Ragnar's Mini cooper -> !!!SOLD!!!
- padechjo
- Be Mini
- Contacteer:
Bericht
Vindt het een goed alternatief die carbon folie.....heb hier ook naar gezocht en kwam terecht bij Carboning in Soest. Maar jah.....je ziet het verschil wel. Echt carbon is toch anders... Ze doen overigens ook onderdelen voorzien van echt carbon.....is ook een hele goede optie...zie lamineren
Ik heb besloten om toch maar door te sparen voor de carbon accesoires van JCW. Ben namelijk best wel een OEM freak 

Laatst gewijzigd door padechjo op 27 jun 2008, 07:35, 1 keer totaal gewijzigd.
- Pretty Cooper
- Bling-Bling Queen
Bericht
Nee, ik heb echte jewels
met silver bulbs. Die van mij zijn zwart en wat meer glans.
Gave mod, Mac Mini! Klein detail, goeie look .
Carboni
gr, PC
* Zijn ze van Ultimate styling dan hoop ik dat ze passen en leg je vijltje maar in de aanslag!!

-The MINI is simply too beautiful to be true-
Jurgen schreef:Zijn da die PC ook heeft?
Nee, ik heb echte jewels

Gave mod, Mac Mini! Klein detail, goeie look .

gr, PC
* Zijn ze van Ultimate styling dan hoop ik dat ze passen en leg je vijltje maar in de aanslag!!

-The MINI is simply too beautiful to be true-
- Ragnar
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Ragnar
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Dennis,
ieder ze ding.
Die folie die je gevonden hebt.. ziet er het beste uit van allemaal... had het ook gekocht.. echter 1 probleem.
Het is niet 3D verwerkbaar.. dus alleen rechte en licht glooiende vlakken. Dus geeen spiegels en helemaal geen tellerringen..
Deze folie is echt allen voor bijvoorbeeld een moterkap.
Als ik klaar ben met dit carbon project zul je snappen waarom ik vooor deze weg heb gekozen... Heb een hekel aan kleur of structuurverschil. (eerder uitgelegd in deze topic). En als ik alle onderdelen moet laten doen.. dan ben ik echt een godsvermogen kwijt. (heb nog niet de lotto gewonnen.
) Heb ik het niet over dompelen want dat is ook geen echt carbon.
maar ik snap je keuze hoor.. als het bij de onderdelen blijft van JCW, is dat zeker een goede keuze...
ieder ze ding.

Het is niet 3D verwerkbaar.. dus alleen rechte en licht glooiende vlakken. Dus geeen spiegels en helemaal geen tellerringen..
Deze folie is echt allen voor bijvoorbeeld een moterkap.
Als ik klaar ben met dit carbon project zul je snappen waarom ik vooor deze weg heb gekozen... Heb een hekel aan kleur of structuurverschil. (eerder uitgelegd in deze topic). En als ik alle onderdelen moet laten doen.. dan ben ik echt een godsvermogen kwijt. (heb nog niet de lotto gewonnen.

maar ik snap je keuze hoor.. als het bij de onderdelen blijft van JCW, is dat zeker een goede keuze...
- Ragnar
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Der Abt
- Be Mini
Bericht
Ik heb vroeger ook nog de aanvoerbuis aangepast.
Nog 1 laatste stap MacMac Mini schreef:we hadden de mini nog geen week. En toen Kwanm ik de leuke aanbieding tegen van 'Der Abt'. Deze Mini freak verkocht zijn Open K&N 57i filter.
Dus die heb ik van hem over genomen. Via deze weg wil ik Der Abt nogmaals bedanken voor alle info en help om hem te installeren.
Op foto 2 en 3 is te zien zoals K&N hem zou installeren volgens de handleiding.
Klik hieronder voor die K&N pdf.
<A href="http://www.flavored.nl/mini/KN57i.pdf" target="_blank"><font size="14"><b>KN 57i - PDF</b></A>
Nadeel van deze opzet is dat hij heel snel warme lucht aanzuigt. deze warme lucht blijft helaas bovenin in de kleine moterruimte hangen. Dus moet hij eigenlijk met de kop naar beneden geplaats worden. Dit is beter met de koude/warme lucht. Met de kop naar beneden heb je daar minder last van en zuigt hij minder warme lucht aan..
Één klein minpuntje is dat je een stuk van de oude luchttoevoer uit je mini moet zagen.. zie tekening.
JA ZAGEN.. Het is zo ongelofelijk moeilijk om schroefje 12. (Zie Tekening.) eruit te draaien. Heb zelfs de hele voorbumper en bodemplaat eraf gehaald. en kon er nog niet bij.![]()
En het onderdeel eruit klikken kreeg ik ook niet voor elkaar.
Toen maar De helpdesk gebeld. (Der Abt) En die kom mijn vertellen dat het onderdeel (geel op tekening) er uit is gezaagd.
Dus dat heb ik ook maar gedaan. Ijzeraag er in en onderdeel bewaren mocht je ooit de oude luchtbox willen terugplaatsen.
Op de volgende foto's zie je hoe hij nu geplaats zit en zo had 'Der Abt' hem ook geinstalleerd.
ATTENTION!! Je moet wel een Langere luchtslag kopen bij een garage / auto onderdelen winkel. origineel is te kort.
Meer hierover is te vinden in het volgende topic. (Topic van 'Der Abt')
K&N 57i Aanpassing + Vergelijking BMC en Raid

Ik heb vroeger ook nog de aanvoerbuis aangepast.

Onze sponsors