Dave's Turbo R53 Project

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

14 jun 2011, 18:23

En ET?
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

14 jun 2011, 19:09

Oke,

Ik denk toch dat ik ze deze week ga bestellen..
En dan een 5 mm spacertje ertussen en gaan :)
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 jun 2011, 19:59

:lol: dikkkkkkkkkkkkkkkkkkk
burn rubber not your soul

Afbeelding
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

19 jun 2011, 02:28

Guys

Enkele meningen gevraagd;

Zoals jullie weten heb ik inmiddels genoeg probleempjes gehad met de Mini en ben ik inmiddels huiverig als het gaat om kraakjes, piepjes en rammeltjes die niet uit het interieur komen; wellicht dat jullie er enkele van herkennen:
1. Bij het over een drempel of slechte weg rijden komt er van rechtsachter uit de verpoot een klinkend geluid, alsof er iets los zit, de Mini is nog niet lang geleden verlaagd - kan dat een reden zijn?
2. Bij het loslaten van de koppeling, en de versnellingsbak in vrij rammelt er vanalles - bij het intrappen van de koppeling is dat weer verdwenen
3. Vanuit het linker voorwiel komt er een licht tikkend geluid wat meegaat met de snelheid, zit niet in de motor - eerder in het wiel
4. Bij het wegrijden hoor ik af en toe een klonkend geluid en bij het schakelen hoor ik ook steeds meer rammels. Ook lijkt het meer te trillen. Kan dat zijn dat de homokineten of aandrijfassen het begeven?
5. Mijn koppeling gaat ineens niet meer zo soepel; mogelijk iets met de koppelingsplaat? Kan die na een jaartje dienst op zijn? Lijkt me stug - is er met het wisselen van het blok nieuw in gegaan en ik rij NIET continu met mn voet op het pedaal :)
6. Als ik langs een geluidewal afrij, of auto's of iets anders wat het geluid herkaatst hoor ik duidelijk een tik aan de rechterzijde - als ik de motor stationair laat lopen en dan gas gef zonder te rijden is die tik er niet?

Wie weet ben ik wel veel te panisch op die tikjes, maar ik hoor elke keer weer iets nieuws en ben als de dood dat er weer een grote schade aan zit te komen.. Het zal ondertussen toch een keer genoeg zijn geweest zou je haast denken :mrgreen:

Vermoedens:
1. Iets met de schokbreker rechtsachter - veerschotel o.i.d. wellicht eens aandraaien of invetten
2. Druklager
3. Wiel-band-combinatie?
4. Homokineten/aandrijfassen
5. Koppeling op/versnellingsbakprobleem?
6. Wiel-band-combinatie?
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 jun 2011, 09:53

He man dat leest niet lekker al die puntjes......... :( hoop i.d.d dat het je gehoor is en niet de auto
burn rubber not your soul

Afbeelding
Fabian
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

19 jun 2011, 09:56

franklyn85 schreef:He man dat leest niet lekker al die puntjes......... :( hoop i.d.d dat het je gehoor is en niet de auto
X2 !!! :wink:
MINI Cooper F56
http://www.broekhuisoost.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.broekhuisgroep.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Like us @ Facebook: MINI Broekhuis Oost
spenki
Sponsor
Contacteer:

19 jun 2011, 10:55

Hoi Daveke:

Ik zou eerst ff alle banden checken of er geen dikke schroef of zo in zit.
De geluiden achter zouden misschien van een draagarmrubber of stabi rubber of stang
kunnen komen.
Nw koppelingset zou NORMAAL toch een 60.000 a 100.000 km meegaan of heb je zoveel
vermogen dat er een zwaardere in moet.
Succes man en ik hoop dat het meevalt.

Gr Roy
speedy
NMC Legend
NMC Legend

19 jun 2011, 10:55

Ik zou ook helemaal gestoord worden en de hele tijd met mijn kop uit het raam hangen of er nog iets te horen valt :roll:
succes met oplossen van die "probleempjes" :wink:
Geen van de problemen komt mij bekend voor bij mijn r53 dus kan geen nuttig advies geven :roll:
Ik had alleen een piepende drukgroep met optrekken/trillen door de verlaging en een vliegwiel wat herrie maakte in de vrij :mrgreen:
speedy
NMC Legend
NMC Legend

19 jun 2011, 10:58

ja punt 3 zou idd een schroef of iets in je band kunnen zijn en kan een behoorlijk irritant geluid maken.
Toen ik mijn auto bij Beek ging ophalen had ik een stuk metaal 5 cm groot (slijpsel van een uitlaat ofzo)in de band zitten en die maakte ook herrie maar de band was gelukkig niet lek want profiel van de band was hagelnieuw dus kon er een behoorlijk stuk in zonder dat de band lek ging :mrgreen:
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 jun 2011, 11:02

Dat geluid in/uit je bak als je in z'n vrij staat moet bijna wel je druklager zijn. Die andere geluiden zijn denk ik idd homokineten of aandrijfassen.

Wat zegt pa d'ervan?
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
wilco
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

19 jun 2011, 13:17

He davy, dat trillen heb ik ook, dat zou gerust door het verlagen kunen komen. Bij mij zijn dat de homokineten die nu niet meer lekker werken door de verlaging. Maar bij mij is het juist ddat het trillen steeds minder wordt ( al is dat ook niet goed naar mijn weten :P )

gr. wilco
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

19 jun 2011, 14:35

Ja dat druklager in die bak was wel een "bekend" probleem.
Eigenlijk zou die bak gewoon eens open moeten, even kijken wat het probleem is, druklager opnieuw monteren (voor mijn part een nieuwe) want er zit al een zwaardere koppeling en licht vliegwiel in.

Ik dacht zelf inderdaad ook al aan de aandrijfassen/homokineten, maar het frappante is dat het eigenlijk alleen rechtsvoor herrie maakt en trilt, linksvoor heeft er helemaal GEEN last van. Met name bij schakelen, gas los en door een bocht naar links rijden komt het voor. Misschien dus toch binnenkort maar even de complete aandrijfas rechtsvoor vervangen

@ Rob: Die wielen zouden goed kunnen, maar die worden binnenkort toch vervangen! Pa denkt hetzelfde, maar vindt mij te panisch met die geluidjes, maar goed, hij hefet makkelijk praten, hij hoeft de troep alleen te repareren en niet te betalen :mrgreen:

@ Spenki: Kan een kapotte stabi-stang rubber een rammelend geluid veroorzaken? Ik weet dat ie wel nogal wat piepte een tijdje terug, maar dat is juist minder geworden. Draagarmrubbers maar eens nakijken dan, en gelijk vervangen voor Powerflexen

@Wilco: Ik heb dat hier idd meer gelezen, de auto heeft goed en wel een ton gelopen voor ie verlaagd werd, dan kan ik me voorstellen dat de homokineten daar weinig zin meer in hebben en dat ze opnieuw in moeten slijten!
wilco
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

20 jun 2011, 20:09

Mocht het toch het probleem zijn met de homokineten, wacht dan heel eventjes met ze eronder vandaan te halen, want ik ga binnenkort ff die homokineten nakijken van mij, kijken of ze hetzelfde als die van een volkswagen in mekaar steken, dan kan het miss heel 'simpel' opgelost worden, maar daar moet ik nog ff 2 weken op wachten.

m.v.g. Wilco

Terug naar “Show your ride”