Dutchie's Cooper | VERKOCHT
- Dutchie
- Mod virus alert!
Bericht HOFF PERFORMANCE
Re: Dutchie's Cooper | #YellowLightsFTW
Ja het maakt de wat saaie cooper al iets spannender 

- Dutchie
- Mod virus alert!
Bericht HOFF PERFORMANCE
Re: Dutchie's Cooper | #YellowLightsFTW
zo, hier is al ff niks meer gebeurd!
Maar da's logisch, want met de auto zelf is ook niet veel meer gebeurd
Sta op het punt om 'm te koop te zetten, tijd voor iets met meer ruimte, iets meer power, en iets dat meer dan 650kg mag trekken (en BMW natuurlijk!)
en zoals altijd, net op het punt dat ie de verkoop in gaat, komen er wat probleempjes.
Allereerst de knipperlichten. in de connector van het knipperlicht links voor zit een kabelbreukje (althans zo lijkt als). de ene keer doet ie het wel, de andere keer niet. als ik een beetje aan de kabel frommel doet het soms wel soms niet. het apparte is, dat de rechterzijde af en toe ook zo snel gaat knipperen (alsof er een lampje kapot is) terwijl wel gewoon alle lampjes werken.
vreemd, maar ff de kabelbreuk fixen en dan zou dat ook opgelost zijn.
Sinds een week of 1,5 zit er een gat voor de einddemper, de einddemper is daar wat rot en er zat een gat in de pijp waar je net niet een vinger in kon krijgen.
Gisteren was ik onderweg naar huis ('s avonds), toen ik op een ruw stuk snelweg kwam met een best wel redelijke hobbel in het asfalt, het geluid werd luider en luider, totdat ik een moment later en fikse tik achter hoorde.. oh oh, schrok ik, als die einddemper er maar niet onder vandaan is..
Direct langs de kant gestopt, en hij zat er gelukkig nog onder, maar is wel compleet los van de pijp gerukt, en heeft zelfs het uitlaat sierstuk eraf geslagen (ook dat was rot...)
rustig terug naar huis gereden (wat een herrie, complete interieur resoneerde van het geluid haha, wel leuke klappen uit de uitlaat
)
Dus wordt een iets grotere ingreep nu, maar dan heeft de volgende eigenaar in ieder geval weer een goede uitlaat

Maar da's logisch, want met de auto zelf is ook niet veel meer gebeurd

Sta op het punt om 'm te koop te zetten, tijd voor iets met meer ruimte, iets meer power, en iets dat meer dan 650kg mag trekken (en BMW natuurlijk!)

en zoals altijd, net op het punt dat ie de verkoop in gaat, komen er wat probleempjes.
Allereerst de knipperlichten. in de connector van het knipperlicht links voor zit een kabelbreukje (althans zo lijkt als). de ene keer doet ie het wel, de andere keer niet. als ik een beetje aan de kabel frommel doet het soms wel soms niet. het apparte is, dat de rechterzijde af en toe ook zo snel gaat knipperen (alsof er een lampje kapot is) terwijl wel gewoon alle lampjes werken.
vreemd, maar ff de kabelbreuk fixen en dan zou dat ook opgelost zijn.
Sinds een week of 1,5 zit er een gat voor de einddemper, de einddemper is daar wat rot en er zat een gat in de pijp waar je net niet een vinger in kon krijgen.
Gisteren was ik onderweg naar huis ('s avonds), toen ik op een ruw stuk snelweg kwam met een best wel redelijke hobbel in het asfalt, het geluid werd luider en luider, totdat ik een moment later en fikse tik achter hoorde.. oh oh, schrok ik, als die einddemper er maar niet onder vandaan is..
Direct langs de kant gestopt, en hij zat er gelukkig nog onder, maar is wel compleet los van de pijp gerukt, en heeft zelfs het uitlaat sierstuk eraf geslagen (ook dat was rot...)
rustig terug naar huis gereden (wat een herrie, complete interieur resoneerde van het geluid haha, wel leuke klappen uit de uitlaat

