@Hans
weer lekker old school. Helemaal mee eens. Het vorige model (ken de GP qua rijeigenschap niet) was lekker spartaans en een genot om in te rijden. Mijn coopertje reed echt geweldig. De R56 komt daar niet in de buurt. Lekkere bak.... maar zo af en toe verlang ik naar mijn R53.
Hans GP
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
De Works (en GP) cilinderkop hebben standaard kleppen en nokkenas! Alleen de poorten zijn wat gepolijst.Hans schreef:Waarschijnlijk wordt het alleen een M7 16% pulley met nokkenas en software want de Works cilinderkop heeft al grotere kleppen.. klopt dit?
- Meani
- Be Mini
- Contacteer:
Bericht
Joh, dus als de dealer er oa een works cilinderkop opzet ivm de aanschaf van een workspakket dan is dit alleen voor de gepolijste poorten?
Dat is een hoop werk dan voor een klein beetje vooruitgang
Dat is een hoop werk dan voor een klein beetje vooruitgang

Laatst gewijzigd door Meani op 26 aug 2008, 21:35, 1 keer totaal gewijzigd.
215PK, GRS Intercooler, 15% Alta compressor pulley, 102% Alta krukas pulley, M7 CAI, M7 Strut, M7 OCC, Beek tuning, BBK AP-racing, 18"Rota Subzero, KW V2, Milltek + Bastuck

- Meani
- Be Mini
- Contacteer:
Bericht
Hans,
Je kunt ook de dealers bellen voor een kopje.
Ik weet nog dat een monteur van Renova 2 jaar geleden tegen mij zei dat het magazijn vol lag met koppen en compressors door het ombouwen naar Works dus...........
Je kunt ook de dealers bellen voor een kopje.
Ik weet nog dat een monteur van Renova 2 jaar geleden tegen mij zei dat het magazijn vol lag met koppen en compressors door het ombouwen naar Works dus...........
215PK, GRS Intercooler, 15% Alta compressor pulley, 102% Alta krukas pulley, M7 CAI, M7 Strut, M7 OCC, Beek tuning, BBK AP-racing, 18"Rota Subzero, KW V2, Milltek + Bastuck

- Hans
- Volledig MINI minded!
Bericht
Eindelijk wat foto's van de GP, ben inmiddels een kleine 900km verder en nog steeds rustig aan het inrijden, af en toe ff volgas tot 6200 toeren..
Rijd veel rustiger (wel stugger) dan de Clubman, stabieler is meer het goede woord, mooi balans in de bochten en remmen doet die nu ook weer prima!
De Taroxen even goed ontlucht (had maandag haast) Stuur staat nog wat scheef maar dat wordt over 3 weken opgelost!

Spacers blijf ik vanaf, de Tarox schijven zijn een stuk dikker daardoor passen de spacers van H&R met centreer ring niet goed en zit er iets speling in wat een trilling kan veroorzaken en dat willen we niet voor alleen uiterlijk vertoon!
Dus goede spacers is van goed belang!! Spacers zonder centreer ring niet aan beginnen!
Verlagen doen we ook niet, wel heb ik een cilinderkop kunnen overnemen voor een fles witte wijn!
(en nog iets)
Dus die gaan we bewerken met grote kleppen en een Cat Cam nokkenas + een 16% pulley!
Dan is het bommetje klaar! En kan het grote genieten beginnen.. ik wil in Oktober nog een keer naar de Ring met de GP
Rijd veel rustiger (wel stugger) dan de Clubman, stabieler is meer het goede woord, mooi balans in de bochten en remmen doet die nu ook weer prima!

Spacers blijf ik vanaf, de Tarox schijven zijn een stuk dikker daardoor passen de spacers van H&R met centreer ring niet goed en zit er iets speling in wat een trilling kan veroorzaken en dat willen we niet voor alleen uiterlijk vertoon!
Dus goede spacers is van goed belang!! Spacers zonder centreer ring niet aan beginnen!
Verlagen doen we ook niet, wel heb ik een cilinderkop kunnen overnemen voor een fles witte wijn!

Dus die gaan we bewerken met grote kleppen en een Cat Cam nokkenas + een 16% pulley!
Dan is het bommetje klaar! En kan het grote genieten beginnen.. ik wil in Oktober nog een keer naar de Ring met de GP

Onze sponsors