Iedere Mini is uniek Marcel, dus mooi man dat je hem weer een stukje meer eigen gemaakt hebt !!
Met het vervangen van de oude remmen naar de BBK heb ik het ook op die manier gedaan zoals Berthil adviseerde, werk als een malle.
Al met al weer goed bezig geweest Marcel !!
Marcel's R53 - 2de Set camberlinks & uitlijnen blz 22
- Baseman
- Wingman
- Contacteer:
- Minimaastricht
- Mod virus alert!
Bericht
Marcel's R53 - van chroom naar zwarte scuttle
Kleine update...
Een beetje huisvlijt en er is alweer wat chroom verdwenen:

En gemonteerd:

Een beetje huisvlijt en er is alweer wat chroom verdwenen:

En gemonteerd:

Laatst gewijzigd door Minimaastricht op 15 feb 2016, 06:57, 1 keer totaal gewijzigd.
- Schroefie
- NMC Staff
- Contacteer:
- Minimaastricht
- Mod virus alert!
Bericht
Marcel's (Mrgt10) R53 - Oil Catch Can blz 6
Mini... je blijft eraan sleutelen.
Ik kreeg de bij Daveke aangekochte GTT Oil Catch Can (OCC) niet gemonteerd en heb uiteindelijk besloten deze via het forum te koop aan te bieden; inmiddels succesvol door Rob in zijn cabrio geïnstalleerd.
Uiteindelijk bleef het plan om er een te installeren toch actueel en ben ik op Ebay gaan zoeken naar een vervanger van bovenstaande OCC. Ik ben uiteindelijk op deze uitgekomen: Ebay
Een paar dagen later is deze met de post gearriveerd:

Je ziet gelijk dat de verpakking voorzien was van een heel duidelijke handleiding
.
Daarom maar eens online gekeken en op onderstaand schema van M7 uitgekomen.
Dit is een andere optie van aansluiten; hierbij worden beide uitgangen van de klepdeksel op een ingang van de OCC aangesloten middels een T-stuk en een 90 graden bocht, en is er een aparte retourlijn vanuit de uitgang van de OCC richting luchtfilter aanzuigbuis.

Na het uitpakken van de OCC maar eens gekeken of hij past.... helaas!
Er was maar 1 plek waar hij nog kwijt kon, echter de OCC was 4cm te hoog en diende dus aangepast te worden. Met een afkortzaag (Trapezium 60 tanden) het teveel van het kokerprofiel afgezaagd en bij een vriend nieuw draad getapt op de juiste plekken.

Om de olie uit de vervuilde lucht te "vangen" de binnenkant voorzien van RVS pannenspons.

Klaar; deksel erop!

Installatie:
Uit schuim de vorm van de OCC gesneden en deze pas gemaakt op de beschikbare ruimte.

Before.

After.

Done.

Ik kreeg de bij Daveke aangekochte GTT Oil Catch Can (OCC) niet gemonteerd en heb uiteindelijk besloten deze via het forum te koop aan te bieden; inmiddels succesvol door Rob in zijn cabrio geïnstalleerd.

Uiteindelijk bleef het plan om er een te installeren toch actueel en ben ik op Ebay gaan zoeken naar een vervanger van bovenstaande OCC. Ik ben uiteindelijk op deze uitgekomen: Ebay
Een paar dagen later is deze met de post gearriveerd:

Je ziet gelijk dat de verpakking voorzien was van een heel duidelijke handleiding

Daarom maar eens online gekeken en op onderstaand schema van M7 uitgekomen.
Dit is een andere optie van aansluiten; hierbij worden beide uitgangen van de klepdeksel op een ingang van de OCC aangesloten middels een T-stuk en een 90 graden bocht, en is er een aparte retourlijn vanuit de uitgang van de OCC richting luchtfilter aanzuigbuis.

Na het uitpakken van de OCC maar eens gekeken of hij past.... helaas!

Er was maar 1 plek waar hij nog kwijt kon, echter de OCC was 4cm te hoog en diende dus aangepast te worden. Met een afkortzaag (Trapezium 60 tanden) het teveel van het kokerprofiel afgezaagd en bij een vriend nieuw draad getapt op de juiste plekken.

Om de olie uit de vervuilde lucht te "vangen" de binnenkant voorzien van RVS pannenspons.

Klaar; deksel erop!

Installatie:
Uit schuim de vorm van de OCC gesneden en deze pas gemaakt op de beschikbare ruimte.

Before.

After.

Done.

- mushrop
- Volledig MINI minded!
Bericht
Re: Marcel's (Mrgt10) R53 - Oil Catch Can blz 6
Ik dacht al; wat een berg leidingen, maar je hebt een chargecooler. Vetjes. OCC ook cool. 

MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

- Minimaastricht
- Mod virus alert!
Bericht
Marcel's R53 - Big Breaks gescoord!
Oh.... ik moet dit delen met mijn Mini clubmembers.
Jullie zijn de enige die mijn enthousiasme vast en zeker begrijpen.
Kijk eens wat ik gescoord heb.....
Een mooie Hi-Spec Monster 4 330 Big Brake kit met 325mm schijven. Oke... heeft even wat werk nodig maar voor de prijs waarvoor ik ze gekocht heb spring ik wel in het diepe. Heb geen haast; ga me dat eens goed uitzoeken welke revisie set en verdere onderdelen ik nodig heb, zelf of laten reviseren, poedercoaten of niet, welke remleiding ik nodig heb, installatie handleiding etc etc

Een hand vol!

Met een beetje TLC gaat dit vast en zeker marcheren

Paar nieuwe remblokken is geen overbodige luxe

Hmmm.... en andere remleidingen als mijn huidige R56S brakes

Keep you all posted!

Jullie zijn de enige die mijn enthousiasme vast en zeker begrijpen.
Kijk eens wat ik gescoord heb.....
Een mooie Hi-Spec Monster 4 330 Big Brake kit met 325mm schijven. Oke... heeft even wat werk nodig maar voor de prijs waarvoor ik ze gekocht heb spring ik wel in het diepe. Heb geen haast; ga me dat eens goed uitzoeken welke revisie set en verdere onderdelen ik nodig heb, zelf of laten reviseren, poedercoaten of niet, welke remleiding ik nodig heb, installatie handleiding etc etc

Een hand vol!

Met een beetje TLC gaat dit vast en zeker marcheren

Paar nieuwe remblokken is geen overbodige luxe

Hmmm.... en andere remleidingen als mijn huidige R56S brakes

Keep you all posted!

Laatst gewijzigd door Minimaastricht op 15 feb 2016, 06:57, 3 keer totaal gewijzigd.
- Andor
- Be Mini
Bericht
Re: Marcel's (Mrgt10) R53 - Big Breaks! Blz 6
Dik setje Marcel
Hopelijk kunnen ze eer snel onder 

- Baseman
- Wingman
- Contacteer:
Bericht
Gaaf Marcel, idd een dikke set !!
Jou kennende gaat dat helemaal goed komen en is je Mini weer een prachtige mod rijker tegen de tijd dat jij er mee klaar bent
Jou kennende gaat dat helemaal goed komen en is je Mini weer een prachtige mod rijker tegen de tijd dat jij er mee klaar bent

- mushrop
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ja!

MINI Dubman '07 PureSilver

- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
- Brightness
- NMC Legend
- speedy
- NMC Legend
- Minimaastricht
- Mod virus alert!
Bericht
Kleine update betreffende de "Big Breaks".
Heb gisteren en vandaag er eens goed naar gekeken en er is toch nog veel werk te verrichten.
- De rubberen afdichtingen hebben hun beste tijd gehad.
- Sommige bouten zitten toch behoorlijk vast;
heel vast dan.....
- Ik mis een paar kleine onderdelen
- De bouten/moeren waar de tweedelige schijven mee vast zitten zijn goed vastgeroest.
Ik heb op internet eens gezocht naar "Hi-Spec" en kwam op een NL site terecht: Hier
Na het sturen van een bericht kreeg ik antwoord:
"Dag Marcel,
Met HiSpec doen we niet veel meer mee.
U zou contact kunnen opnemen met RS Trade die zijn waarschijnlijk nog wel actief hiermee bezig".
Waarom dan de site actief houden?!?
Inmiddels RS Trade dezelfde vraag (onderdelen- & prijslijst) gesteld maar tot heden geen antwoord.
Op de Engelse site is alles nog gelukkig actief; alleen kijk ik eerst liever eerst naar een alternatief ivm de nogal forse prijzen en portokosten (€ 20 pond porto kosten...
).
Zie: Hier
Voorlopig wacht ik even af; ga maar eerst eens zorgen dat de bouten los komen.
Heb de klauwen en remschijven in een emmer gedaan en spuit nu 2X per dag de bouten en schroefdraad in met WD40 in de hoop dat deze na verloop van tijd wat losser gaan komen.

Iemand nog goede tips?
keep you all posted!
Heb gisteren en vandaag er eens goed naar gekeken en er is toch nog veel werk te verrichten.
- De rubberen afdichtingen hebben hun beste tijd gehad.
- Sommige bouten zitten toch behoorlijk vast;

- Ik mis een paar kleine onderdelen
- De bouten/moeren waar de tweedelige schijven mee vast zitten zijn goed vastgeroest.
Ik heb op internet eens gezocht naar "Hi-Spec" en kwam op een NL site terecht: Hier
Na het sturen van een bericht kreeg ik antwoord:
"Dag Marcel,
Met HiSpec doen we niet veel meer mee.
U zou contact kunnen opnemen met RS Trade die zijn waarschijnlijk nog wel actief hiermee bezig".
Waarom dan de site actief houden?!?

Inmiddels RS Trade dezelfde vraag (onderdelen- & prijslijst) gesteld maar tot heden geen antwoord.
Op de Engelse site is alles nog gelukkig actief; alleen kijk ik eerst liever eerst naar een alternatief ivm de nogal forse prijzen en portokosten (€ 20 pond porto kosten...

