Brightness' Hyper Blue R53

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
BurnoutBram
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Re: Brightness' Hyper Blue R53

30 mei 2015, 00:04

Had een gil gegeven, ik woon tussen zolder en de Nederlandse grens in ;) Had je gerust kunnen slepen!
Cheek-O
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

30 mei 2015, 01:15

Ik vind het zo naked beat wel strak Brightly!!
Niets mis mee, maar snap best dat je je stripes en spotlights een soort van mist...
Maar staat zeker goed zo!!
R53 "Black Diamond" To Protect And Serve
R59S

Afbeelding
Website
Baseman
Wingman
Contacteer:
Nederland

30 mei 2015, 06:21

Sjezus, das idd hele vette pech >:(
Maar dat gezegd hebbende, hij staat er wel super strak bij nou, misstaat hem niks deze "naked" version Brightly, ik vind het mooi zo :icon_top:
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR

Afbeelding
JJJJ
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 mei 2015, 12:01

Een clean look is niets mis mee, maar mis op die van jou (wrs als enigste) de witte strepen. Maakte 'm net wat 'dikker' vind ik en er rijden er al zat streeploos. Including me
Timini
Be Mini
Be Mini

30 mei 2015, 18:13

JJJJ schreef:Een clean look is niets mis mee, maar mis op die van jou (wrs als enigste) de witte strepen. Maakte 'm net wat 'dikker' vind ik en er rijden er al zat streeploos. Including me Afbeelding
Nee hoor, ik ben ook fan van de strepen! :wink: zeker op deze blauwe van Brightly. :()

Wel fijn dat alles weer strak in de lak zit!
Afbeelding
Brightness
NMC Legend
NMC Legend

30 mei 2015, 18:22

Zelf vind ik de stripes ook nog steeds mooi, hoor. Ze zijn er van af omdat het niet anders kon. Neemt niet weg dat ik de look zonder ook erg mooi vind. Stripes kunnen er in de toekomst altijd weer op, maar voorlopig blijft hij streeploos!
klik hier voor mijn Show Your Ride

Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend

30 mei 2015, 18:43

ook makkelijk poetsen zonder striping
Afbeelding
spenki
Sponsor
Contacteer:

30 mei 2015, 23:20

Hij ziet er weer Super uit zo :icon_top:
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

31 mei 2015, 21:22

Poeh wat een verhaal joh! Beetje murpheys law.. :o

Fijn dat de MINI er ondanks dat gedoe er inmiddels weer beter dan ooit bij staat!! :icon_top: persoonlijk zou ik die strepen op de motorkap t.z.t. weer erop plaatsen, vond dat op deze blauwe juist zo goed smoelen.
Brightness
NMC Legend
NMC Legend

08 okt 2015, 23:08

Tijd om hier even de stofbezem doorheen te halen, *kuch* *kuch*
De laatste maanden vooral lekker genoten van de MINI. Het laatste jaar fungeert ze als tweede auto, dus ze komt alleen nog naar buiten met mooi weer en voor plezierritjes. De laatste maanden bestond dat vooral uit dijkritjes, een paar ritten door de Eifel, enkele circuit-sessies en ritjes naar meetings zoals Cars & Coffee en de foto-meet in Eindhoven.
Het modden gaat momenteel door in een rustig tempo. Van Davy heb ik een set R56 draagarmen overgenomen, welke nog steeds liggen te rijpen in de garage... :oops:
Voor 2 weken geleden besloten om te "de-tunen": de 17% pulley heeft plaatsgemaakt voor een 15% pulley. De inlaattemperatuur bij "spirited driving" was mij al een lange tijd een doorn in het oog. Ondanks de GRS Motorsport intercooler steeg de IAT al snel boven de 50 gr uit na korte periodes volgas rijden, en op circuitdagen was het al helemaal niet te controleren. Ik twijfelde tussen installatie van water/methanol injectie en een 15% pulley, en heb uiteindelijk besloten om voor dat laatste te gaan. Ik was bang dat ik het koppel in het lage en middengebied zou missen en nam me voor om de 17% pulley nog maar even achter de hand te houden, maar het verschil met de 15% bleek nagenoeg verwaarloosbaar te zijn. Het verschil was zelfs zo klein dat ik er oprecht over twijfelde of Roy niet per ongeluk de 17% pulley terug had gemonteerd i.p.v. de kersverse 15% pulley! :lol: Na controle bleek het toch echt de juiste te zijn. :mrgreen:
Het verschil in IAT is behoorlijk groot, zowel in het oplopen ervan bij volgas als in het herstel na gas lossen. Na enkele kritische ritten is me opgevallen dat het koppel in laag en middengebied een kleine fractie afgenomen (zeer minimaal), terwijl de prestaties bovenin (vanaf 6500rpm) merkbaar zijn toegenomen. Het is goed te voelen dat het vermogen nu blijft toenemen tot aan de toerenbegrenzer, terwijl dit i.c.m. de 17% pulley boven de 6500rpm voelbaar afnam. Dit werd destijds ook bevestigd door mijn rollenbankuitdraai. Het zou mij niet verbazen als het topvermogen nu hoger ligt dan eerder, maar dat moet een toekomstige rollenbanktest maar eens uitwijzen. Ik ben in ieder geval zeer blij dat ik deze stap genomen heb.
Verder heb ik eindelijk een Orranje G-wing weten te scoren. Het bovenblad ligt momenteel bij de spuiter en zal Aspen White van kleur worden zodat het mooi matcht met het dak. De G-wing zal i.c.m. een cooper spoiler gemonteerd worden.

Tijdens het British Race Festival heb ik twee sessies op Zandvoort gereden en toen werd me nog eens extra duidelijk dat ik echt toe ben aan een set fatsoenlijke banden. De Hankook's houden zich prima op straat, maar op het circuit schieten ze ernstig te kort. Na pakweg 3 rondjes is het meer glijden dan rijden! :mad: Ik ben er dus al uit wat mijn volgende mod gaat worden: een set rubber dat wat meer circuit-bestendig is, waarschijnlijk de Yokohama AD08R.

Nog een paar plaatjes omdat een lap tekst ook maar zo saai is... :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
klik hier voor mijn Show Your Ride

Afbeelding
Pboy_007
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

08 okt 2015, 23:23

Echt een hele mooie MINI
My Thunder Grey!
Afbeelding
Afbeelding
koosie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 okt 2015, 23:26

Wat een geweldige machine zeg!!!
Gydo
4 op een rij!
4 op een rij!

08 okt 2015, 23:33

Super gaaf! :rijden
Parklane Cooper S Bastuck cat back, Eibach -3cm, 18" Evolution S038, GoGarage37 sticker tjoening!

Afbeelding
Cheek-O
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

08 okt 2015, 23:38

lekker man!!

tis en blijft echt een zwak voor mij die MINI van je!! :D
R53 "Black Diamond" To Protect And Serve
R59S

Afbeelding
Website
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Nederland

08 okt 2015, 23:46

Vooral je interieur vindt ik zeer gaaf met die stoelen en dat mooie stuurtje. Echt een mooi geheel en die kleur blauw blijft naast BRG ook een hele mooie kleur :icon_top:

Terug naar “Show your ride”