Wow, das een beste!
tof verslag en echt een bak vermogen heb je nu!
weet je wat hij had voordat je alles liet veranderen?
Jean's Hyper Blue R53 picture time p9
- Woosh!
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
The Transporter - "Always on a mission.."
The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)
The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)

The exes:
- MINI One D (11/2009)

- Woosh!
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Wat bedoel je daarmee?dangixxer schreef:Mooi resultaat hoor
Ik blijf echter nog steeds ni begrijpen waarom Beek 22% verliesratio gebruikt....
The exes:
- MINI One D (11/2009)

The exes:
- MINI One D (11/2009)

- dangixxer
- Bijna verslaafd
Bericht
Heb al op een bank of zes gestaan en overal 15% behalve Beek
Dat indien je maar 15% gebruikt (zoals over heel de rest van de wereld te lezen valt) je een heel ander resultaat uitkomt.Woosh! schreef:Wat bedoel je daarmee?dangixxer schreef:Mooi resultaat hoor
Ik blijf echter nog steeds ni begrijpen waarom Beek 22% verliesratio gebruikt....
- Woosh!
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
ah.. het sloeg op de bank 
snapte het al niet..
Zal wel een reden voor zijn he

snapte het al niet..

The exes:
- MINI One D (11/2009)

The exes:
- MINI One D (11/2009)

- cooperke s
- Bijna verslaafd
Bericht
dangixxer schreef:Geeft een veel mooier cijfertje he!Woosh! schreef:ah.. het sloeg op de bank
snapte het al niet..

- jean
- Mod virus alert!
Bericht
Klinkt niet logisch maar het zal wel kloppen.....
Kan jij berekenen wat het dan geeft met 15%, ik weet zo direct niet hoe ik dit zelf moet doen.....
Dus als ik het goed lees, krijg met een verliesratio die hoger is, een hoger aantal pk's?dangixxer schreef:Dat indien je maar 15% gebruikt (zoals over heel de rest van de wereld te lezen valt) je een heel ander resultaat uitkomt.Woosh! schreef:Wat bedoel je daarmee?dangixxer schreef:Mooi resultaat hoor

Klinkt niet logisch maar het zal wel kloppen.....
Kan jij berekenen wat het dan geeft met 15%, ik weet zo direct niet hoe ik dit zelf moet doen.....

- Adrenalin Junkie
- Volledig MINI minded!
Bericht
De bank meet altijd het vermogen vanaf de wielen.
Met een berekening van + X aantal % komen ze op het vermogen op je krukas, alles ertussen is verlies (aandrijving etc.)
Waarschijnlijk meet Beek met + (X=22 %).
En anderen meten dan met 15%, geen idee wie allemaal, ben ik ook niet in verdiept.
Ook weet ik niet of het waar is dat Beek met 22% rekent.
Wat wil zeggen, is vermogen vanaf je wielen + 22% is vermogen op de krukas.
Zoiezo vindt ik dat hele krukas pk's meten grote onzin, je wilt toch weten wat je overbrengt op de weg?
Het % afwijking is bij iedere auto anders.
Bij motorfietsen worden altijd de gegevens vanaf het wiel gemeten, niet met een of andere berekening je krukas pk's / Nm's.
Maar 226, is echt niet verkeerd man!! Kan je tevreden mee zijn!!
Met een berekening van + X aantal % komen ze op het vermogen op je krukas, alles ertussen is verlies (aandrijving etc.)
En anderen meten dan met 15%, geen idee wie allemaal, ben ik ook niet in verdiept.
Zoiezo vindt ik dat hele krukas pk's meten grote onzin, je wilt toch weten wat je overbrengt op de weg?
Bij motorfietsen worden altijd de gegevens vanaf het wiel gemeten, niet met een of andere berekening je krukas pk's / Nm's.

