Aiii, zonde man! Maar je meisje heeft de goede beslissing gemaakt. Anders was de schade waarschijnlijk nog wel iets groter, zowel aan haarzelf als aan de auto.
Ik zou voor twee nieuwe wielen gaan. De kans is aanwezig dat ze ook gericht moeten worden als ze een klap hebben gehad. De kosten van het volledige herstel zullen dan waarschijnlijk niet veel afwijken van de prijs van twee nieuwe wielen.
Mike '05 MCS Cabrio
- speedy
- NMC Legend
Bericht
Re: Mike en Carlijn: '05 MCS Cabrio - p4. schroefset + wiele
ik kan mij vergissen maar lijkt me gewoon afgedraaid tegen stoep en wel lak weg maar niet extreme happen eruit.
denk dat het best te fixen is maar zou gewoon naar schade bedrijf gaan want die kunnen die kleur hetzelfde krijgen.
denk dat het best te fixen is maar zou gewoon naar schade bedrijf gaan want die kunnen die kleur hetzelfde krijgen.
- Casper
- Volledig MINI minded!
Bericht 
mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
afdraaien richten uitlijnen ik zou hoe hard het misschien klinkt 2 nieuwe halen het prijsverschil is niet groot tussen de 2 opties en bij nieuwe ben je in 1x klaar

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
- ajede
- Volledig MINI minded!
Bericht
De-monteren en ff langs Rene van Wheelcare uit Uden. Hij hangt ze in de testbank en met 25 seconden weet je wat de schade is naast de lak schade natuurlijk. Misschien een randje erop lassen en afdraaien en laten kleuren. Beter ff naar laten kijken voor je nieuwe gaat bestellen! Ook al krijg je de kleur er niet 100% bij, gewoon deze 2 aan dezelfde kant monteren dan. Niemand die het ziet, maar om daar nu gelijk 2 nwe voor te gaan bestellen....
Je kunt waarschijnlijk ook wel anders kwijt? Hahaha

- Mike--
- 4 op een rij!
Bericht
Dank voor de reacties en tips. Ja we balen er beiden heel erg van natuurlijk maargoed, liever dit dan dat ze idd een frontaaltje had (gelukkig niet met hoge snelheid) en alle gevolgen van dien.
Precies dat prijsverschil zit ik dus ook mee. Heb via collega (ik werk zelf in de autobranche maar niet direct met bedrijven die dit soort dingen doen) een adresje in Apeldoorn waar ze het voor € 100,- per velg kunnen repareren. Zal vast een goede prijs zijn maar nieuwe velgen komen dan idd ook in zicht en voordat ik 100 euro per velg ga betalen wil ik weten of dit nagegnoeg perfect te herstellen is. Anders geef ik dus idd liever iets extra uit voor 2 nieuwe.
Precies dat prijsverschil zit ik dus ook mee. Heb via collega (ik werk zelf in de autobranche maar niet direct met bedrijven die dit soort dingen doen) een adresje in Apeldoorn waar ze het voor € 100,- per velg kunnen repareren. Zal vast een goede prijs zijn maar nieuwe velgen komen dan idd ook in zicht en voordat ik 100 euro per velg ga betalen wil ik weten of dit nagegnoeg perfect te herstellen is. Anders geef ik dus idd liever iets extra uit voor 2 nieuwe.

- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
Jammer dat er schade is, maar goede reflex
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- mushrop
- Volledig MINI minded!
Bericht
balen Mike, ik weet dat het de velgenexpert in Amterdam een stuk goedkoper is.... Daar laat ik (en met mij nog wel meer members) mn velgen altijd doen. Je kan daar ook zonder bon (sssssst) laten herstellen. Vragen naar Singh en zeggen dat ik (of Casper) je gestuurd heeft (als je zegt; die gasten met die MINI's, dan weet 'ie genoeg). Denk dat je dan rond 60/70 per velg kwijt zult zijn.
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- Mike--
- 4 op een rij!
Bericht
Haha dank voor de tip. Die € 100,- is echt een drempel. Niet zozeer dat ik geld moet uitgeven, maar het verschil tussen nieuwe of 'opgekalefaterde' velgen is imo te klein. Zal eens informeren iig!

- Sven
- Volledig MINI minded!
Bericht
Allereerst; de verlaging en wielen staat errug gaaf! Compleet andere auto!
Wel enorm balen van je velgen. Succes met óf fixen of nieuwe, ben benieuwd wat je gaat doen en waar
Wel enorm balen van je velgen. Succes met óf fixen of nieuwe, ben benieuwd wat je gaat doen en waar

- Mike--
- 4 op een rij!
Bericht
Zo, een work in progress maar wil in principe dit weekend de winterbanden eronder hebben. En we hebben voor de winter maar even lekker fout rode plastidip met bronze metalizer besteld. Rood zit er inmiddels op en straks aan de gang met de metalizer. Ondertussen ook maar vast de Spiegelkappen eraf getrokken, ook die gaan in standje 'fout'!

Als dit klaar is maar eens besluiten wat we precies gaan doen met de huidige set. Repareren of toch 2 nieuwe velgen erbij.. Er is ondertussen nog een idee ontstaan mbt kleurschema maar dat laat ik nog ff rusten, zien we (en als het doorgaat jullie) tzt wel.

