Mijn F56S JCW - Mini foto's (P46)

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Baseman
Wingman
Contacteer:
Nederland

Re: Exit R56 S > Incoming F56 S (Pag 5)

26 aug 2015, 21:15

Je hebt idd een hele mooie F56S Remco, en na het lezen van je update heb je voor jezelf ook de juiste keuze gemaakt.
20 pk's is altijd leuk om die erbij te krijgen, het uitlaat geluid dat erbij zit zou voor mij de doorslag geven.
Zit er bij de kit voor de F56 ook de mogelijkheid van de klep, zodat je met of zonder ploffen rijdt?
Als die keuze er is, dan snel gaan sparen zou ik zeggen.
Ik vind het geluid van een jcw uitlaat van een tunning kit nog beschaafd klinken ten opzichte van een originele Jcw einddemper met mid delete zoals ik het heb, dus over aso geluid kan nooit iemand klagen in mijn beleving :mrgreen:
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR

Afbeelding
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 aug 2015, 21:20

Baseman schreef:[...]
Zit er bij de kit voor de F56 ook de mogelijkheid van de klep, zodat je met of zonder ploffen rijdt?
Yep, er zit een klep in die je met een afstandsbediening aan/uit kan zetten. Als gezegd, ik vind het geluid echt super maar dat geplof en geratel hoeft van mij niet zo... zal de leeftijd zijn denk ik 8). Ik weet niet hoe prominent dat aanwezig is met de klep dicht, vandaar dat ik er even naar ga luisteren voordat ik beslis. Ben erg benieuwd en mezelf kennende, als 't gaat kriebelen... is het besluit zo genomen! :D
"Orange is the happiest color!"

Afbeelding
pocket rocket
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

27 aug 2015, 11:17

ik zou niet twijfelen voor de jcw tunning pakket.
het geluid is gewoon zalig.
het is gewoon spijtig dat het niet toegelaten is in belgie anders stond het ook op mijn lijstje.
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 aug 2015, 13:30

kortdoordebocht schreef:Ik ben benieuwd, ik ben zelf ook al een tijdje aan het twijfelen of ik wel of geen JCW tuning uit zal laten voeren op mijn F55. Vind vooral de prijs van 1800 euro het struikelblok momenteel.
Die 20 PK is mooi meegenomen, maar ik zou het puur doen voor het geluid, standaard is dat met de S wel erg matig vind ik zelf.
Ik zou willen dat het voor die prijs kon 8) , gaan nog een 'paar tientjes' voor montage bij komen vrees ik. Zal rond de 2k totaal worden, aldus de dealer en met de carbon eindjes mag er nog een paar euro bovenop. Maar ik ga gewoon voor de stalen uiteindes, vind ik prima.

Vind het standaard geluid ook 'magertjes', maar ben geen fan van al dat geplof/geknal. Dus het diepe, lage geluid bij rijden; erg gaaf bij deze kit zeker met de klep open! Maar het gerommel tijdens het gas loslaten of terugschakelen, liever niet. Misschien kunnen ze dat wel softwarematig wat verminderen want het is - zo heb ik mij laten vertellen - gewoon een kwestie van wat onverbrande benzine in de uitlaat gooien om een knal te veroorzaken. Als ze dat nou uit kunnen programmeren, ben ik denk ik helemaal blij! Overigens kijk ik bij mijn onderzoekje naar deze JCW kit vooral naar het (extra) rijplezier, gaat het extra vermogen mij een nog grotere glimlach opleveren is mijn hoofdvraag enne een lekker geluid; tuurlijk! 8)

Afbeelding
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 aug 2015, 14:00

Geplof/geknal heb je alleen in de sportstand, dus daar kan je zelf voor kiezen. :wink:
Dus gewoon lekker voor de JCW kit gaan! :icon_top:
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 aug 2015, 14:08

peter schreef:Geplof/geknal heb je alleen in de sportstand, dus daar kan je zelf voor kiezen. :wink:
Sportstand is wel (het) leuk(st) rijden, nu hoor je ook af en toe een 'windje' en vind ik prima maar de clips die ik op Youtube voorbij zie komen zouden ook als ondertitel in een gemiddelde oorlogsfilm kunnen fungeren. Volgens mij is het vooral 'erg' met de klep open, maar dan is het geluid verder wel erg lekkâh... ik ga het gewoon even zelf ervaren komende week. Ben benieuwd, ik heb er zin in!! :rijden

