En die STI's zijn ook nog heel makkelijk te tunnen.. naar 300 en soms 400+ pk's...kamiel schreef:270pk![]()
dat is echt gekkenhuis.
Ik heb laatst in een subaru impreza gezeten met 280pk en vierwiel aangedreven, ik wist niet wat mij overkwam, wat een geweld, niet dat ik niets gewend ben (rij al zo'n 8jaar sportieve motoren) maar die impreza was echt gekkenhuis!
Ben zeer benieuwd naar je mini, ik zal hem straks hopelijk even mogen bekijken.
Tot straks.
Berthil, de Blauwe (Azzurra)
- mso
- Volledig MINI minded!
Bericht
- werner
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Katwijk
Bericht
Die 15% poelie moet er toch ook nog op?
Denk je dat je net zoveel vermogen haalt als die duitser, of nog meer
(op de bank bij beek
)
Berthil schreef:Als mensen eens willen voelen hoe een paar pk meer rijdt is dat altijd te regelen natuurlijk
Maar wees gewaarschuwd, je moet sterk in je schoenen staan al je éénmaal meer vermogen gevoeld hebt en daarna in je eigen Mini stapt en dan dat ook niet willen hebben
Ik was in ieder geval niet sterk genoeg na het rijden in de Mini van de Duitser die mijn cilinderkop heeft gewisseld, nu na een kleine laatste wijziging en nieuwe software heeft hij 270 pk op de testbank gedraaid!
Die 15% poelie moet er toch ook nog op?
Denk je dat je net zoveel vermogen haalt als die duitser, of nog meer


- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Zuiden
Bericht
Als het goed is heb ik straks 0,3 bar meer druk, dan zit ik op 1,35 bar. Meer heeft geen zin want dan gaat de compressor zichzelf tegenwerken en loopt de temperatuur van de lucht teveel op, de waterkoeler houdt het dan ook niet meer bij.
Ik hoop boven de 250 te komen, 255 zou heel mooi zijn, 270 zal ik vast niet halen.
Die Duitser heeft ook nog een Schrick nokkenas en nog grotere uitlaatkleppen.
Ik hoop boven de 250 te komen, 255 zou heel mooi zijn, 270 zal ik vast niet halen.
Die Duitser heeft ook nog een Schrick nokkenas en nog grotere uitlaatkleppen.
- kamiel
- Be Mini
- Locatie: Maastricht
Bericht
Net terug van Berthil, tering wat een auto
bloedsnel! wat een verschil met een standaard cooper S!!!! wat mij meteen opviel is dat het geluid van de compressor veel harder en hoger van toon is, wat ook opviel is dat de auto voornamelijk voorbij de 5000rpm een enorme toename van vermogen heeft, heel lekker
Was toch stiekem een beetje jaloers en krijg inderdaad zin om die van mij ook een beetje te laten chippen (moet wel nog even mijn vriendin omlullen
)



Was toch stiekem een beetje jaloers en krijg inderdaad zin om die van mij ook een beetje te laten chippen (moet wel nog even mijn vriendin omlullen

- LaurenZio
- Enthousiast
- Locatie: Oud-Turnhout
Bericht
Mvg Laurens
Heb jij aanpassingen gemaakt aan je compressor zelf buiten dat het een facelift model is?Berthil schreef:Als het goed is heb ik straks 0,3 bar meer druk, dan zit ik op 1,35 bar. Meer heeft geen zin want dan gaat de compressor zichzelf tegenwerken en loopt de temperatuur van de lucht teveel op, de waterkoeler houdt het dan ook niet meer bij.
Mvg Laurens
- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Zuiden
Bericht
Zo, nou kan ik thuis krikken wanneer ik wil 
Een lichte aluminium extra lage krik, ik heb nog drie cm over onder het voorste krikblok.

Verder heb ik een prijs 'gewonnen' bij newministuff. Hij had een banner nodig en een prijsvraagje uitgeschreven op mini2.com. De kwaliteit van de inzendingen was niet zo hoog dus ik ben er maar even voor gaan zitten. En voila, 50 pond verdient om in zijn webshop te besteden, het geld ligt op straat


Een lichte aluminium extra lage krik, ik heb nog drie cm over onder het voorste krikblok.

Verder heb ik een prijs 'gewonnen' bij newministuff. Hij had een banner nodig en een prijsvraagje uitgeschreven op mini2.com. De kwaliteit van de inzendingen was niet zo hoog dus ik ben er maar even voor gaan zitten. En voila, 50 pond verdient om in zijn webshop te besteden, het geld ligt op straat


- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Bergen op Zoom
Onze sponsors