ASE GP001

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Re: Marinus nieuwe ride: ASE GP001

14 aug 2014, 16:17

Blijf het een gaaf ding vinden! 8)
marinusrules
Be Mini
Be Mini

31 aug 2014, 16:10

Zo weer tijd voor een update. :))

Afgelopen maandag weer een pakketje in ontvangst mogen nemen. Banden zijn nog lang niet versleten maar wilde toch weer eens wat nieuws proberen. Na alle goede verhalen over de Yokohama Parada Spec 2 besloten deze te gaan proberen. Dankzij een tip van Rob via Camskill voor een leuke prijs kunnen kopen in de maat 215/40/17. En na precies 7 dagen stonden ze al voor de deur. :mrgreen:

Afbeelding

Dinsdag was het weer tijd om te klussen. De Brembo's had ik al een tijdje thuis liggen maar omdat het niet paste zonder aanpassingen had ik deze nog niet gemonteerd. Afspraak gemaakt met Roy en dinsdag morgen direct aan de slag gegaan. Het koste (Roy :mrgreen: ) een dagje werk, want ik heb het grootste deel van de dag toe gekeken. Maar het resultaat mag er dan ook zijn!

Afbeelding

Afbeelding

Roy nogmaals dank voor het topwerk! Dit was mij nooit gelukt :mrgreen:

In de avond de banden laten monteren, dat ging dit keer gelukkig zonder de velgen te beschadigen. :)) Alles leek soepel te verlopen tot dat ik de voorwielen weer wilde monteren. Met een 5mm spacer komt de band tegen de stelring van de schroefset en met een 10mm spacer komt de band tegen de spatbordrand aan. >:( Het was gelukkig niet heel ver van huis en heel rustig met de 10mm spacers na huis gereden. Ik had hier al op gerekend en een set camberplates besteld alleen die liggen helaas al een week op Schiphol bij de douane. Woensdag a.s. staat Spa op de planning dus ik moest toch even wat fixen. De schroefset nu maar op de hoogste stand gezet en het past nu net met een 5mm spacer. :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

Vandaag met Tim een stukje gereden en wat foto's gemaakt. Thanks kerel! :icon_top:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Koffie!
Hel-Louw
Mod virus alert!
Mod virus alert!

31 aug 2014, 17:05

Geen enkel probleem :icon_top:
Afbeelding
louisvdd76
De Scheurende Rechter
Contacteer:
Nederland

31 aug 2014, 19:36

Blijft een mooi ding en je maakt hem alleen mooier...

Ik zat ook aan die bandjes te denken in dezelfde maat als straks degene die er nu op liggen kaal zijn. Denk 215/40 staat net wat dikker dan 205/45... maar zal eens kijken hoeveel ruimte ik over heb. Heb nu al wel 12mm spacers dus denk dat ik niet tegen de stelschroef kom. Gelukkig kan ik in dat geval gelijk meer camber zetten met de EVo-R ;-)
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

31 aug 2014, 19:41

Potdorie staat dat lekker die BBK 8)

De bandjes staan ook heerlijk beefie! Nice! Zo zie ik het graag!
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
marinusrules
Be Mini
Be Mini

31 aug 2014, 19:44

louisvdd76 schreef:Blijft een mooi ding en je maakt hem alleen mooier...

Ik zat ook aan die bandjes te denken in dezelfde maat als straks degene die er nu op liggen kaal zijn. Denk 215/40 staat net wat dikker dan 205/45... maar zal eens kijken hoeveel ruimte ik over heb. Heb nu al wel 12mm spacers dus denk dat ik niet tegen de stelschroef kom. Gelukkig kan ik in dat geval gelijk meer camber zetten met de EVo-R ;-)
Thanks Louis!

Het bandje bevalt tot nu toe prima, staat idd een stuk dikker dan de hankook's. Heb er nog niet veel mee gereden maar wat het meest opvalt is dat hij lichter stuurt dan met de hankook's ondanks dat ze een maat breder zijn. Ook voelt hij wat stabieler aan in de bochten maar dat kan ook komen door de 40 hoogte ipv 45. Woensdag zal ik ze is goed testen op Spa. :mrgreen:
Cheek-O
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

31 aug 2014, 21:23

houd niet op deze gast he!!!! :P
maareee hou hem heel woensdag!
niet denken dat je nog 2 seconden langer gas kan geven he... :P
R53 "Black Diamond" To Protect And Serve
R59S

Afbeelding
Website
marinusrules
Be Mini
Be Mini

31 aug 2014, 21:30

Cheek-O schreef:houd niet op deze gast he!!!! :P
maareee hou hem heel woensdag!
niet denken dat je nog 2 seconden langer gas kan geven he... :P
Hahaha. Je weet toch dat ik een hele rustige rijder ben. :mrgreen:
Cheek-O
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

31 aug 2014, 22:54

ben geworden bedoel je? :P
R59S

Afbeelding
Website
marinusrules
Be Mini
Be Mini

12 okt 2014, 14:00

Het is weer tijd voor een update.

