3mm tussen stelring en band is prima, als het vrij loopt is het goed.
Om camber voor te stellen zal de poot gedemonteerd, als ze er zo niet bij kunnen, moeten worden vrees ik
Voor 2/2,5 negatief en achter ligt er een beetje aan wat je wil. Wil je een lossen achterkant dan geef je hem zo weinig mogelijk camber. Wil je een rotsvaste achterkant dan meer. 1/1,5 graad achter is eigenlijk prima
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Even stil geweest maar zeker niet stilgezeten.
Buiten wat regulier onderhoud en het uiteindelijk afstellen van mijn schroefset ook via Daveke
een mooie set JCW Sparco's kunnen regelen.
Ik ben er blij mee; het ziet er niet alleen mooi uit, het zit ook fantastisch!
Inbouwen is zoals jullie weten simpel; het airbag lampje was met een 3.3 Ohm weerstandje
(€ 0,05 per stuk) ertussen gesoldeerd en een reset met een C110 OBD2 scanner snel weer uitgeschakeld.
Weerstandje ertussen:
More to come....
Laatst gewijzigd door Minimaastricht op 15 feb 2016, 06:59, 2 keer totaal gewijzigd.
Alweer iets van een paar weken terug maar nog geen tijd gehad om over te berichten.
De midden demper ertussen uit gehaald; een simpele maar leuke upgrade van geluid en knallen.
Was in een uurtje "gefixed".
En het geluid: i.c.m. het Janspeed spruitstuk: FANTASTISCH!
Laatst gewijzigd door Minimaastricht op 15 feb 2016, 06:59, 2 keer totaal gewijzigd.
Ben al geruime tijd van alles bij elkaar aan het verzamelen.
Op de wensenlijst staat nog het inbouwen van de Newman Nokkenas icm 550cc injectors en een custom tune. De laatste tijd zit er wat schot in; via Daveke heb ik een pre-facelift ECU, BCU en EWS kunnen bemachtigen met daarop 1320 Bytronik software erop (incl. OBD2 - USB adaptor) met een nagenoeg gelijke configuratie als de mijne. Daveke heeft inmiddels al contact opgenomen met 1320 en het opnieuw afstellen van de software op mijn exacte configuratie zou dan alleen de huur van de rollen kosten zijnde 60 pond/uur. geschat wordt dat het +/- 2 uur zou duren max. Vandaag de eerste stap gezet en mijn 550cc injectors (die ik al een dik een jaar in bezit heb ) laten testen en reinigen. Kleine operatie welke tot mijn verbazing in een ultrasoon bad is gedaan gevuld met 20% water en 80% "vloerreiniger" (Welke wilde men niet zeggen...). Ze zijn als nieuw en de test liet een mooi spray patroon zien. Wordt vervolgd....
ECU, BCU, EWS en OBD2-USB adaptor
Demontage, test en reiniging van de injectors
Laatst gewijzigd door Minimaastricht op 15 feb 2016, 07:00, 1 keer totaal gewijzigd.