nu dan toch maar even het echte verhaal (voor zover ik de verkoper moet geloven) over de veren...
Dhr XXXXX (toch nog maar ff weglaten) aka MINI_JCW verkocht zijn mini hoes omdat hij zijn mini verkocht zou hebben.
In dezelfde advertentie heeft hij verlagings veren voor een R53S te koop heeft voor eur 40. Ik dacht, hey, dat kan ik wel gebruiken. Na meermalig navraag over de correcte verlaging, minus 3cm en zijn bevestiging hierop heb ik akkoord gegeven op de koop. Hij zou de veren zelf bij de bmw stealer hebben gekocht als min 3cm veren.
Na lang controleren hoe de veren hier te krijgen (het schijnt per kg uit Belgie iets van 7 euro te kostten) heeft Shadow braker voorgesteld ze een keer op te halen (omdat hij toch redelijk in de buurt woont en voor een mede forum lid best wat over heeft, chapeau!!).
We hebben gekeken wanneer er weer een meet zou zijn wanneer we er beide waren, maar dat schoot nog niet op. In de tussentijd heb ik de remmen van Jean Pierre gekocht, welke weer de veren bij shadow breaker heeft opgehaald.
Mijn ouders hebben dit alles weer afgelopen week bij Jean pierre opgehaald omdat ze toch bij mn zus in rotterdam moesten zijn.
de dag erna heb ik een afspraak gepland bij n dealer hier om de hoek en ze laten monteren a 190 eur ex btw.
Meteen viel iedereen al op dat ze helemaal niet verlagen. En dit heb ik gereclameerd bij de verkoper.
Ik kreeg de volgende reactie;
"ik heb deze veren zelf gekocht als zijnde 3 cm verlaging dus weet niet hoe het kan
dat dit dan toch maar 1cm verlaagt ik snap dat je teleur gesteld bent
maar ik zou echt niet weten hoe dit kan ik zeg het nomaals ik heb ze gekocht als zijnde 3 cm verlaging"
en zijn volgende reactie meteen erna;
ik heb nog eens gekeken in men berichten van jou
er staat nergens iets over 6 cm verlaging je hebt de vraag gesteld maar ik heb daar
geen 6 cm op geantwoord mini zee land had ook interessen en een vriend ook toen ( heeft inmiddels nieuwe anders was het geen probleem) maar nu na een maand kom je er achter dat het niet is wat je dacht en dat vind ik erg vervelend maar ik kan ze helaas niet terug nemen
1 ik heb net kosten gehad aan men eigen auto dus heb het gewoon niet 2 je komt er een maand later mee en ze zijn al op jou auto gezet en zo
Op dat moment krijg ik ook een Pb van een actief forumlid over veren die hij aan deze man heeft verkocht
"WTF!! Hij heeft mijn oude standaard zwarte veren overgenomen omdat zijn Mini anders niet door een bepaalde Belgische test zou doorkomen.
Dat zou echt schandalig zijn als hij deze als verlagingsveren aan jou heeft door verkocht.
Tja, het niet iets voor mij om dit te bekritiseren en forum waardig of niet, maar ik heb een hekel aan oneerlijke mensen, of ze van de club zijn of niet."
hier heb ik natuurlijk bij hem navraag over gedaan. Ik gaf ook aan dat ik met zijn redenen om de veren NIET retour te nemen niet zo veel kan en ze dus wil terugsturen, daarop kreeg ik.;
"Ik zal het even uitleggen
ik had 3 sets een schroef set deze zat bij de mini die orginele die ik had gekocht van de persoon van het forum die zitten onder de mini
die verkocht is en de set 3 heb jij dus geen standaard veren jelle je geeft me het gevoel dat ik je probeer op te lichten
maar dit is nooit mijn bedoeling geweest en ik heb je nog gebeld maar je hebt me niet terug gebeld 3 maal
ik vind dit een erg vervelende situatie maar ik kan er niks aan doen omdat ik echt geen euro heb
ik heb er het met een vriend over gehad over een oplossing maar kun je ze niet gewoon te koop zetten en verkopen
dit is erg vervelend voor jou dat begrijp ik en ik heb de veren ook gewoon zo nieuw gekocht van een kerel van mijn school
en die krijg ik niet te pakken aangezien deze terug naar nederland is verhuist
maar goed dat is niet van belang maar ik heb geprobeerd
maar denk nog verder mee "
Dus nu zijn de veren ineens niet meer zelf bij BMW gekocht, maar bij een vriend van hem. En heeft hij 3 sets veren.
Weer dezelfde reactie van mij (met dat ik met zijn redenen om ze neit terug te nemen neit zoveel kan) met daarbij de totale kosten (van bijna 500 euro als ik alles weer wil terugzetten) om aan te geven wat het mij kost.
daarop kreeg ik zijn laatste email;
De veringen zijn al meer dan 6 weken geleden geleverd. Ik kan nu niet meer controleren of de veringenwaar jij over spreekt de veringen zijn die ik aan jou geleverd heb.
Volgens de geldende wetgeving je moet binnen een bepaalde tijd reclameren over goederen die je gekocht en geleverd hebt gekregen
Deze termijn is inmiddels overschreden.
Mocht je het uit handen willen geven dan zie ik dit met vertrouwen tegenmoet.
Op verdere mails zal ik niet meer reageren."
en na meerdere email naar hem toe dat ik het wil oplossen en wacht op een voorstel van hem, blijft het stillll....
als dit de manier is waarop we met elkaar om gaan, dan is voor mij de lol eraf.
Deze info is puur bedoeld om anderen te waarschuwen voor deze meneer, die gewoonweg niet eerlijk is of met de mini liefde/hobby bezig is...!
j
JunkyXL … verkocht ...
- Ossie
- The Calendar Guy
Bericht
Wat een drama, Jelle.
Die zwarte veren komen oorspronkelijk van mijn Mini af, en heb ze ooit verkocht aan mini_jcw.
Dit is dus mijn quote:
"WTF!! Hij heeft mijn oude standaard zwarte veren overgenomen omdat zijn Mini anders niet door een bepaalde Belgische test zou doorkomen.
Dat zou echt schandalig zijn als hij deze als verlagingsveren aan jou heeft door verkocht.
Tja, het niet iets voor mij om dit te bekritiseren en forum waardig of niet, maar ik heb een hekel aan oneerlijke mensen, of ze van de club zijn of niet."