De originele R90's gaan in ieder geval deze winter hersteld worden door ondergetekende om en dan ook maar eens beslissen of ze in de verkoop gaan, of houden. Wilde ze in de eerste instantie gebruiken als toekomstige winterset maar daar zijn ze eigenlijk alles behalve geschikt voor, omdat 2-delig.
Iemand nog tips/tricks/etc mbt de R90's?

Via Roy (held!) afgelopen dinsdag oude kapotte koplamp meegekregen omdat hier de bevestigingsonderdeeltjes in zitten die ik nodig heb om de rechter-koplamp te fixen, welke natuurlijk weer niet los te koop zijn..

Zit eraan te denken om de Joeymod gedeeltelijk over te doen, maar dan om het omhulsel van de lens rood maken met plastidip. Just to go 'full retard' deze winter. Voorjaar pas ik het allemaal wel weer aan. Vraag is alleen, blijft de plastidip wel goed ivm de hitte van de xenon?

Als dit klaar is maar eens besluiten wat we precies gaan doen met de huidige set. Repareren of toch 2 nieuwe velgen erbij.. Er is ondertussen nog een idee ontstaan mbt kleurschema maar dat laat ik nog ff rusten, zien we (en als het doorgaat jullie) tzt wel.

De originele R90's gaan in ieder geval deze winter hersteld worden door ondergetekende om en dan ook maar eens beslissen of ze in de verkoop gaan, of houden. Wilde ze in de eerste instantie gebruiken als toekomstige winterset maar daar zijn ze eigenlijk alles behalve geschikt voor, omdat 2-delig.
Iemand nog tips/tricks/etc mbt de R90's?

Via Roy (held!) afgelopen dinsdag oude kapotte koplamp meegekregen omdat hier de bevestigingsonderdeeltjes in zitten die ik nodig heb om de rechter-koplamp te fixen, welke natuurlijk weer niet los te koop zijn..

Zit eraan te denken om de Joeymod gedeeltelijk over te doen, maar dan om het omhulsel van de lens rood maken met plastidip. Just to go 'full retard' deze winter. Voorjaar pas ik het allemaal wel weer aan. Vraag is alleen, blijft de plastidip wel goed ivm de hitte van de xenon?

- Cheek-O
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
KAN zijn dat de dip gaat bladeren of bobbeltjes onderkomen door de hitte...
is er ook een primer van de plasti's op de markt?
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
R90 velgen zijn tweedelig, en gaan altijd corroderen. Er is niks aan te doen. Dus ik heb geaccepteerd dat het zo is, en dat ik ze zo nu en dan moet laten bijwerken en poedercoaten. Dan kan je ook een kleurtje doen 

Gr, Marcel
- Mike--
- 4 op een rij!
Bericht
Is er wel maar gelijk 'permanent' en volgens mij vooral bedoeld voor metalen ondergrond. Probeer het wel gewoon een keer zonder die primer wanneer ik tijd heb de koplampen uit elkaar te halen. Als het lukt, top, zo niet, jammer dan en trek ik ze nog een keer los (ligt sowieso in de planning).
Volgens mij wel.. Even zoeken!Cheek-O schreef:KAN zijn dat de dip gaat bladeren of bobbeltjes onderkomen door de hitte...
Is er wel maar gelijk 'permanent' en volgens mij vooral bedoeld voor metalen ondergrond. Probeer het wel gewoon een keer zonder die primer wanneer ik tijd heb de koplampen uit elkaar te halen. Als het lukt, top, zo niet, jammer dan en trek ik ze nog een keer los (ligt sowieso in de planning).
Mja da's dus ook waar ik tegenaan hik mbt inzetten als wintervelgen. Ga deze winter eens kijken hoe die plastidip zich houdt op de huidige winterset, anders kan ik die R90's natuurlijk gewoon laten spuiten en dan evt een extra dikke beschermende laag plastidip er overheen gooien. Vind het ergens zonde om ze helemaal weer strak te maken en ze vervolgens te verkopen/niet te gebruiken.Marcel Always Open schreef:R90 velgen zijn tweedelig, en gaan altijd corroderen. Er is niks aan te doen. Dus ik heb geaccepteerd dat het zo is, en dat ik ze zo nu en dan moet laten bijwerken en poedercoaten. Dan kan je ook een kleurtje doen

- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
hoi Mike
Als je nou per sé de look van een R90 wilt behouden, kun je ook voor replica velgen gaan. OEM R90 zijn standaard 17-inch maar er bestaan replica velgen die er sterk op lijken, deze zijn eendelig en 18-inch. Ik weet dat Wim (The Blue Lobster) ze bijvoorbeeld ook heeft op de blauwe TBL.
Ik weet echter niet het merk of typenummer waaronder deze replica's verkocht worden.
Ik weet niet hoe de kwaliteit van de replica velg is qua sterkte, maar omdat ze eendelig zijn, zullen ze voor corrosie in elk geval een stuk minder vatbaar zijn.
Marcel
Als je nou per sé de look van een R90 wilt behouden, kun je ook voor replica velgen gaan. OEM R90 zijn standaard 17-inch maar er bestaan replica velgen die er sterk op lijken, deze zijn eendelig en 18-inch. Ik weet dat Wim (The Blue Lobster) ze bijvoorbeeld ook heeft op de blauwe TBL.
Ik weet echter niet het merk of typenummer waaronder deze replica's verkocht worden.
Ik weet niet hoe de kwaliteit van de replica velg is qua sterkte, maar omdat ze eendelig zijn, zullen ze voor corrosie in elk geval een stuk minder vatbaar zijn.
Marcel
Gr, Marcel
Onze sponsors