MINI COOPER S R53 pre-facelift

- jean
- Mod virus alert!
Bericht
Ik ben zoiezo super tevreden nu, hij rijdt echt zoals het zou moeten zijn.
Als ik zelf even reken zou het met 15% 210pk moeten zijn.....
Het gevoel achter het stuur is in ieder geval top
Adrenalin Junkie schreef:De bank meet altijd het vermogen vanaf de wielen.
Ik ben zoiezo super tevreden nu, hij rijdt echt zoals het zou moeten zijn.
Als ik zelf even reken zou het met 15% 210pk moeten zijn.....
Het gevoel achter het stuur is in ieder geval top

- Peter
- Volledig MINI minded!
Bericht
Waarom er met 22% wordt gerekend weet ik niet...
Wat ik wel weet is dat zowel de before als de afterrun met het zelfde % worden berekend. Ook weet ik dat de diverse R53 JCW's die erop hebben gestaan op 200 a 201 pk uitkwamen en niet op de officiele 210pk en de standaard R53 S-jes kwamen wel zo rond de 170 a 175pk uit. Dus om nou te zeggen dat Beek overdreven optimistische cijfers opgeeft.... De getallen lijken me realistisch.
Met 15% verlies kom je overigens op 213pk uit. (226/1,22) x 1,15= 213pk
Wat ik wel weet is dat zowel de before als de afterrun met het zelfde % worden berekend. Ook weet ik dat de diverse R53 JCW's die erop hebben gestaan op 200 a 201 pk uitkwamen en niet op de officiele 210pk en de standaard R53 S-jes kwamen wel zo rond de 170 a 175pk uit. Dus om nou te zeggen dat Beek overdreven optimistische cijfers opgeeft.... De getallen lijken me realistisch.
Met 15% verlies kom je overigens op 213pk uit. (226/1,22) x 1,15= 213pk
- jean
- Mod virus alert!
Bericht
Hoe zou ik nu nog vermogen kunnen winnen zonder een nieuwe cilinderkop te steken?
Ik heb:
Gp intercooler
17% poulie
nokkenas catcam
software
works bougies
milltek catback
dave f hybrid luchtfilter
Ik had al aan een spruitstuk gedacht, maar zou dit zo veel meer geven? Heb ook schrik dat hij dan te luid wordt.....
Ik heb:
Gp intercooler
17% poulie
nokkenas catcam
software
works bougies
milltek catback
dave f hybrid luchtfilter
Ik had al aan een spruitstuk gedacht, maar zou dit zo veel meer geven? Heb ook schrik dat hij dan te luid wordt.....
- JunkyXL
- Volledig MINI minded!
Bericht
ik heb dat ook, en idd, luid...
Maar je kan toch ook n ander spruitstuk nemen (met name meer koppel) of uit de originele de precat halen (ik heb nog n spruit liggen overigens) en dan wel n middendemper monteren... meer koppel, minder herrie (als zonder demper)
en dan met n 100 of 200 cpi racecat...
maar verder.... n M7 CAI bij warm weer misschien, men zegt dat n ignition coil en bougie kabels niet extra power geven, maar ik heb ze wel
(en nix van gemerkt, maar dat zegt weinug....)
Maar je kan toch ook n ander spruitstuk nemen (met name meer koppel) of uit de originele de precat halen (ik heb nog n spruit liggen overigens) en dan wel n middendemper monteren... meer koppel, minder herrie (als zonder demper)
en dan met n 100 of 200 cpi racecat...
maar verder.... n M7 CAI bij warm weer misschien, men zegt dat n ignition coil en bougie kabels niet extra power geven, maar ik heb ze wel

- Peter
- Volledig MINI minded!
Bericht
Wat Jelle zegt... De pre-cat uit je spruitstuk halen om een beter flow te krijgen. Daarnaast kan je nog een 102% crankpulley monteren maar dat raad ik af ivm de distributieketting slijtage die daar mogelijk uit volgt.
Ik weet niet of je een olietemp. meter hebt maar een oliekoeler is met dit vermogen wel heel belangrijk... De temperatuur van mijn olie was op de nurnburgring ruim 100 gr. in de retourleiding van de oliekoeler. Het geeft dan misschien geen vermogenswinst, maar het is wel van vitaalbelang voor je motor om de temp. niet te hoog op te laten lopen...
Ik weet niet of je een olietemp. meter hebt maar een oliekoeler is met dit vermogen wel heel belangrijk... De temperatuur van mijn olie was op de nurnburgring ruim 100 gr. in de retourleiding van de oliekoeler. Het geeft dan misschien geen vermogenswinst, maar het is wel van vitaalbelang voor je motor om de temp. niet te hoog op te laten lopen...
Onze sponsors