hem bezorgd en hij is meteen aan de slag gegaan. Ben er niet bij geweest maar hij heeft het volgende gedaan: eerst heeft hij de zwaar aangetaste delen bewerkt met een kom staalborstel op een haakse slijper. Vervolgens een ronde staalborstel op de boormachine gezet en hiermee de uitlaat nogmaals bewerkt (beide handelingen zonder schoonmaakmiddelen).
Nadien de lamellen polijstschijf op de haakse slijper geplaatst en met veel groene Commandant bewerkt en vervolgens dit herhaald met de vlakke polijstschijf. Daarna de gehele uitlaat nogmaals met de vlakke polijstschijf bewerkt maar ditmaal zonder Commandant. Als laatste heeft hij de uitlaat zwaar in de Turtle Wax gezet, voor het behoud en de waterafstotende eigenschappen.
Al met al heeft hij ruim 3 uur aan de uitlaat gewerkt met onderstaand het resultaat.

Afbeelding
voor: uitlaat rechts

Afbeelding
na: uitlaat rechts

Afbeelding
voor: uitlaat links

Afbeelding
na: uitlaat links

Afbeelding
complete uitlaat

Afbeelding
opstelling


Heb de uitlaat nog niet met eigen ogen kunnen bekijken maar op basis van de foto’s ben ik super blij met het resultaat. Als ik mijn neef mag geloven (en dat is echt een Pietje Precies) ziet de uitlaat er echt goed uit. In zijn eigen woorden: ‘netter dan bij 9 van de 10 andere uitlaten die je ziet.’ Sommige plekken aan de onderzijde van de uitlaat waren behoorlijk aangetast dus deze heeft hij niet helemaal als nieuw gekregen. Hier zal je echter weinig tot niets van zien als de uitlaat gemonteerd is.
Ben wel erg benieuwd hoe snel de uitlaat vervuild en hoe eenvoudig ze schoon te houden zijn. Als dit tegenvalt is het idee om de uitlaat mat zwart te spuiten met hittebestendige verf, zoals onder andere Jos (alias Baseman) met zijn JCW uitlaat heeft gedaan.

Afgelopen week heb ik ook de ontbrekende onderdelen behorende bij de uitlaat besteld en deze worden vandaag bezorgd. Het gaat om het hitteschild aan de linker kant en enkele moertjes en boutjes voor het bevestigen ervan.

Dan was er gisteren nog meer goed nieuws: de bumperafdekking voor de Cooper S bumper is gisteren bij de spuiter bezorgd. Afgelopen weekend kwam ik er achter dat de afdekking die ik had gekocht (onderdeelnummer: 51127264349) niet op de Cooper S achterbumper past. Super balen, met name omdat deze al gespoten was. Het verschil tussen de Cooper en Cooper S afdekking is dat de Cooper S versie een lip aan de onderzijde heeft waar de kentekenverlichting in gemonteerd zit. De kentekenverlichting zit bij de Cooper achterbumper op een andere positie. De afdekking zelf is dus qua pasvorm wel gelijk aan elkaar maar het gaat om de lip die ontbreekt (je moet het maar net weten).
Hetzelfde weekend direct de juiste afdekking besteld (voor de liefhebber het onderdeelnummer: 51127264352) en deze wordt, als alles goed gaat, aankomend weekend gespoten in de kleur van de carrosserie.

Afbeelding
bovenkant afdekking

Afbeelding
onderkant afdekking incl. lip voor montage kentekenverlichting


Met de afdekking is het laatste puzzelstukje voor de conversie ‘Cooper S achterbumper + JCW uitlaat’ compleet en is alles gereed om geplaatst te worden. Heb altijd gedacht en gezegd dat ik van alles en nog wat zou aanpassen aan mijn Clubman, maar nooit bumpers, uitlaten e.d.. Ik ben echter een goed voorbeeld (afhankelijk hoe je er naar kijkt) van hoe erg je het MINI-virus te pakken kan hebben :s. Voor het exterieur is deze mod echt het sluitstuk en vanaf dan wordt het goed bijhouden van de auto en vooral genieten.
Iets wat nog wel aangeschaft moet worden zijn de instaplijsten. Ik heb hier eerder al iets over geschreven. Volgende keer meer hier over.

