Het was een super gave dag... wel ontzettend spannend.. maar uiteindelijk toch geslaagd.
We zijn om 10:00 uur begonnen en om 17:00 uur lag het nieuwe blok er draaiend in!!! . Alle aanbouwdelen moesten over gezet worden.
Andere blokje heeft 60.000 km gelopen.
Ongelofelijk hoe handig Sam en de vader van Davy zijn. Echt team-work.
Zo super!! Ben ze echt dankbaar...
Zal zo ook de eerste filmpjes uploaden van de draaiende motor. Mijn eerste reactie bij het horen lopen was niet echt enthousiast. Alles tikte nog en het leek net een diesel met blauwe rook. De heren gaven aan dat dit geluid na enige minuten zou gaan veranderen. Ergens geloofde ik daar nog niet in.. maar na enige tijd werd het minder. Het rauwe dieselgeluid verdween, er bleven nog wat tikken over van de klepstoters, dat verdween ook en begon daarna zelfs weer als een zonnetje te snorren.. heerlijk dat geluid. Had meteen de koppeling en drukgroep laten vervangen.. dus koppelen is nu echt weer een verademing. Daarna even een testrondje gereden en alles voelt goed. Je merkt wel dat het wat anders is dan de vorige motor.. maar dat moet nog wat losser komen t.z.t.
Verder een klein probleempje dat de radiateur gesneuveld is. De mini was met afrijden van de trailer op het blokje hout gekomen.. precies met de hoek van de radiateur. (ik had 'm gewoon wat op moeten schroeven van tevoren, maarja). Dus er moet een andere radiateur komen. MINI staat nu nog lekker droog bij Davy in de parkeergarage.
Laatst gewijzigd door sander_r53 op 03 jul 2011, 17:47, 3 keer totaal gewijzigd.