Zie: Hier
Voorlopig wacht ik even af; ga maar eerst eens zorgen dat de bouten los komen.
Heb de klauwen en remschijven in een emmer gedaan en spuit nu 2X per dag de bouten en schroefdraad in met WD40 in de hoop dat deze na verloop van tijd wat losser gaan komen.

Iemand nog goede tips?

keep you all posted!
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
K-sport is precies dezelfde rem. Misschien dat je via Nederlandse K-sport kanalen nog iets kan bemachtigen. Blokken zou ik Ferodo aanhouden, die of Carbotech, maar laatstgenoemde is peperduur. Wel goed overigens..
- Minimaastricht
- Mod virus alert!
Bericht
Marcel's R53 - KW Clubsports
Zo... grote dag vandaag!
Mijn huidige Koni FSD's zullen plaats moeten maken voor een setje KW Clubsports. Ben heel tevreden over de Koni's maar zijn niet in hoogte instelbaar. De KW Clubsports heb ik voor een mooie prijs kunnen aanschaffen; getracht ze zo goed als mogelijk schoon te maken, compleet en alle te verwachten benodigdheden bij elkaar te verzamelen zonder de piggy bank te laten springen.
Before

Let's start

Deze kunnen eruit; Koni FSD's met Eibach veren (3cm):

Het nieuw bij elkaar verzameld setje

Zie het verschil; toch maar even met de schuifmaat opgemeten en gekeken waar exact "gezaagd" moet worden. Met beleid... anders veel spijt.

Montage schroefset, camberlinks en droplinks:

Voorlopig resultaat; door tijdgebrek het geheel niet kunnen laten uitlijnen en afstellen.
Het geheel loopt gelukkig niet aan maar de wielen staan denk ik wel met wat uitdagende camber.
Ik til de afwerking over het weekend geen haast bij. Moet me nog eens bedenken of ik de auto wel "zo" laag wil hebben. Alleen rijdt het perfect maar met wat gewicht erbij zal hij gegarandeerd aanlopen.

Toch nog een aantal vraagjes voor jullie allen:
Spacers:
Gebruikelijk? De banden zweven nu +/- 3mm van de stelring af. Wat is gangbaar?
Camber instellen:
Voornemend om de camber op: voor 1.5 graden / achter 1 graden te zetten
Hoe gaat een uitlijnbedrijf hier de camber instellen als hij niet alle 4 de borgmoeren kan bereiken zonder de strut in zijn geheel los te halen? Ik weet dat deze origineel niet voor een R53 zijn maar heeft een tweede generatie dan een grotere opening? Heb geen zin om mijn carrosserie aan te passen door het gat groter te maken:

Verder nog iemand tips mbt afstellen, hoogtes etc?
Laat maar komen.
Update zodra er nieuws is.

Mijn huidige Koni FSD's zullen plaats moeten maken voor een setje KW Clubsports. Ben heel tevreden over de Koni's maar zijn niet in hoogte instelbaar. De KW Clubsports heb ik voor een mooie prijs kunnen aanschaffen; getracht ze zo goed als mogelijk schoon te maken, compleet en alle te verwachten benodigdheden bij elkaar te verzamelen zonder de piggy bank te laten springen.
Before

Let's start

Deze kunnen eruit; Koni FSD's met Eibach veren (3cm):

Het nieuw bij elkaar verzameld setje

Zie het verschil; toch maar even met de schuifmaat opgemeten en gekeken waar exact "gezaagd" moet worden. Met beleid... anders veel spijt.

Montage schroefset, camberlinks en droplinks:

Voorlopig resultaat; door tijdgebrek het geheel niet kunnen laten uitlijnen en afstellen.
Het geheel loopt gelukkig niet aan maar de wielen staan denk ik wel met wat uitdagende camber.
Ik til de afwerking over het weekend geen haast bij. Moet me nog eens bedenken of ik de auto wel "zo" laag wil hebben. Alleen rijdt het perfect maar met wat gewicht erbij zal hij gegarandeerd aanlopen.

Toch nog een aantal vraagjes voor jullie allen:

Spacers:
Gebruikelijk? De banden zweven nu +/- 3mm van de stelring af. Wat is gangbaar?
Camber instellen:
Voornemend om de camber op: voor 1.5 graden / achter 1 graden te zetten
Hoe gaat een uitlijnbedrijf hier de camber instellen als hij niet alle 4 de borgmoeren kan bereiken zonder de strut in zijn geheel los te halen? Ik weet dat deze origineel niet voor een R53 zijn maar heeft een tweede generatie dan een grotere opening? Heb geen zin om mijn carrosserie aan te passen door het gat groter te maken:

Verder nog iemand tips mbt afstellen, hoogtes etc?
Laat maar komen.
Update zodra er nieuws is.
Laatst gewijzigd door Minimaastricht op 15 feb 2016, 06:58, 1 keer totaal gewijzigd.