Dus wordt een iets grotere ingreep nu, maar dan heeft de volgende eigenaar in ieder geval weer een goede uitlaat

- Dutchie
- Mod virus alert!
Bericht HOFF PERFORMANCE
Dutchie's Cooper | Schade.. P7. Help a friend in need!
Vrijdag avond de uitlaat gefixt, dachten de auto mooi klaar te hebben voor verkoop.
Zaterdag bleek een vrouwlijke medebestuurster het daar niet mee eens te zijn.
Long story short, behoorlijk wat blikschade, en de linker voorwielophanging voelt en klinkt ook niet helemaal lekker.
De auto loopt ook niet meer, omdat de crashbox ook af gegaan is en dus de brandstof pomp blokkeerd, maar das een easy fix.
Even de verzekering afwachten en dan kan de expert zich over de auto buigen.
PS. geen zin in gezijk over "schade auto dit dat, verkoop onmogelijk" enz. ik hoop gewoon dat ik met behulp van mede mini-rijders de auto in no time weer als nieuw kan krijgen.

Zaterdag bleek een vrouwlijke medebestuurster het daar niet mee eens te zijn.
Long story short, behoorlijk wat blikschade, en de linker voorwielophanging voelt en klinkt ook niet helemaal lekker.
De auto loopt ook niet meer, omdat de crashbox ook af gegaan is en dus de brandstof pomp blokkeerd, maar das een easy fix.
Even de verzekering afwachten en dan kan de expert zich over de auto buigen.
PS. geen zin in gezijk over "schade auto dit dat, verkoop onmogelijk" enz. ik hoop gewoon dat ik met behulp van mede mini-rijders de auto in no time weer als nieuw kan krijgen.

- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Re: Dutchie's Cooper | Schade.. P7. Help a friend in need!
Die van Sander had ook alleen wat blokschade dachten we, maar onderhuids was t volgens t schadebedrijf toch wel anders...
Hoop dat t snel weer op orde is iig!
Hoop dat t snel weer op orde is iig!
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie

- Dutchie
- Mod virus alert!
Bericht HOFF PERFORMANCE
Chassisbalken zijn recht, daar ben ik blij mee, maar die voorwielophanging baart me zorgen.
Ik kan nog niks aan de auto doen totdat de expert is geweest.
Radiator en alles verder is ongeschonden.
Ik kan nog niks aan de auto doen totdat de expert is geweest.
Radiator en alles verder is ongeschonden.
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Dat had Sander ook.
Je zag er neits aan. Niets lek, alleen de motorkap een flinke deuk en ontzet.
Volgens schadebedrijf en expert was de hele ophanging toch wel naar de galemiezen...
Rustig afwachten en dan kijken wat te doen. Meer kan je toch niet..
Onderdelen komt wel goed. Ligt volgensmij genoeg op voorraad hier op t forum:mrgreen:
Je zag er neits aan. Niets lek, alleen de motorkap een flinke deuk en ontzet.
Volgens schadebedrijf en expert was de hele ophanging toch wel naar de galemiezen...
Rustig afwachten en dan kijken wat te doen. Meer kan je toch niet..
Onderdelen komt wel goed. Ligt volgensmij genoeg op voorraad hier op t forum:mrgreen:
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
) | bar-end mirrors

