Duncan's R53 JCW

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Duncan023
4 op een rij!
4 op een rij!

Re: Duncan's R53 JCW

29 jan 2015, 22:49

Brana.b schreef:Wat een plaatje! ;)
en dat voor een beregende iphone 5s haha :mrgreen:
Shag schreef:Haha, herkenbaar dat bij elkaar parkeren van Mini's :mrgreen:
haha ja, staan nu elke keer met ze 3e bij elkaar, geen idee wie het zijn maar vast toffe mensen want ze rijden een Mini :icon_top:

even een update trouwens,
de remmen als eeerste; het is de Audi Ceramic style geworden, dit omdat ik het er erg mooi uit vind zien en het gewoon heel dik vind staan kwa kleur en kwa style
Afbeelding

ik kon natuurlijk niet een Audi sticker op mn Mini plakken, met Raj gesproken en een sticker laten ontwerpen door hem, uiteindelijk dus 'Mini Ceramic' uitgekomen, dat gaf het volgende resultaat;
Afbeelding
Afbeelding

verf is nog niet helemaal strak op de foto's maar dit is speciale verf, van Hammerite, dit smeer je er dik op en trek zichzelf dan strak, op de foto's had ik er net de 2de laag opgedaan en is het dus nog wat slordig, is nu wel helemaal strak maar de Bullitspokes zitten er alweer onder dus zo een geweldige foto kan je dan niet maken van de klauw :p
voor de mensen die gelijk gaan zeggen 'je hebt GEEN ceramische remmen dit dat etc' <--- klopt. heb ik niet, maar vind dit mooi simpelweg gewoon mooi staan :icon_top:
en de gene die oplet zag net staan als eerste, dus nu als 2de, een inlaat update, heb van RabbitGT een Samsco inlaatslang/buis kunnen overnemen :D
Afbeelding

de planning is ook wat aangepast inmiddels, ik wou eerst gaan sparen voor een motorrevisie met alle pakkingen etc. maar vind het eigenlijk gekkenwerk, ga alleen de pakkingen doen die echt nodig zijn, carterpanpakking, ODP sensorpakking en de distributieset, dus geleider,spanner,ketting en nog een tandwiel zit er bij geloof ik, alleen even kijken hoe ik dit ga doen, wil nu wel gelijk de inlaat hoorns laten coaten en het inlaatspruitstuk, in het matzwart, dit omdat het iets koeler dan blijft en vooral omdat ik het er gaaf uit vind zien haha :roll:
voor mijn SYR; viewtopic.php?f=3&t=35793
Afbeelding
Cheek-O
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

29 jan 2015, 23:18

goed bezig kerel!

keer wat anders dan rood!:D
ben benieuwd hoe het eindresultaat zal zijn als de verf op zijn plek ligt!!
R53 "Black Diamond" To Protect And Serve
R59S

Afbeelding
Website
Duncan023
4 op een rij!
4 op een rij!

30 jan 2015, 11:23

Cheek-O schreef:goed bezig kerel!

keer wat anders dan rood!:D
ben benieuwd hoe het eindresultaat zal zijn als de verf op zijn plek ligt!!
bedankt man! foto hou je even tegoed, ben net al beetje wezen spelen in de sneeuw dus de klauwen zijn al een beetje vies haha :mrgreen:
Afbeelding
restless
4 op een rij!
4 op een rij!

30 jan 2015, 11:32

@Duncan, mooie remmen upgrade en blijf vooral de werkzaamheden zo fotograferen in je mooie werkplaats..... (shakeit)
Duncan023
4 op een rij!
4 op een rij!

01 feb 2015, 12:19

restless schreef:@Duncan, mooie remmen upgrade en blijf vooral de werkzaamheden zo fotograferen in je mooie werkplaats..... (shakeit)
bedankt! is echt heel fijn dat ik de werkplaats op m'n werk kan gebruiken, pas netaan op de brug, helaas geen blokken er tussen maarja dat zei zo :icon_top:

hier nog wat foto's van hoe de Mini nu met de remmen eruit ziet;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 feb 2015, 13:00

Leuke mods weer Duncan :icon_top:
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 feb 2015, 18:34

Heel mooi dat ziet er mooi uit, maar waarom niet een mooi kleurtje? Het is nu bijna de zelfde kleur als het wiel
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
Duncan023
4 op een rij!
4 op een rij!