Afbeelding
ITSU028
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

27 aug 2015, 15:25

peter schreef:Geplof/geknal heb je alleen in de sportstand, dus daar kan je zelf voor kiezen. :wink:
X2 :D
ik heb mijn F56 als zeeeer jonge occasion aangeschaft....de jcw kit was al inclusief de aanschafprijs maar moest nog gemonteerd worden (was nog niet beschikbaar)
Ik loop ook al verrrr over de 40+ en riep ook dat het geluid niet zo hoefde......TOTDAT je het hoort en vooral tijdens het rijden mee maakt!! :shock: :shock: :shock:

De JCW kleppenuitlaatupgrade bestaat uit:
-volledige nieuwe uitlaat
-1 uitlaatdeel is voorzien van klep
-bediening dmv bluetooth zender
-extra pk's - works embleem en certificaat
2x klikken : klep open - zonder sportstand zware brom - tijdens rustig rijden gewoon lekker - geef je gas, wat meer in de toeren waan je jezelf op zijn minst in een 911 !! :shock: :shock:
Alleen icm met sportstand, wat Peter al aangaf gaat de Mini bij gas los en/of terugschakelen knallen (moet eerlijk zeggen dat je dat niet altijd wilt - binnen de bebouwde kom schikken mensen zich echt rot!)

Verder: als ik 'normaal' rij: ALTIJD OPEN DIE KLEP !!! :mrgreen: :icon_top: :()
F56S JCW PRO LCI
ITSU028
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

27 aug 2015, 15:26

Afbeelding
Afstandbediening 'kleppenuitlaat' upgrade JCW
F56S JCW PRO LCI
louisvdd76
De Scheurende Rechter
Contacteer:
Nederland

27 aug 2015, 19:14

Dit zou echt een van de eerst mods op een F56 zijn als ik die ooit zou nemen
ITSU028
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

27 aug 2015, 19:42

louisvdd76 schreef:Dit zou echt een van de eerst mods op een F56 zijn als ik die ooit zou nemen
:lachuh ha ha louis, ik kom nog wel eens in Huissen...met een beetje geluk kun je me dan horen :mrgreen:
F56S JCW PRO LCI
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 aug 2015, 20:15

ITSU028 schreef:[...]
Ik loop ook al verrrr over de 40+ en riep ook dat het geluid niet zo hoefde......TOTDAT je het hoort en vooral tijdens het rijden mee maakt!! :shock: :shock: :shock:
Dus eigenlijk kan ik maar beter niet gaan proefrijden, ... :lol:
moet eerlijk zeggen dat je dat niet altijd wilt - binnen de bebouwde kom schikken mensen zich echt rot!)
Dat is dus wat ik bedoel! Nog even en ik moet nonchalant scheef in de stoel gaan hangen en mijn petje omgekeerd opdoen... ;)

Verder ben ik vooral erg benieuwd! Kan bijna niet wachten. :rijden
Dank je wel voor de opsomming der dingen in den doos, dat lijstje kon ik zo snel niet vinden. Trouwens is er überhaupt maar weinig over de kit te vinden, ook bij MINI zelf zijn ze schaars met de info en de dealer kon me geen foldertje meegeven.

@louisvdd76, voor mij is dit de eerste! ;)

Afbeelding
ITSU028
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

27 aug 2015, 20:33

Petjes zijn niet nodig hoor....zonder sportstand ( wel met de klep open) komt er geen knalwerk. Je hebt alleen het idee dat je in een 911 rijdt :lol:
Vindt je het nog te bruut op een X moment, klepje dicht en je rijdt weer in een keurige nette Mini :mrgreen:
Maar wat je zegt, proefrijden kan gevaarlijk zijn :rijden :()
F56S JCW PRO LCI
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 aug 2015, 21:00

Maar wat je zegt, proefrijden kan gevaarlijk zijn :rijden :()
Misschien moet ik nog even snel het geld aan iets anders gaan uitgeven, om mijzelf in bescherming te nemen... :lachuh
Inderdaad, ik hou stiekem al een beetje rekening met aanschaf. Ga het vast toch erg leuk vinden!

Afbeelding

Terug naar “Show your ride”