Dave's Turbo R53 Project
- Daveke
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
Bericht
Wederom een update:
De WORKS Gp blok is klaar, alles wat gedaan moest worden is klaar. Pap heeft de Helix koppeling met lichter TTV vliegwiel erin zitten, de distributieketting, nokkenastandwiel, multiriem en riemspanner zijn nieuw erin/erop gegaan, 15% Alta pulley is gemonteerd, de BSH demper van Beamer ligt klaar en ondertussen heb ik weer wat foto's gemaakt die hieronder staan!
Ook weer enkele nieuwe mods aangeschaft. Ik kwam een aantal koopjes tegen die ik niet kon laten liggen waaronder:
- KW Variant 1 Schroefsetje
- Schrick Nokkenas
, op naar nog meer power!
- Halo stadslichten met 4 Leds per lampje
- Datatool Revlight
- Blauwe interieurledjes
- Verstelbare Endlinks voor en achter
Foto's!

Morgen terug de MINI in!

Koppelingsplaat & Drukgroep

TTV stalen Vliegwiel (5,6 kg)

Nokkenas

De WORKS Gp blok is klaar, alles wat gedaan moest worden is klaar. Pap heeft de Helix koppeling met lichter TTV vliegwiel erin zitten, de distributieketting, nokkenastandwiel, multiriem en riemspanner zijn nieuw erin/erop gegaan, 15% Alta pulley is gemonteerd, de BSH demper van Beamer ligt klaar en ondertussen heb ik weer wat foto's gemaakt die hieronder staan!
Ook weer enkele nieuwe mods aangeschaft. Ik kwam een aantal koopjes tegen die ik niet kon laten liggen waaronder:
- KW Variant 1 Schroefsetje
- Schrick Nokkenas
- Halo stadslichten met 4 Leds per lampje
- Datatool Revlight
- Blauwe interieurledjes
- Verstelbare Endlinks voor en achter
Foto's!

Morgen terug de MINI in!

Koppelingsplaat & Drukgroep

TTV stalen Vliegwiel (5,6 kg)

Nokkenas

Laatst gewijzigd door Anonymous op 30 mei 2011, 05:38, 1 keer totaal gewijzigd.
- GreyCooperS
- Forum Junky
- Daveke
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
Bericht
Dik onder de kap ja, qua bumpers hou ik hem (voorlopig nog) compleet OEM met wat extra's. Nu nog geen aero en dergelijke voor mij! Eerst wil ik nog een oliekoeler, extra metertjes, vergroot gaskleppenhuis, Big Brake Kit, Camberplates en Control Arms. Daarna zijn looks pas aan de beurt!
Ach, wat betreft die motor. Maakt me niet zo veel uit. Het meeste is toch uit het zicht. Daarnaast, er zijn genoeg andere onderdelen die meer aandacht trekken
Starten gaan we afwachten, ik hoop ook in één keer, maar ik vertrouw op mijn pa zn kunde en wijsheid!
Ach, wat betreft die motor. Maakt me niet zo veel uit. Het meeste is toch uit het zicht. Daarnaast, er zijn genoeg andere onderdelen die meer aandacht trekken
- GreyCooperS
- Forum Junky
- JorisD
- Be Mini

Bericht
Imposant hoor Daveke! Was vandaag trouwens bij beek, daar waren ze weer een paar stappen verder met de beruchte Griekse r56 en ze hadden nu al 270 pk op de bank gemeten... Verwachting was overigens met andere nokkenassen 400 pk! Ter nutteloze informatie zeg maar:)
- Berthil
- Volledig MINI minded!

Bericht
Vliegwiel heb ik zo nog niet eerder gezien.
Één 'slijtring' van hetzelfde materiaal als het gehele vliegwiel zelf.
Zelf heb ik die van M7 er in al maakt M7 die ook niet zelf (zie foto).
Ik ben benieuwd naar je bevindingen (ook op de lange duur) als alles is gemonteerd en je er mee kan rijden.

Één 'slijtring' van hetzelfde materiaal als het gehele vliegwiel zelf.
Zelf heb ik die van M7 er in al maakt M7 die ook niet zelf (zie foto).
Ik ben benieuwd naar je bevindingen (ook op de lange duur) als alles is gemonteerd en je er mee kan rijden.

- Peter
- Volledig MINI minded!

Bericht
) ziet het er veeeel beter uit. Kleine moeite als je ze toch nog moet monteren.
Ik had er ook 4 leds in en Berthil ook. Met de ledring erin (ik heb nog een setje liggenDaveke schreef:Ik zal eens kijken, op foto's van de vorige eigenaar zagen ze er al aalrdig fel uit omdat ie ipv 2 er 4 ledjes in had zitten. Ik neem je tip in elk geval in gedachten
Thanks!
Onze sponsors