3 September wat rondjes gereden op Spa met een groepje van hier. Mooi weer, mooie baan al met al een topdag! De MINI heeft het uitstekend gedaan en is zonder kleerscheuren de baan weer verlaten. Nog wat foto's van die dag.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bij thuiskomst eindelijk na 4 weken de camberplates in ontvangst mogen nemen. In het weekend gemonteerd en alles valt nu mooi binnen de wielkasten dus de aanloop geluiden zijn verleden tijd. :mrgreen: Het stuurt ook een stuk strakker met wat meer camber op de voorwielen echt een hele verbetering. Direct alles weer omlaag geschroefd en een ritje Enschede gemaakt om de MINI uit te lijnen.

Afbeelding

Het exterieur van de MINI is helemaal na wens alleen wilde ik de beltline nog zwart maken. Wat een rot werk om die er strak op te krijgen.. >:(

Afbeelding

Afbeelding

Daarna met het interieur aan de slag gegaan. Ik was al een tijdje opzoek naar een rolkooi maar zonder resultaat. Davy had zijn plannen gewijzigd en de Safety Devices kooi ging de verkoop in, geen moment getwijfeld en gekocht. Natuurlijk niet even uitgezocht of deze wel ging passen ivm mijn panorama dak. :lol: Mijn collega de kooi op laten halen en zondag avond meteen aan het sleutelen gegaan. Om de kooi passend te krijgen moesten de achterpanelen aangepast worden dus het halve interieur moest eruit gehaald worden.

Afbeelding

Afbeelding

De kooi er in getilt met alle moeite en toen begon de ellende.. :'( Hij paste niet. Wat heb ik zitten balen :lol: Maar is gelukkig weer opgelost, Davy heeft de kooi weer verkocht. :icon_top: :icon_top:

Afbeelding

Afbeelding

De kooi er uit gehaald en de stoelen weer vast geschroefd. Alle losse panelen en achterbank achterin gemikt want die moesten er dinsdag toch weer uit.. Dinsdag morgen vroeg vertrokken na Enschede om met Chico aan de hemel en stijlen te werken. De lichte hemel en stijlen vond ik niet echt mooi en besloten deze met zwart alcantara te bekleden.

Eerst de MINI nog verder gestript:

Afbeelding

En daarna al het nieuwe spul erin :mrgreen: :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Chico thanks voor de service, het ziet top uit! :mrgreen:

In de tussentijd nog een JCW carbon pook gescoord.

Afbeelding

Afbeelding

De planning was eigenlijk om nu even te stoppen met modden alleen heb ik daar altijd wat moeite mee.. :lol: Dus nieuwe plannen voor de komende maand. Spenkie had me al lekker zitten maken met een andere nokkenas, eerst wat getwijfeld maar toch besloten het te doen. De zwarte had wat meer pit dan deze MINI en het begint nu aardig te vervelen..

Dit word de setup:
Catcam 1302469 nokkenas
Cravenspeed 15% pully
Bosch 550cc injectoren
JCW bougies
Origineel S luchtfilter met vergroot onderste luchtdoorgang en ITG inleg filter
Meganracing Spruitstuk met de-cat

Koffie!
speedy
NMC Legend
NMC Legend

12 okt 2014, 14:08

wow dikke upgrades 8-)
Afbeelding
Brightness
NMC Legend
NMC Legend

12 okt 2014, 14:17

Lekker bezig, Marinus! Mooie plannen ook. Komt er nog een (andere) kooi in?
klik hier voor mijn Show Your Ride

Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend

12 okt 2014, 16:08

had je de grepen en zonnekleppen al in het zwart ?
Afbeelding
Cheek-O
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

12 okt 2014, 17:27

speedy schreef:had je de grepen en zonnekleppen al in het zwart ?

Kijk eens op de laatste foto daiel!:p

Leuk om te lezen kerel!
Maarjaa wat moet ik er nu van zeggen...

1 zin: Je houd ook niet op he...:p
R59S

Afbeelding
Website

Terug naar “Show your ride”