02 feb 2015, 10:29

Niekcarfreak schreef:Dikke remmen :icon_top: maar waarom "Ceramic" erop zetten als het geen Ceramische remmen zijn?
bedankt, zoals al eerder beschreven is, ik vind het simpelweg gewoon erg mooi de audi ceramic remmen en ben dus ook voor die style gegaan, de remmen zitten toch achter een velg en hoe klein ceramic erop staat zal iemand die het niet weet, het dus ook niet opvallen :icon_top:
kwiebje schreef:Leuke mods weer Duncan :icon_top:
bedankt Bas!
Casper schreef:Heel mooi dat ziet er mooi uit, maar waarom niet een mooi kleurtje? Het is nu bijna de zelfde kleur als het wiel
bedankt! ze waren eerst rood, maar vind dat helemaal niks, puur door de combinatie dat de auto donkerblauw is, met bv. een zwarte Mini zou ik fel gekleurde remmen heel dik vinden maar bij een andere kleur vind ik het niet echt passen dat rood..
vandaar dat ik voor de audi cermaic style ben gegaan :icon_top:
Afbeelding
Duncan023
4 op een rij!
4 op een rij!

06 feb 2015, 11:56

even een update,
heb het Meganracing spruitstuk eraf gehaald met de-cat, dit omdat het geluid me begon te storen op langere afstanden en omdat dat het enigste is wat er motorisch aan gedaan is en dus de betere flow in de uitlaat nog niet optimaal nodig zal hebben.
spruitstuk is al verkocht aan Lars voordat er belangstelling voor komt :icon_top:

de distributiekettingset is besteld en zal ergens aankomende week binnen komen en de week erop dan gemonteerd worden, dan even sparen voor het laten spuiten van de zijkant van de Mini, er is schijnbaar iemand die mij niet mag en dat duidelijk wou maken om een flinke kras te maken op mijn bijrijders deur, zal jullie besparen wat ik van zoiemand vind, heb daar geen goed woord voor..
zal dus eerdaags worden gespoten of bijgewerkt worden :icon_top:
Afbeelding
Duncan023
4 op een rij!
4 op een rij!

06 feb 2015, 18:13

Afbeelding

om deze kras gaat het, weet iemand hoe je dit wegkrijgt? of naja zo min mogelijk gaat zien, ik kan polijsten maar weet niet zo of dit zin heeft, op werk doe ik meestal als ik iets poets, dan zijn het nieuwe auto's en op ze hoogst met wat hars van het buitenstaan er uit polijsten..
heb dus geen raad hoe ik dit eruit krijg, heb wel al een aanstipsetje bij BMW bestel, kleur is Astro Black Metalic 25A

alvast bedankt voor t meedenken :mrgreen:
heb de Mini vandaag nog wel even verzorgt, gewassen, uitgezogen, gepoetst en het leer nog een keer behandelt :p

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 feb 2015, 21:56

Hij ziet er weer strak uit man! :icon_top:

Die kras is wel zuur, wat een lijers lopen er toch ook rond.. >:(
Duncan023
4 op een rij!
4 op een rij!

15 feb 2015, 17:56

na een tijd niks meer van me te laten horen weer eens een update, niet een erg leuke want de laatste tijd gaat alles stuk of komen er storingen in de Mini, hoe die dat voor elkaar krijgt blijft voor mij een raadsel maar ik ben het vervangen van onderdelen die 'nooit' stuk gaan een beetje zat aan het raken.

naja om te beginnen bij het begin, de ketting tikt nu echt erg op de achtergrond van het motorgeluid, deze besteld (geleiders,spanner,ketting en nokkenas/distributietandwiel), deze kon meneer BMW natuurlijk niet gelijk bestellen en is uiteindelijk 3x in backorder gezet, set is nu wel binnen.