Gr. M.
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Coen1
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 198
Lid geworden op: 28 jan 2019, 17:54

Re: MINI Cooper Clubman R55 (Update: JCW uitlaat opgeknapt + afdekking achterbumper! P49)

06 aug 2020, 13:04

Gaaf zeg van die uitlaten en prachtig werk ook fijn de tips erbij enz.
Gebruikersavatar
Mini-Gijs
Be Mini
Be Mini
Locatie: Zutphen
Berichten: 486
Lid geworden op: 21 sep 2013, 13:11

Re: MINI Cooper Clubman R55 (Update: JCW uitlaat opgeknapt + afdekking achterbumper! P49)

07 aug 2020, 19:10

Mooi bezig hoor!

Ik heb een r55jcw met dus zoon uitlaat en inklapbare spiegels

Uitlaat Zal je blij van worden!

De de auto moet echter ook zo te programmeren zijn dat je spiegels met de afstandsbediening in kunnen klappen.

Moet ik nog doen dus als iemand weet hoe?
Dag lijkt me nog mooier!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (Update: JCW uitlaat opgeknapt + afdekking achterbumper! P49)

11 aug 2020, 09:37

Coen1 schreef:
06 aug 2020, 13:04
Gaaf zeg van die uitlaten en prachtig werk ook fijn de tips erbij enz.
Thanks Coen! De uitlaat bestaat uit 1 stuk en heeft geen eindtips (origineel MINI). Afhankelijk of ik de looks straks mooi vindt kan ik altijd nog tips erover heen zetten.
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

MINI Cooper Clubman R55 (Update: JCW uitlaat opgeknapt + afdekking achterbumper! P49)

11 aug 2020, 09:39

Mini-Gijs schreef:
07 aug 2020, 19:10
Mooi bezig hoor!

Ik heb een r55jcw met dus zoon uitlaat en inklapbare spiegelsAfbeeldingAfbeelding

Uitlaat Zal je blij van worden!

De de auto moet echter ook zo te programmeren zijn dat je spiegels met de afstandsbediening in kunnen klappen.

Moet ik nog doen dus als iemand weet hoe?
Dag lijkt me nog mooier!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Ben heel benieuwd naar het geluid van de JCW uitlaat. Het blijft een Cooper dus ga er vanuit dat er niet heel veel veranderd.
Heb de kennis die de spiegels heeft gemonteerd ook gevraagd of ze geprogrammeerd kunnen en hij dacht dat dit niet kon. Zou inderdaad mooi zijn als dit wel kan. Nu moet je er toch elke keer zelf aan denken.
Laatst gewijzigd door mbvandenberg op 11 aug 2020, 09:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

MINI Cooper Clubman R55 (Update: JCW uitlaat opgeknapt + afdekking achterbumper! P49)

11 aug 2020, 09:42

11-08-2020 Afdekking achterbumper

Gisteren een mooi bericht van de spuiter ontvangen. De afdekking van de achterbumper is klaar en wordt vandaag aan mijn neef meegegeven. Aankomende vrijdag haal ik zowel de afdekking alsmede de JCW uitlaat bij hem op en dan is het nog even geduld hebben voordat alles gemonteerd wordt door Schols Auto’s. Verheug mij nu al op de ochtend dat ik met de onderdelen richting Meijel mag rijden.

Afbeelding
Afbeelding
afdekking achterbumper gespoten


En hoe gaat de Clubman er straks uit zien na deze mods? Moet zeggen dat ik de combi van een Cooper S LCI achterbumper en JCW uitlaat zelf niet in het echt heb gezien. Zoeken naar foto’s van deze combi levert niet heel veel resultaten op, maar heb enkele voorbeelden gevonden waarvan onderstaand één is.