- Dutchie
- Mod virus alert!
Bericht HOFF PERFORMANCE
Ik had al keuzeuit 5 schade wuto's dus dat moet goedkomen haha
Het linkervoorwiel staat ernog recht onder (alleen lijkt ie wat positief camber te hebben) alleen zit er veel speling en een naar bijgeluid op het wiel als je deze op en neer beweegt.
Het linkervoorwiel staat ernog recht onder (alleen lijkt ie wat positief camber te hebben) alleen zit er veel speling en een naar bijgeluid op het wiel als je deze op en neer beweegt.
- CasR
- Mod virus alert!
- Contacteer:
Bericht
Schade valt op het eerste gezicht wel mee, chassis schade lijkt met zo niet aan de orde, evenals het subframe. Over het algemeen moet het dan al redelijk hard zijn gegaan wil het chassis en subframe krom zijn. Zijn er airbags uit geklapt ?
Zeer waarschijnlijk inderdaad de ophanging en dan met name de draagarm. Veerpoot zal hoogstwaarschijnlijk wel in orde zijn.
Maar al met al een forse financiële schade als je uitgaat van nieuwe delen vervangen via het schade. bedrijf.
Zeer waarschijnlijk inderdaad de ophanging en dan met name de draagarm. Veerpoot zal hoogstwaarschijnlijk wel in orde zijn.
Maar al met al een forse financiële schade als je uitgaat van nieuwe delen vervangen via het schade. bedrijf.
- Dutchie
- Mod virus alert!
Bericht HOFF PERFORMANCE
Airbags en gordel spanners zijn oke. ondanks het een best doffe klap was gok ik dat ik dr met 30 raakte (reed strak 50).
Draagarm was ook mijn eerste insteek, maar dan is de vraag wat de speling veroorzaakt.
Draagarm was ook mijn eerste insteek, maar dan is de vraag wat de speling veroorzaakt.
- CasR
- Mod virus alert!
- Contacteer:
Bericht
Weet je pas als je alles gaat demonteren. Als er een expert van de verzekering komt kun je overwegen om als een deel los te halen zodat je beter zicht krijgt op de schade. Door het wiel en de modderkuip te verwijderen krijg je al veel meer zicht op de schade. Dat is ook wat een verzekering wilt zien, wat is er kapot en wat niet !
- Dutchie
- Mod virus alert!
Bericht HOFF PERFORMANCE
Ik liet 'm juist zo staan, maar jij zegt dat ik het wiel en de kuip al kan demonteren? dan ga ik dat vanavond ff doen.
- keyan
- Mod virus alert!
Bericht
Beter gewoon wachten op die kerel. Schade opnemen doen ze altijd bij een schade bedrihf toch. Die demonteren dan wel
- CasR
- Mod virus alert!
- Contacteer:
Bericht
Expert komt naar de auto toe, als deze bij een schadebedrijf staat dan gaat hij naar een schadebedrijf. Als de auto bij je thuis staat dan komt hij naar je huis toe. Ik begrijp dat Dutchie de auto zelf wil repareren, dat kan heel goed. Ook de verzekering zal hier geen probleem mee hebben.
Wel redenen te meer om de schade goed op te nemen en de auto zodanig te presenteren aan de expert dat deze zelf een goed beeld kan krijgen van de schade.
Het verwijderen van het wiel en met name de modderkuip is danwel het minste wat je kunt/ moet doen.
blijft natuurlijk de vraag wie er opdraait voor de schade. Als Dutchie dit zelf is dan kan hij de schade gewoon repareren daar heb je geen expert voor nodig.
Wel redenen te meer om de schade goed op te nemen en de auto zodanig te presenteren aan de expert dat deze zelf een goed beeld kan krijgen van de schade.
Het verwijderen van het wiel en met name de modderkuip is danwel het minste wat je kunt/ moet doen.
blijft natuurlijk de vraag wie er opdraait voor de schade. Als Dutchie dit zelf is dan kan hij de schade gewoon repareren daar heb je geen expert voor nodig.
- Dutchie
- Mod virus alert!
Bericht HOFF PERFORMANCE
Tegenpartij was schuldig dus alles wordt vergoed.
En inderdaad aangezien ik het zelf ga maken komt de expert thuis langs, dan kan ik 'm beter inderdaad op een bok zetten en het wiel eraf halen.
Thanks in ieder geval! zo komen we ergens.
En inderdaad aangezien ik het zelf ga maken komt de expert thuis langs, dan kan ik 'm beter inderdaad op een bok zetten en het wiel eraf halen.
Thanks in ieder geval! zo komen we ergens.
Onze sponsors