van de week rijdt ik weg van werk, allemaal lampjes aan (ABS,DSC,motormanagement), stuurbekrachtiging viel weg, ik omgekeerd en naar werk gereden en daar de tester eraan gehangen, 1984312982473 foutcode's, nee okay dat is overdreven maar een hele hoop, deze eerst is verwijdert en gekeken welke er terug zouden komen, gasklephuis was stuk, luchtmassameter en als bonus ook de labda na de kat, die dure dus :O
naja die avond nog naar Davy toe met een andere auto, moest nog doorrijden om het optijd te halen, gelukkig daarmee al een hoop frustratie kunnen verwerken, toen eindelijk Davy ontmoet, hadden al vaker contact gehad maar wonen ruim 2uur van elkaar vandaan, vandaar.
heel gaaf wat ie daar allemaal heeft, van stekkertjes tot een compleet blok, van zijn schuur kan je een complete Mini maken denk ik haha :mrgreen:
kwam daar ook nog gecoate hoorns tegen en voor dat geld kon ik die niet laten liggen, volgende dag dus het gasklephuis, hoorns, inlaatspruitstukpakking(moest toch los), O-ringen van de injectoren vervangen, gaskleppakking, compressorhoornpakking, hoorn/inlaatspruitstukpakking, kortom alle pakkingen van de inlaat, zodat het maar gewoon preventief goed is vervangen, blokje heeft tenslotte al 180.000Km

toen sloeg het noodlot weer toe, druksensoren stuk van de inlaat, deze had Davy gelukkig ook liggen, mijn held. deze worden maandag opgestuurd en zullen dus deze week vervangen worden, hopelijk het laatste.

ketting met geleiders, tandwielen en spanner moet ik even tijd voor maken, de tijd die ik heb om op mijn werk te besteden aan mijn eigen auto is op een dag dat ik sinds kort ook vast werk dus moet daar even vrij voor nemen, zal ergens deze maand dus zijn :icon_top:

naja foto's, van het spul wat vervangen is;
Afbeelding

straatsleutelen 2.0 omdat het NU moest gebeuren haha,
Afbeelding

met als resultaat,
Afbeelding

even kijken wanneer ik de ketting kan vervangen met het andere spul, op facebook nog een tip gehad van Floris (ook van het forum?) de krukas en nokkenastandwielen daar de sensor van 'beter waterdicht' te maken, heeft bij hem een hoop geld gekost achteraf gezien en ga dit dus ook alvast doen :icon_top:
op de verlanglijst staat nu een dashgauge2, dit omdat ik klaar ben met elke keer naar mn werk te moeten om de auto uit te kunnen lezen :roll:
weet iemand trouwens of het front eraf moet om de ketting te kunnen vervangen?
Afbeelding
BurnoutBram
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 feb 2015, 22:28

Als je een Android telefoon hebt, zo'n obd Bluetooth adaptertje op eBay halen en de Torque app kopen. Daarmee kun je ook codes lezen en wissen. Voor de iPhone zal er ook wel zoiets bestaan maar daar ken ik niets van.
Bij Davy moet enkel binnengaan met genoeg geld voor de spullen die je nodig hebt en geen euro meer menemen of je bent ze kwijt :D :D
Duncan023
4 op een rij!
4 op een rij!

20 feb 2015, 10:46

BurnoutBram schreef:Als je een Android telefoon hebt, zo'n obd Bluetooth adaptertje op eBay halen en de Torque app kopen. Daarmee kun je ook codes lezen en wissen. Voor de iPhone zal er ook wel zoiets bestaan maar daar ken ik niets van.
Bij Davy moet enkel binnengaan met genoeg geld voor de spullen die je nodig hebt en geen euro meer menemen of je bent ze kwijt :D :D
bedankt voor de tip maar ik wil gewoon een extern kastje ervoor hebben, heb overigens ook een Iphone..

even een update nog, Mini heeft nogmeer problemen, map-sensoren vervangen, uitgelezen en alles gewist, nu heb ik geen stationair meer en gaat ie bij 2500toeren in de 'noodloop' en loopt ie als een diesel met alle lampjes aan tot max 2000toeren, heb dan wel stationair toerental..
hier me van t weekend eens in gaan graven, iemand tips?
geeft nu als foutcode aan;
-bobine 1 ingangspanning te hoog
-bobine 2 ingangsspaning te hoog
-luchtmassameter berekeningsfout
-gaskleppositieberekeningsfout (gasklep is vervangen dus lijkt me erg stug)
-dsc comunicatiefout

dacht zelf gelijk aan de hoofdrelais die misschien slecht contact maakt/maken, heb van Manick bedradingschema's gehad dus zal een heel end komen :icon_top:
Afbeelding

Terug naar “Show your ride”