Afbeelding
Cooper S LCI achterbumper + JCW uitlaat


Tot zover.
Gr. Maurice
Laatst gewijzigd door mbvandenberg op 11 aug 2020, 12:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
nd-photo.nl
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Sevenum
Berichten: 464
Lid geworden op: 02 jun 2020, 11:52

Re: MINI Cooper Clubman R55 (Update: JCW uitlaat opgeknapt + afdekking achterbumper! P49)

11 aug 2020, 10:15

Respect, dat werk op de uitlaat, wist niet dat je dat als resultaat kon boeken!
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (Update: JCW uitlaat opgeknapt + afdekking achterbumper! P49)

11 aug 2020, 12:25

nd-photo.nl schreef:
11 aug 2020, 10:15
Respect, dat werk op de uitlaat, wist niet dat je dat als resultaat kon boeken!
Thanks Andy! In dit geval gaan de credits naar mijn neef aangezien hij de uitlaat heeft bewerkt.
Ben benieuwd hoe strak hij is als ik hem met eigen ogen ga bekijken. Hij ziet er hoe dan ook 100x beter uit dan hij was :lol:
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
nd-photo.nl
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Sevenum
Berichten: 464
Lid geworden op: 02 jun 2020, 11:52

Re: MINI Cooper Clubman R55 (Update: JCW uitlaat opgeknapt + afdekking achterbumper! P49)

12 aug 2020, 09:34

Die van mij ziet er ook ongeveer zo uit (klik). Mocht ik die ooit doorverkopen, dan ook ff moeite erin steken en hij is meteen meer waard :))
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

MINI Cooper Clubman R55 (Update: JCW uitlaat opgeknapt + afdekking achterbumper! P49)

12 aug 2020, 19:49

nd-photo.nl schreef:Die van mij ziet er ook ongeveer zo uit (klik). Mocht ik die ooit doorverkopen, dan ook ff moeite erin steken en hij is meteen meer waard :))
Je kan er natuurlijk voor kiezen om het aan de koper over te laten maar misschien zijn mensen dan minder happig. Het oog wil ook wat Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

MINI Cooper Clubman R55 (Update: Cooper S achterbumper + JCW uitlaat compleet! P50)

19 aug 2020, 08:25

19-08-2020 Cooper S achterbumper + JCW uitlaat compleet

Afgelopen week naar mijn neef gereden om daar de afdekking van de Cooper S achterbumper, en de JCW uitlaat op te halen. De afdekking hoort bij de achterbumper en is op kleur van de carrosserie gespoten. Had het onderste deel van de bumper maar meegenomen zodat we hem direct compleet konden maken. Een mooi gevoel dat na lange tijd alle losse onderdelen van de bumper samenkomen.

De achterbumper zelf komt uit Duitsland en de afdekking en chromen lijst heb ik bij Ekris besteld. Het plaatsen van de afdekking is een fluitje van een cent. De clips goed voor de openingen plaatsen en vervolgens aandrukken. Zag de bumper voor het eerst compleet en moet zeggen: ben er echt heel blij mee.
De JCW uitlaat lag ook bij mijn neef en die heeft hij enige tijd geleden volledig bewerkt zodat hij weer als nieuw oogt. Gaaf om het eindresultaat te zien na al dat poetsen. We moesten natuurlijk even een opstelling maken hoe de achterbumper en uitlaat samen eruit zien. Onderstaand het resultaat.

Afbeelding
Cooper S achterbumper en JCW uitlaat


Nog 2 dagen wachten en dan gaat het allemaal gemonteerd worden.
Keep you updated!

Maurice
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
timo kuiper
One wheel wonder
One wheel wonder
Contacteer:
Locatie: Doetinchem
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 jun 2020, 18:44

Re: MINI Cooper Clubman R55 (Update: Cooper S achterbumper + JCW uitlaat compleet! P50)

20 aug 2020, 17:54

Gaaf om te zien wat je allemaal gedaan hebt Maurice! leuk ook alle foto's :icon_top:

Terug naar “Show your ride”