Die zwarte veren komen oorspronkelijk van mijn Mini af, en heb ze ooit verkocht aan mini_jcw.
Dit is dus mijn quote:

- JunkyXL
- Volledig MINI minded!
Bericht
thx ... ik zelf zou me zelfs schuldig voelen en de verzendkosten terug ook betalen en de koper tegemoed komen, maar deze meneer stopt de communicatie gewoon... bizar.. nou ist me echt niet te doen om die 500 euro die ik strax verder ben, maar puur het principe en hoe sommigen de hobby zien ... niet, dus....
- mini cabrio
- Volledig MINI minded!
Bericht
dit is toch geen manier meer van met mensen omgaan?? 
erg jammer dit soort acties van clubleden...
sterkte ermee Jelle

erg jammer dit soort acties van clubleden...

sterkte ermee Jelle

- Woosh!
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Nou ja! Bizar verhaal weer...
Succes Jelle. Dat je maar snel wel een goede set veren tegen mag komen
Desnoods zijn er vast wel leden die je willen helpen stoepsleutelen, hoef je niet weer 500 euries te lappen om ze eronder te zetten..

Nou ja! Bizar verhaal weer...
Succes Jelle. Dat je maar snel wel een goede set veren tegen mag komen

Desnoods zijn er vast wel leden die je willen helpen stoepsleutelen, hoef je niet weer 500 euries te lappen om ze eronder te zetten..
The Transporter - "Always on a mission.."
The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)
The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)

The exes:
- MINI One D (11/2009)

- Woosh!
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht

Maar ik doe het graag hoor
ghehe, ik zal dan alleen wel m'n assistent lief aan moeten kijkenSven schreef:I hoorde dat Woosh tegenwoordig enige ervaring heeft......

Maar ik doe het graag hoor

The Transporter - "Always on a mission.."
The exes:
- MINI One D (11/2009)

The exes:
- MINI One D (11/2009)

- biermagnaat
- Volledig MINI minded!
Bericht
Pfff wat een aso! Die hoeft zijn kop niet meer te laten zien op een meeting denk ik zo. Echt heel schandalig dat je dit voor het woord wilt hebben.
Ban voor die gast!
Ban voor die gast!
- Shadow_Breaker
- GPc-0001
Bericht
Moet je er bij weten waar deze persoon woont (die 40€ die kan hij gerust missen) geloof mij.
Sorry JunkyXL dit had ik nooit verwacht van een mede clublid dat hij iedereen voor de dolle zou houden.
als ik die nog is tege kom
grz Timo
dit is schandalig, ik had dit nooit verwacht van deze persoon. ik kon helaas niet zien dat deze geen verlagingsveren waren. anders had ik dat ook vermeld, teven heb ik terplaatse met hem gepraat en gevraagd of dit 3cm verlagingsveren waren, en hij zei ja.JunkyXL schreef:thx ... ik zelf zou me zelfs schuldig voelen en de verzendkosten terug ook betalen en de koper tegemoed komen, maar deze meneer stopt de communicatie gewoon... bizar.. nou ist me echt niet te doen om die 500 euro die ik strax verder ben, maar puur het principe en hoe sommigen de hobby zien ... niet, dus....
Moet je er bij weten waar deze persoon woont (die 40€ die kan hij gerust missen) geloof mij.
Sorry JunkyXL dit had ik nooit verwacht van een mede clublid dat hij iedereen voor de dolle zou houden.
als ik die nog is tege kom

grz Timo
Onze sponsors