De mini heeft zich kranig geweerd in de Noorse fjorden en op de trollstigen. Zowaar een extra run op en neer gedaan. Dat was best wel een hele gave rit.
Na al die reparaties is er toch nog eentje bijgekomen, heftige piep tijdens het rijden werd steeds erger. Ik vrees dat er een wiel-lager (rechtsachter?) vervangen moet worden. Wellicht kan ik dat zelf. Ik hoop het wel want al doie onderdelen zijn niet goedkoop om te vervangen.
Cabrio Black Eye Purple : ... Purple!
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
Re: Cabrio Black Eye Purple : ... Purple!
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- JosCountrymanCooper
- Bijna verslaafd
Bericht
Dat kunnen we bij mij op de hefbrug doen, Marcel. Is niet zoveel werk.
Ik heb het wel druk de komende tijd, maar we vinden wel een gaatje.
Ik heb het wel druk de komende tijd, maar we vinden wel een gaatje.
- Cheek-O
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
ik wou het elke keer nog vragen, maar Marinus zei het al dat dat wellicht de wiellager was!
ik weet het is niet echt leuk, maar de wiellager achter is wat goedkoper dan voor!
ik weet het is niet echt leuk, maar de wiellager achter is wat goedkoper dan voor!
- BurnoutBram
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik heb er vooraan eentje vervangen en die heb ik bij de dealer gehaald voor €150. Om je een richtprijs te geven
Is wel al 2 jaar geleden.

- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
AUW !!!! (m'n portemonnee)

Gr, Marcel
- Cheek-O
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
De achterbankzitters zijn ook op vakantie geweest.

Gr, Marcel
- mushrop
- Volledig MINI minded!
Bericht

MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- JosCountrymanCooper
- Bijna verslaafd
Bericht
Je hebt ook nog een filmpje van de bunny's op de snelweg, Marcel.
Waar is die ?
Waar is die ?
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
die staat als .MOV op de PC en geen idee hoe ik dat upload
Gr, Marcel
- Casper
- Volledig MINI minded!
Bericht 
mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
[BBvideo 650,395][/BBvideo]

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
- JosCountrymanCooper
- Bijna verslaafd
Bericht
Hoe is het met het wiellager , Marcel. Reeds vernieuwd ?
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
Nee , geen tijd gehad (maar ik rijd ook niet zo vaak met de cabrio laatste tijd : veel fietsen en veel classic mini)JosCountrymanCooper schreef:Hoe is het met het wiellager , Marcel. Reeds vernieuwd ?
Gr, Marcel
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
Een korte vraag over mijn binnenspiegel.
De buitenspiegels van de cabrio ga ik binnenkort overspuiten, en de union jack binnenspiegel past er dan niet goed meer bij. Nu meende ik allereerst gewoon de UJ cover eraf te halen, maar eigenlijk bedacht ik dat ik net zo goed de hele spiegel kan verwijderen!
Ik zie er toch niks in (behalve rolbeugels en konijnen), en ik rijd vrijwel altijd op de buitenspiegels.
- is er electra in de binnenspiegel dat ergens aan gekoppeld is en de spiegel noodzakelijk maakt?
- heeft iemand wel eens de spiegel eraf gehad, en hoe ziet dat er dan uit? (is het een beetje netjes afgewerkt)
- is het legaal?
- heeft het effect op alarm?
het gaat over een R52. Ik heb geen garagedeuropener. De auto heeft wel een OEM alarm.
edit//Ik heb geen automatisch dimmende binnenspiegel maar een "normale".
De buitenspiegels van de cabrio ga ik binnenkort overspuiten, en de union jack binnenspiegel past er dan niet goed meer bij. Nu meende ik allereerst gewoon de UJ cover eraf te halen, maar eigenlijk bedacht ik dat ik net zo goed de hele spiegel kan verwijderen!
Ik zie er toch niks in (behalve rolbeugels en konijnen), en ik rijd vrijwel altijd op de buitenspiegels.
- is er electra in de binnenspiegel dat ergens aan gekoppeld is en de spiegel noodzakelijk maakt?
- heeft iemand wel eens de spiegel eraf gehad, en hoe ziet dat er dan uit? (is het een beetje netjes afgewerkt)
- is het legaal?
- heeft het effect op alarm?
het gaat over een R52. Ik heb geen garagedeuropener. De auto heeft wel een OEM alarm.
edit//Ik heb geen automatisch dimmende binnenspiegel maar een "normale".
Laatst gewijzigd door Marcel Always Open op 12 dec 2014, 22:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr, Marcel
- Mike--
- 4 op een rij!
Bericht
Automatisch dimmende binnenspiegel?
EDIT:
Even opgezocht. Een binnenspiegel is verplicht tenzij het zicht naar achteren beperkt is én er een rechter-buitenspiegel aanwezig is. Nu is de binnenspiegel bij een R52 sowieso al meer een gimmick dan een daadwerkelijk goed hulpmiddel door de kleine achterruit (gesloten dan) en de rolbeugels. In principe zal het je bij zowel staande-houding als een APK-Keuring geen problemen opleveren zolang de auto voorzien is van een linker (verplicht) en rechter-buitenspiegel.
(Auto's ná xx-xx-2010 moeten ze verplicht alle 3 hebben. Tenzij gesloten laadruimte etc.)
Zover ik weet is het enige dat evt. in je spiegel zit het m.b.t. het alarm een indicator LED. Dus geen sensoren o.i.d.
Lijkt mij dus geen probleem om deze eruit te halen. Wellicht voor de zekerheid m.b.t. eventuele automatische verlichting contact opnemen met je BMW dealer.
EDIT:
Even opgezocht. Een binnenspiegel is verplicht tenzij het zicht naar achteren beperkt is én er een rechter-buitenspiegel aanwezig is. Nu is de binnenspiegel bij een R52 sowieso al meer een gimmick dan een daadwerkelijk goed hulpmiddel door de kleine achterruit (gesloten dan) en de rolbeugels. In principe zal het je bij zowel staande-houding als een APK-Keuring geen problemen opleveren zolang de auto voorzien is van een linker (verplicht) en rechter-buitenspiegel.
(Auto's ná xx-xx-2010 moeten ze verplicht alle 3 hebben. Tenzij gesloten laadruimte etc.)
Zover ik weet is het enige dat evt. in je spiegel zit het m.b.t. het alarm een indicator LED. Dus geen sensoren o.i.d.
Lijkt mij dus geen probleem om deze eruit te halen. Wellicht voor de zekerheid m.b.t. eventuele automatische verlichting contact opnemen met je BMW dealer.
Laatst gewijzigd door Mike-- op 12 dec 2014, 22:28, 1 keer totaal gewijzigd.