Dave's Turbo R53 Project
- sander_r53
- Volledig MINI minded!
Bericht
Lekker bezig kerel!! Nu dus het nieuwe nokkenasje draaiend? Hoe voelt ie aan? Vertel vertel....
Mooi van de motorsteunen btw.
Mooi van de motorsteunen btw.
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Toch wel heel anders,
Hij begint heel vroeg te trekken nu, maar is bovenin minder sterk.
Minder het VTEC gevoel, en meer turbo-achtig. Moeilijk te omschrijven, stationair ook iets rustiger - al hoor je hem ooit nog wel eens een keer moeilijk doen. Ik vind het wel fijn rijden, moet er wel aan wennen, omdat ik hem eerst wat langer doortrok in zn twee, als ik dat nu doe in de bebouwde kom rij ik al 70
Hij begint heel vroeg te trekken nu, maar is bovenin minder sterk.
Minder het VTEC gevoel, en meer turbo-achtig. Moeilijk te omschrijven, stationair ook iets rustiger - al hoor je hem ooit nog wel eens een keer moeilijk doen. Ik vind het wel fijn rijden, moet er wel aan wennen, omdat ik hem eerst wat langer doortrok in zn twee, als ik dat nu doe in de bebouwde kom rij ik al 70

- sander_r53
- Volledig MINI minded!
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Weer een lekker dagje gehad vandaag 
Franklyn heeft inmiddels mn oude Schrick in zn blokje zitten en mijn karretje is met zn Newman asje op de bank gegaan.
Wat ik al voelde tijdens het rijden bleek er ook op de bank uit te komen. Qua PK's niet geheel wat ik verwacht had, slechts 215. De keerzijde van het verhaal is dat mn R53 er wel 310 NM koppel uitperst wat er voor zorgt dat ie tussen de 3000 en 6000 trekt als een malle! Topsnelheid zal niet hoog zijn, maar dat maakte me geen bal uit, aan het stoplicht is ie heerlijk fel geworden nu!
Mn Alcantara JCW stuur is op het einde van de dag geruild tegen de lederen van Adriaan, iets waar ik toch wel heel gelukkig mee ben, hij Adriaan gelukkig ook
Nu zit ik helemaal met smart te wachten op mn interieur want komend weekend gaan mijn Alcantara zetels ook geruild worden voor lederen JCW exemplaren 
Tot slot voor ScoobyPaul nog de deal van de dag gemaakt! JCW uitlaat voor 150 euro! Nice
En na een hele dag sleutelen, zo rond de klok van half 10 de Breyton wielen verkocht aan KVDP, veel plezier ermee. Dus deze week worden besteld:
ROTA!

Franklyn heeft inmiddels mn oude Schrick in zn blokje zitten en mijn karretje is met zn Newman asje op de bank gegaan.
Wat ik al voelde tijdens het rijden bleek er ook op de bank uit te komen. Qua PK's niet geheel wat ik verwacht had, slechts 215. De keerzijde van het verhaal is dat mn R53 er wel 310 NM koppel uitperst wat er voor zorgt dat ie tussen de 3000 en 6000 trekt als een malle! Topsnelheid zal niet hoog zijn, maar dat maakte me geen bal uit, aan het stoplicht is ie heerlijk fel geworden nu!
Mn Alcantara JCW stuur is op het einde van de dag geruild tegen de lederen van Adriaan, iets waar ik toch wel heel gelukkig mee ben, hij Adriaan gelukkig ook

Tot slot voor ScoobyPaul nog de deal van de dag gemaakt! JCW uitlaat voor 150 euro! Nice

En na een hele dag sleutelen, zo rond de klok van half 10 de Breyton wielen verkocht aan KVDP, veel plezier ermee. Dus deze week worden besteld:
ROTA!

- franklyn85
- Volledig MINI minded!
- GreyCooperS
- Forum Junky
- GreyCooperS
- Forum Junky
- ScoobyPaul
- Enthousiast
- Contacteer:
Bericht
"Tot slot voor ScoobyPaul nog de deal van de dag gemaakt! JCW uitlaat voor 150 euro! Nice
"
En daar ben ik echt ongelofelijk happy mee!!!
Greetz Paul

En daar ben ik echt ongelofelijk happy mee!!!

Greetz Paul
- franklyn85
- Volledig MINI minded!
Bericht
Jij mazzellaar
ScoobyPaul schreef:"Tot slot voor ScoobyPaul nog de deal van de dag gemaakt! JCW uitlaat voor 150 euro! Nice"
En daar ben ik echt ongelofelijk happy mee!!!![]()
Greetz Paul
Jij mazzellaar
burn rubber not your soul

- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Laatste test was 215 pk en 250 nm koppel, dat was met de schrick die toen fout stond. Toen die goed stond werd ie bovenin sterker, had ie meer top-pk's denk ik. Vermoeden bestaat dat het voor een groot deel aan de combi van de kop en nokkenas ligt, maar dat die Newman veel verschil maakt mag duidelijk zijn!
Onze sponsors