Snieze's R53 272PK

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Snieze
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 296
Lid geworden op: 22 mar 2012, 09:48

26 sep 2012, 10:50

Word een verhaal gepoorte/geflowde kop monteren.
Ga het nu gelijk goed aanpakken!

Heb al:
Catcams nokkenas, Cravenspeed 17% pulley, NGK bougies, Magnecor bougiekabels, Milltek spruitstuk/sportcat, Bastuck catback, Beek software.

Wat denk jij Daveke?
RMW,Thumper of Beek kop pakken?
Bij voorkeur ruil ik mijn kop in voor een getunede zodat ik snel aan de slag kan :mrgreen:

Wil ook gelijk de Bosch 550cc injectoren, Davef filter, GRS intercooler, Challenge 75gr thermostaat en Mocal oliekoeler monteren als ik ik toch bezig ben.

Verder nog tips iemand?
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

26 sep 2012, 10:55

RMW is duur, maar is zonder twijfel de beste kop die je kan kopen. Maar goed 2200 dollar voor een kopje is best knap geld

Ik heb destijds een hele goeie deal kunnen maken op mijn Thumper kop, en ben daar tot op heden erg tevreden van. Je moet doen wat je zelf denkt dat het beste is, mensen als Neil Roper of Ric Wood kunnen ook behoorlijke kopjes maken en aangezien ze aan de andere kant van de kleine zee zitten in Engeland zijn de kosten een stuk aantrekkelijker..

Als je voor 550's gaat zou ik wel voor custom software gaan nu, dat mag wel met de setup die je nu gaat draaien. Ik heb inmiddels een GRS chargecooler erin zitten, en jongen, wat is dat een verschil met een A2A intercooler qua IAT.. poeh..
Snieze
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 296
Lid geworden op: 22 mar 2012, 09:48

26 sep 2012, 11:17

Beek zou het makkelijkst zijn, wat denken jullie van deze koppen?
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

26 sep 2012, 11:30

Ik vind ze vooral duur, er is bewezen 260 pk mee gehaald op een M45 wat natuurlijk wel goed is.
En ja, daar komt ie weer - ik snap niet dat ze de vinnen in de verbrandingsruimte er uit laten frezen, die zorgen voor een goede flow rond de kleppen

Ik denk wel dat de RMW kop meer vermogen haalt uit een M45
Snieze
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 296
Lid geworden op: 22 mar 2012, 09:48

26 sep 2012, 12:03

Had klaas net aan de lijn en die zei dat die vinnen juist weg moesten en dat vergroten van de vebrandingsruimte en polijsten van de poorten juist een negatief effect heeft..
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

26 sep 2012, 12:06

Snieze schreef:Had klaas net aan de lijn en die zei dat die vinnen juist weg moesten en dat vergroten van de vebrandingsruimte en polijsten van de poorten juist een negatief effect heeft..
Daar slaat klaas de plank dus volledig mis, als je die vinnen weghaalt, maak je de verbrandingsruimte toch groter in volume?!

Dit is wat thumper mij destijds mailde:

actually those are there to help swirl and keep the fuel mixed for better burn. For example the 4.6 SOHC Ford heads use the same .. when you remove those flame walls, you increase the chamber size by as much as 3-5 cc, which drops the compression ratio down to a 7.5:1 , which is a great LOSS in power!

Doe me een plezier, zoek de koppen eens op van Thumper, RMW, Ric Wood, Neil Roper, Cosworth, Lohen, Mini Mania etc etc en kijk eens goed. Als je dat ziet, trek je daar toch een conclusie uit?
Snieze
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 296
Lid geworden op: 22 mar 2012, 09:48

21 okt 2012, 13:47

Kop is voorlopig financieel nog niet haalbaar.
Zit ook maar klein lek in volgens mij.
Olie verbruik is hoog, zit beetje olie bij kvs en bij hard rijden gooitie soms wat kvs eruit door druk op koelsysteem.

Wel weer wat andere mods gedaan.


M7 air plate diverter:

Afbeelding
Afbeelding


LED achterlichten:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Tarrox remblokken voor en achter:

Afbeelding


Dave f hybrid luchtfilter:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

21 okt 2012, 13:53

nice 8)
wernerisabelle
Be Mini
Be Mini
Locatie: mijdrecht
Berichten: 452
Lid geworden op: 26 sep 2012, 17:35

21 okt 2012, 13:59

netjes!
Gr Werner
GreyCooperS
Forum Junky
Locatie: Rijswijk
Berichten: 17047
Lid geworden op: 01 aug 2009, 00:25

21 okt 2012, 15:40

Lekker bezig geweest en mooie mods!

Ben zelf geen fan van de LED lichten, maar verder top!
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go


2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
koosie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1245
Lid geworden op: 04 apr 2016, 07:04

21 okt 2012, 16:49

dikke mods hoor keep up the good work! 8)
Snieze
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 296
Lid geworden op: 22 mar 2012, 09:48

22 okt 2012, 11:36

Thnx!

Sta echt versteld van wat een verschil die dave f maakt :shock:
Raj
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuid-Limburg
Berichten: 1636
Lid geworden op: 27 okt 2011, 11:28

22 okt 2012, 13:01

Wat dan?
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

22 okt 2012, 13:30

Een beetje meer geluid van de supercharger ;)
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
dqs23
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Amstelveen
Berichten: 384
Lid geworden op: 18 jul 2010, 20:13

22 okt 2012, 15:27

ah zit ie eindelijk er in, veel plezier er mee.

Terug naar “Show your ride”