Re: Cooper S (R53) Sander (Ski/snowboard oplossing?)
- sander_r53
- Volledig MINI minded!
- sander_r53
- Volledig MINI minded!
Bericht
Zit nu nog met een klein probleempje.
Ik begon weer wat tikkerig en zacht rommelend geluid te horen. Uiteraard was ik weer panisch voor de lagers. Dus even goed geluisterd met een schroevendraaier. Het kwam niet uit het blok maar meer van de bak-kant.
Nu ben ik er achter dat het geluid met indrukte koppeling er niet is. Koppeling op laten komen en wat gas geven dan is het er weer. Nu zijn vorige week de drukgroep vliegwiel en geleidebus vervangen. Koppelde weer perfect. Dit moet toch gewoon goed zijn? Het geluid is er ook enkel na flink geblazen te hebben
Wat kan dit zijn? En kan het kwaad?
Ik begon weer wat tikkerig en zacht rommelend geluid te horen. Uiteraard was ik weer panisch voor de lagers. Dus even goed geluisterd met een schroevendraaier. Het kwam niet uit het blok maar meer van de bak-kant.
Nu ben ik er achter dat het geluid met indrukte koppeling er niet is. Koppeling op laten komen en wat gas geven dan is het er weer. Nu zijn vorige week de drukgroep vliegwiel en geleidebus vervangen. Koppelde weer perfect. Dit moet toch gewoon goed zijn? Het geluid is er ook enkel na flink geblazen te hebben
Wat kan dit zijn? En kan het kwaad?
- nepnerd
- Volledig MINI minded!
Bericht
ratelend geluid?
wil je niet ongerust maken en weet niet of het je versnellingsbak kan zijn, maar toen mijn versnellingsbak kapot was, had ik ongeveer hetzelfde.
nergens last van als ik de koppeling intrapte, alleen in de 5e versnelling ratelend geluid. na 1 dag in alle versnellingen. maar jij hebt een andere versnellingsbak als een ONE en volgens mij hebben ze met jouw versnellingsbak weinig tot geen problemen.
beste is om ff Spenki een pm te sturen, hij zal het zeker weten.
wil je niet ongerust maken en weet niet of het je versnellingsbak kan zijn, maar toen mijn versnellingsbak kapot was, had ik ongeveer hetzelfde.
nergens last van als ik de koppeling intrapte, alleen in de 5e versnelling ratelend geluid. na 1 dag in alle versnellingen. maar jij hebt een andere versnellingsbak als een ONE en volgens mij hebben ze met jouw versnellingsbak weinig tot geen problemen.
beste is om ff Spenki een pm te sturen, hij zal het zeker weten.
- mushrop
- Volledig MINI minded!
Bericht
kan niet hetzelfde probleem zijn met de bak zoals bij een One/Cooper, want je hebt een compleet andere bak (Midland vs. Gertrag).
Zolas je het omschrijft lijkt het toch echt het druklager te zijn. Bel Sam anders effe.
Zolas je het omschrijft lijkt het toch echt het druklager te zijn. Bel Sam anders effe.
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- sander_r53
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ja is inderdaad allemaal compleet nieuw en orig. BMW.
Dus begrijp het ook niet...
Vanavond Sam maar eens bellen voor de zekerheid. Ben in elk geval blij dat het geluid niet uit het blok komt... maar moet zeggen dat ik nu wel behoorlijk panisch ben geworden van bijgeluidjes.. een leek zou het geluid misschien niet eens horen..
Dus begrijp het ook niet...
Vanavond Sam maar eens bellen voor de zekerheid. Ben in elk geval blij dat het geluid niet uit het blok komt... maar moet zeggen dat ik nu wel behoorlijk panisch ben geworden van bijgeluidjes.. een leek zou het geluid misschien niet eens horen..
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Dat gevoel ken iksander_r53 schreef: Vanavond Sam maar eens bellen voor de zekerheid. Ben in elk geval blij dat het geluid niet uit het blok komt... maar moet zeggen dat ik nu wel behoorlijk panisch ben geworden van bijgeluidjes.. een leek zou het geluid misschien niet eens horen..

- GreyCooperS
- Forum Junky
- franklyn85
- Volledig MINI minded!
Bericht
Nou vervelend maat zal vast wel goed komen.....succes and Keep us posted
burn rubber not your soul

- sander_r53
- Volledig MINI minded!
Bericht
Bij flink doorknallen wordt het spul nogal heet van binnen en zet dat druklager uit. Doordat die koppeling net nieuw is kan dat wel eens een beetje tikkend / schurend geluid geven. Wanneer de temperatuur daalt, verdwijnt het weer (wat ik dus ook heb). Nieuwigheid dus. Koppeling moet iets slijten. Een racekoppeling heeft altijd dit getik. Als het erger gaat worden moet er wel wat gedaan worden, het moet namelijk juist minder worden.
Ik ben weer gerust

Update: Oliepeil staat op max.
Binnenkort tevens even bij Beek langs.. hij staat veel te rijk en houdt soms ineens in. Software even updaten..
Ik ben weer gerust

Update: Oliepeil staat op max.

Binnenkort tevens even bij Beek langs.. hij staat veel te rijk en houdt soms ineens in. Software even updaten..
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- sander_r53
- Volledig MINI minded!
Bericht
Davy, wij zijn gewoon te bang geworden van alles 
Maar we hebben dan ook al een flink verleden in de rugzak zitten he
.
't Is net als met relaties...
hehe

Maar we hebben dan ook al een flink verleden in de rugzak zitten he